Små roliga bilar till mitt garage
-
Små roliga bilar till mitt garage
Dags att få lite ny fart igen på bilforumet. Har fått ett visst habegär till två bilar som jag inte vet hur jag ska stilla.
Dels den fräcka, skojiga lilla Lotus Elise:
Slår de flesta s.k. superbilar på näsan med överlägsen vikt/effekt-förhållande och väghållning. En dag på Nurburgring med den här är nog lika kul som den är belastande för däckskontot
Sen har vi Mini Cooper S som bara har ett fel - priset. De som satte priset måste ha drabbats av hjärnblödning den dagen
Nu väntar jag bara på Joakim Q att posta några bilder på bamla sunk-Mercor här
Dels den fräcka, skojiga lilla Lotus Elise:
Slår de flesta s.k. superbilar på näsan med överlägsen vikt/effekt-förhållande och väghållning. En dag på Nurburgring med den här är nog lika kul som den är belastande för däckskontot
Sen har vi Mini Cooper S som bara har ett fel - priset. De som satte priset måste ha drabbats av hjärnblödning den dagen
Nu väntar jag bara på Joakim Q att posta några bilder på bamla sunk-Mercor här
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Utvisad
-
- Utvisad
-
Är en P1800 så jäkla dyr då? Jag har kikat lite efter annonser bara för att se om en Elise ens är i närheten av en tänkbar budget och det är en riktigt dyr rackare, uppemot 400Tkr för en -02 t.ex.
En P1800 är för övrigt lite för mkt Amazon Coupé för min smak.
En 944 vore faktiskt inte dumt i väntan på att jag ska uppfylla min dröm om att en dag äga en riktigt schysst 911:a.
Miatan är för liten - inga problem att få plats men med en längd i 1,94-trakterna sticker kalufsen upp ovanför vindrutan - ser för jäkla fjantigt ut nercabbat. Man måste sitta mycket lägre i Elisen för där upplevde jag inte samma sak.
En P1800 är för övrigt lite för mkt Amazon Coupé för min smak.
En 944 vore faktiskt inte dumt i väntan på att jag ska uppfylla min dröm om att en dag äga en riktigt schysst 911:a.
Miatan är för liten - inga problem att få plats men med en längd i 1,94-trakterna sticker kalufsen upp ovanför vindrutan - ser för jäkla fjantigt ut nercabbat. Man måste sitta mycket lägre i Elisen för där upplevde jag inte samma sak.
-
-
-
-
Lotus Elise är fantastiskt kul, dom är bland det roligste du kan köra på bana för den prislappen vad jag har hört.
När det gäller Cooper S så köpte en kompis en sån... efter att ha blivit bärgad 3ggr inom 2 månader och med bilen flyttad från ena Bumse verkstaden till den andra gav dom upp och tvingade BMW att ta tillbaka skiten. Verkar som om tyskarna behållt den engelska elen.
Sedan har du ju lotusens fula syrra också... opel speedster.. samma bottenplatta.
/mopar
När det gäller Cooper S så köpte en kompis en sån... efter att ha blivit bärgad 3ggr inom 2 månader och med bilen flyttad från ena Bumse verkstaden till den andra gav dom upp och tvingade BMW att ta tillbaka skiten. Verkar som om tyskarna behållt den engelska elen.
Sedan har du ju lotusens fula syrra också... opel speedster.. samma bottenplatta.
/mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
Re: Små roliga bilar till mitt garage
Med tanke på att de sålde 144000 bilar första året, vilket överstiger hela SAAB:s årsproduktion med råge så kanske det var rätt pris ändå, åtminstone för de som säljer bilen... Annars håller jag med om att det är lite väl högt pris.LuckyStrike1 skrev:
Jag tror nog att jag skulle ha gått på en Lotus 7-kopia om jag vill ha en ren sportbil. Men en Miata är ju inte så dum och det finns väl även en ganska aktiv Miata-klubb i Sverige har jag fått för mig. Den skall dock inte ha särkit vridstyvt chassi, vilket inte är så bra om man vill ha riktigt bra väghållning. Men det kanske duger för det flesta?
-
144,000 är siffrna för antal sålda Mini Cooper - inte antal sålda Mini Cooper S som är den jag menade. Den vanliga Coopern är dyr kan man tycka, men Cooper S är hiskeligt dyr egentligen med tanke på bilens storlek. Runt 200Tkr i stdutförande ....det tycker jag är mkt för en så pass liten bil.
-
-
-