Ferrari Dräparen på banan idag
-
-
- Utvisad
http://geocities.com/aisiai/ - lite delaljstudier.
-
-
Hoppas det är mkt ialla fallAnkan skrev:Vad är det som krånglar på deras nya bil? Luftkylningen lr?
jag vet inte varför, men jag har ett märkligt agg mot McLaren i år. Jag hoppas hela tiden att de misslyckas - på sistone har jag t.o.m skrämt mig själv med att hellre se Schumi vinna istället för Kimi ... mkt skrämmande.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Ja, tydligen, men som jag har förstått det har det blivit bättre och de har kunnat köra längre pass, så det kanske var en justeringssak. Eller också var det bara någon säkerhetsåtgärd som de höll på med i början.Ankan skrev:Vad är det som krånglar på deras nya bil? Luftkylningen lr?
Lucy:
SLP slukar dig, det är bara en tidsfråga.
Själv hoppas jag att MP4-18 är riktigt snabb så det blir en strid till sista loppet och inte en ny enkel defilering av Ferrari. Interna 'läckor' ifrån McLaren har ju sagt att den nya bilen är 2 s snabbare än den gamla i simuleringar. Om det är sant och bilen håller ihop blir det en enkel Kimi-seger istället, vilket inte heller vore så kul. Skoj att de iallafall har gjort en bil som ser lite annorlunda ut. Tråkigt om de kopierar varenda detalj av andra, vilket å andra sidan inte är Neweys typiska approach.
-
Det är iofs väldigt många bilar genom F1-historien som varit mkt snabbare än föregångareni simuleringar bara för att visa sig mkt sämre när det väl är dags på banan ...
-
[Hoppas det är mkt ialla fall
jag vet inte varför, men jag har ett märkligt agg mot McLaren i år. Jag hoppas hela tiden att de misslyckas - på sistone har jag t.o.m skrämt mig själv med att hellre se Schumi vinna istället för Kimi ... mkt skrämmande.[/quote]
Ja, det är skrämmande...
?
Nu kan man tro att detta är någon replik för att ge igen, men jag har kommit på att jag tycker det är komiskt när det går dåligt för Villeneuve. Jag har alltid gillat honom, men i år så kan jag inte låta bli att skratta åt honom, figurer som Kalle Anka och Cliff Barnes dyker upp på näthinnan när man ser kanadensaren ha dåliga race gång på gång.
jag vet inte varför, men jag har ett märkligt agg mot McLaren i år. Jag hoppas hela tiden att de misslyckas - på sistone har jag t.o.m skrämt mig själv med att hellre se Schumi vinna istället för Kimi ... mkt skrämmande.[/quote]
Ja, det är skrämmande...
?
Nu kan man tro att detta är någon replik för att ge igen, men jag har kommit på att jag tycker det är komiskt när det går dåligt för Villeneuve. Jag har alltid gillat honom, men i år så kan jag inte låta bli att skratta åt honom, figurer som Kalle Anka och Cliff Barnes dyker upp på näthinnan när man ser kanadensaren ha dåliga race gång på gång.
-
Loppen har inte varit så kass eftersom han oftast varit på strategier med färre stopp och mer bensin än stallkamraten och ändå hållit jämna steg med Knappen. Tror vi skulle ha haft ett helt annat intryck av säsongsstarten de två emellan om BAR hade lyckats bygga två bilar som håller in i mål istället för bara en. Men jag är den första att erkänna att Villeneuve varit en besvikelse i år - inte så mkt på grund av körningen som på grund av hans onödigt mycket glappande käft som inte har hjälpt honom, även om han inte sagt något överraskande eller revolutionerande.
För övrigt räknar jag med att komma tillbaka in i min gamla vanliga trivsamma "hata-Schumacher" mentalitet så snart som möjligt
Tror att jag mjuknade en hel del efter Imola-helgen.
För övrigt räknar jag med att komma tillbaka in i min gamla vanliga trivsamma "hata-Schumacher" mentalitet så snart som möjligt
Tror att jag mjuknade en hel del efter Imola-helgen.