Sydsvenska Rallyt

Rally, rallycross, GT, F3, Formel ford, m.m.
KGB

Sydsvenska Rallyt

Inlägg av KGB »

Nu är det åter dags för rally-SM. Vad tror ni om detta, kommer Mats Jonnson att lyckas även i år eller kommer Thomas Rådström att rå på honom?

Läs mer om förutsättnignarna här:
https://f1.tauzero.se/?url=article&dept=OTHER&id=465
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Svårt att ha någon åsikt om det hela. Mats har hitills i år inte visat framfötterna som han brukar. Rådis skall väl också vara med om bilen fungerar. Själv har jag Tobias som min favorit just nu så jag får väl "pusha" för honom och sätta honom som segrare.
KGB

Inlägg av KGB »

Tror inte på Tobias, han är för kaxig och är inte tillräckligt snabb. Än är väl bäst att tillägga, han har visat sig vara snabbemellanåt.

Själv tror jag på Jonsson faktiskt. Han har varit snabb när grjjorna hållit och nu har han inte tävlat utan skruvat ett tag så nu borde det vara rodning på Forden. Men det skall bli skoj att se vad Rådis kan ställa till med. Han borde egentligen vara snabbast, men han har ju inte tävlat på ett tag och kraschen i Finland kanske sitter kvar.

Annars kommer Kuschar också att bli en hård nöt, men Justin Dale kommer nog inte riktigt att räcka till då han är lite ovan med Hyundaien.

PG lär bli svår att rå på så han lär vinna klassen och kanske också tvåhjulsdrivna totalt.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Blir lite förvirrad just nu. Där jag tittar så står Rådis som ledare och Mats som trea efter 4sträckor. På Forza nyheter står något annat? Är det ett önsketänkande eller vad gäller ? :crazy:
KGB

Inlägg av KGB »

Nöjd nu Nisse ;)

Måste ha varit fel på resultatrapporteringen tidigare.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Näää....... Jag vill ha Tobias lite högre upp. Men han har väl något problem :saucy:
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

Såja nu ha man kommit hem igen 2ss ha det blivit .....
Jag säger bara en sak det här handla ej längre om Rådis , Jonsson eller Tobias ....
Det finns bara en förare eller ett fenomen vid namn :wor: PG som ökade farten på de två sista sträckorna leder med en minut i 2wd klassen.... :) :)
KGB

Inlägg av KGB »

Synd att fenometet inte kom i mål. Det vor jäkligt skoj att se honom i en WRC nästa år. Men förmodligen är det bäst för hans egen utveckling att köra en säsong i Super 1600 först för att lära sig banorna.

Skall faktiskt bli mycket intressant att se honom testas mot övriga Super 1600-ekipage i Finland!
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

Nåja krascha gör alla ...... :saucy: