Ferrari Dräparen på banan idag
-
Ferrari Dräparen på banan idag
Vill igentligen inte pinka i Ert lilla rivir Ni har här men jag måste bara säga att Newey har kommit med nytänkande som skiljer sig mycket från de andra teamen
Ser bra ut på bild, kompakt och enligt uppgifter är motorn placerad lägre och mer mot mitten än tidigare..
Det som är mest intressant är hela bakpartiet som är extremt kompakt.
Nu återstår att se vad den klarar av på Paul Richard under testdagarna framöver *hehe*
Ser bra ut på bild, kompakt och enligt uppgifter är motorn placerad lägre och mer mot mitten än tidigare..
Det som är mest intressant är hela bakpartiet som är extremt kompakt.
Nu återstår att se vad den klarar av på Paul Richard under testdagarna framöver *hehe*
-
-
Revir?
Pinka?
Måste säga att som Villeneuve, Montoya och Williams.lover är det deprimerant och svårt att bli betraktad som en Skummilover - särskilt som man inte alls gillar varken tysken eller Ferrari särskilt mkt.
Men som nya Ferrarin går så kan McLaren behöva en s.k Ferrari-dräpare annars glider båda mästerskapen snart ur händerna på dem. Jag skulle hellre se att Williams fick en Ferrari-dräpare.
Pinka?
Måste säga att som Villeneuve, Montoya och Williams.lover är det deprimerant och svårt att bli betraktad som en Skummilover - särskilt som man inte alls gillar varken tysken eller Ferrari särskilt mkt.
Men som nya Ferrarin går så kan McLaren behöva en s.k Ferrari-dräpare annars glider båda mästerskapen snart ur händerna på dem. Jag skulle hellre se att Williams fick en Ferrari-dräpare.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Oj förlåt, jag glömde ju att det fortfarande finns några stackare kvar härLuckyStrike1 skrev:Revir?
Pinka?
Tja williams är en liten besvikelse kan jag hålla med om.
De verkar gå bra men så säger det Poff och andra gånger verkar de inte alls få till inställningarna på bilen.
Men jag tror och hoppas McLaren har något extra här nu så Ferrari får slita lite för MS verkar inte stabil under press i år..
-
-
-
-
-
-
-
-
Ja vette fan asså.
Jag vet inte om jag trampar några Mclaren fan's på tårna nu och gör dem förbaskade men persnoligen tycker jag inte att den nya McLaren Mp4-18 var snygg för det minsta.. får lite minardi vibbar men aja..
Det viktiga är ju inte att bilen är snygg utan snabb. Fast det e lite märkligt att de är fem och en halv sekund långsamare än den gamla bilen.. Ferrari lyckas ju alltid vara snabba med första test av deras nya bilar.
Det viktiga är ju inte att bilen är snygg utan snabb. Fast det e lite märkligt att de är fem och en halv sekund långsamare än den gamla bilen.. Ferrari lyckas ju alltid vara snabba med första test av deras nya bilar.
-
-
snygga F1or
Appropå huvuvida det finns snygga f1or så är ju smaken som baken.. mycket delad i det här fallet.
Men Personligen tycker jag bilarna från 60 talet är dom snyggaste.. sedan kom 70 tals bilarna med mer eller mindre snygga aerodynamikhubrider.. dock tycker jag att bilarna med boxer motor i slutet av 70 talet är rikitigt snygga.. däribland Ferraris bil som rattades av Gilles Villeneuve 78-79-80 var tiktigt snygg. men det e ju va tycker.
Men Personligen tycker jag bilarna från 60 talet är dom snyggaste.. sedan kom 70 tals bilarna med mer eller mindre snygga aerodynamikhubrider.. dock tycker jag att bilarna med boxer motor i slutet av 70 talet är rikitigt snygga.. däribland Ferraris bil som rattades av Gilles Villeneuve 78-79-80 var tiktigt snygg. men det e ju va tycker.
-
-
-
- Utvisad
Nu får ni se..............det kommer snart att hetta till.
Ifall den nya bilen går snabbare än den gamla (hoppeligen) så kommer
millimetrarna och tejpbitarna att kollas på nya 4-18.
Förut var det ju nästan regel att efter varje lopp skulle nån diskas, jag kommer inte ihåg att Ferrari någonsin blev diskade fastän deras bilar inte höll sig inom måtten....ett tu tre gjorde man nya "tolkningar" . Det var på den tiden som det i forumena skrevs löpmeter om vareviga "fuskgrej"....då var det rena rama kriget på forumena .
det enda som jag har hört är att den nya bilen är kortare och "mindre" överlag.
Ifall den nya bilen går snabbare än den gamla (hoppeligen) så kommer
millimetrarna och tejpbitarna att kollas på nya 4-18.
Förut var det ju nästan regel att efter varje lopp skulle nån diskas, jag kommer inte ihåg att Ferrari någonsin blev diskade fastän deras bilar inte höll sig inom måtten....ett tu tre gjorde man nya "tolkningar" . Det var på den tiden som det i forumena skrevs löpmeter om vareviga "fuskgrej"....då var det rena rama kriget på forumena .
det enda som jag har hört är att den nya bilen är kortare och "mindre" överlag.
-
-
-
-
-
-
-
Tja 17 varv körde väl Wurz.. Och grabbar det var bara en shakedown av bilen. Först nästa vecka då Kimi och DC kör bilen kommer de att öka tempot
Har Ni tider från Ferraris shakedown på sin nya Ferrari så förstår Ni nog *hehe*
Ta reda på hur många varv den nya Ferrarin gjorde innan den satte banrekord istället ni pojkar...
Har Ni tider från Ferraris shakedown på sin nya Ferrari så förstår Ni nog *hehe*
Ta reda på hur många varv den nya Ferrarin gjorde innan den satte banrekord istället ni pojkar...
-
Jaja, vi får se hur fort bilen går i verkligheten....Har schumi varit instabil under press i år?? Jo det är ju sant, han har bara gått ut sisst i nästan varje kval i år och tagit pole i vad är det 4/6 ggr?
Nämen det ska bli spännande att se hur fort maccen går..den måste var snabb för Schumi är så het just nu att det slår eld och lågor omkring honom
Nämen det ska bli spännande att se hur fort maccen går..den måste var snabb för Schumi är så het just nu att det slår eld och lågor omkring honom
-
-
Tycker den nya bilen ser djävligt uppkäftig ut. Särskilt med den nosen. Nosen i sig är inte så snygg men bilen i helhet ser ut att kunna ta för sig rejält. Bakänden är den snyggaste på grid:en och gör att bilen verkligen ser ut som en silverpil.
Att den var fem sekunder långsammare är oväsentligt då de bara gjorde en systemcheck igår. Vänta ni bara!
Tycker förresten det är konstigt att ingen startat en tråd om Ferraris senaste fusk ännu. Har Ferrari blivit skickligare på att dölja fusket eller har deras fusk blivit så omfattande att folk inte längre orkar bry sig?
Att den var fem sekunder långsammare är oväsentligt då de bara gjorde en systemcheck igår. Vänta ni bara!
Tycker förresten det är konstigt att ingen startat en tråd om Ferraris senaste fusk ännu. Har Ferrari blivit skickligare på att dölja fusket eller har deras fusk blivit så omfattande att folk inte längre orkar bry sig?
-
Molgan skrev:Tror knappast Kimi och Dc kommer att köra bilen nästa vecka.Hannu#111 skrev:Tja 17 varv körde väl Wurz.. Och grabbar det var bara en shakedown av bilen. Först nästa vecka då Kimi och DC kör bilen kommer de att öka tempot
Autosport skrev:Wurz is likely to test the car for the rest of this week, with Raikkonen and Coulthard getting their first runs in post-Monaco testing.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Den tillförlitliga motorsportpublikationen Aftonbladet har gjort en djup analys av "Delfinen"
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 83,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 83,00.html
-
Har Ferrari fuskat? Tycker de har fullt upp att testa olika sätt att slänga bort sina segrar på i år för att hinna med det Branden senast var kreativ - trevligt intiativ att bjuda publiken på lite underhållning tycker jagHampus skrev:Tycker förresten det är konstigt att ingen startat en tråd om Ferraris senaste fusk ännu. Har Ferrari blivit skickligare på att dölja fusket eller har deras fusk blivit så omfattande att folk inte längre orkar bry sig?
-
-
-
-
-
http://www.autosport.co.uk/newsitem.asp?id=23089&s=5
Inte en helt smidig inledning av testerna med den nya McLaren-bilen ialla fall. Nya problem på Paul Ricard idag. De kommer säkert att lösa allting, och det är normalt med problem i början men med tanke på att vi är inne i slutet av Maj och det här är bara deras andra testdag med bilen och den har problem så är ju frågan om och när de hinner debutera den här bilen i år.
Inte en helt smidig inledning av testerna med den nya McLaren-bilen ialla fall. Nya problem på Paul Ricard idag. De kommer säkert att lösa allting, och det är normalt med problem i början men med tanke på att vi är inne i slutet av Maj och det här är bara deras andra testdag med bilen och den har problem så är ju frågan om och när de hinner debutera den här bilen i år.
-
-
-
Vadslagning
Nu när det inte är roligt att tippa vem som tar pole så kan vi ju roa oss med att gissa till vilket GP mp18 debuterar.
Jag gissar på Nurburgring och inte en sekund tidigare.
Jag gissar på Nurburgring och inte en sekund tidigare.
-
-
Till Frankrike eller Storbritanien - då Michael Schumacher redan har en tillräckligt stor ledning i mästerskapet för att enkelt ro hem det i Ungern.
-
Lansering??
Känns nu som om Mclaren har fått till en riktigt utmanare men när kommer denna bil till använding.. Nürburgring säjer vissa andra säjer senare..
Frågan är ju om de inte lanserar bilen för sent och som nån sa att då Schumi redan har fixat till sig en rejäl ledning. Det talades även för 2-3 lopp sen att man kanske skulle använda denna bil till 2004 års säsong. Ja vad har man då lyckats med.. Man har fått fram en bra bil (troligtvis iaf) men Ferrari har redan utvecklat två bilar på samma tid vilket troligtvis kommer att betyda ett försprång för dem igen då Mclarens bil blir ett mellanting på två säsonger.. Det återstår att se nu huruvida de kommer o lyckas eller inte. Faktum kvarstår att de troligen kommer att använda den här bilen en stor del av nästa säsong också... Vem dödar vem då om Ferrari o Williams har nya bilar
Frågan är ju om de inte lanserar bilen för sent och som nån sa att då Schumi redan har fixat till sig en rejäl ledning. Det talades även för 2-3 lopp sen att man kanske skulle använda denna bil till 2004 års säsong. Ja vad har man då lyckats med.. Man har fått fram en bra bil (troligtvis iaf) men Ferrari har redan utvecklat två bilar på samma tid vilket troligtvis kommer att betyda ett försprång för dem igen då Mclarens bil blir ett mellanting på två säsonger.. Det återstår att se nu huruvida de kommer o lyckas eller inte. Faktum kvarstår att de troligen kommer att använda den här bilen en stor del av nästa säsong också... Vem dödar vem då om Ferrari o Williams har nya bilar
-
Williams har problem med både chassi, sina relationer till BMW och en uttalad designchef vid sidan av Patrick Head. Dessutom är båda deras förare på sina olika sätt lite oslipade och ojämna.
McLaren har problem med ett "generationsskifte" hos Ilmor efter Paul Morgans död, friktioner mellan MArio Illien och den nya rekryten från BMW. Kimi blandar toppinsatser med bottennapp och Coulthard är sitt vanliga tråkiga jag. Mercedes tillhör samtidigt en av de drivande krafterna till den rivaliserande serien GPWC. Dessutom har stallet dragit på sig onödigt press kring sin nya bil genom att vänta så länge och utlova så mycket om den.
Tar emot att säga det men här märks Ferraris storhet numera - inte ens när de inleder säsongen med ett gäng klantiga misstag skadas harmonin det minsta i stallet. De debuterar den nya bilen när de säger att de skall och tra genast tre raka övertygande segrar. Inte ens brand i depån får maskineriet att stanna upp, och inga kontroversiella intriger, samarbetsproblem ellter uttalanden finns i närheten av stallet.
Imponerande måste jag säga.
McLaren har problem med ett "generationsskifte" hos Ilmor efter Paul Morgans död, friktioner mellan MArio Illien och den nya rekryten från BMW. Kimi blandar toppinsatser med bottennapp och Coulthard är sitt vanliga tråkiga jag. Mercedes tillhör samtidigt en av de drivande krafterna till den rivaliserande serien GPWC. Dessutom har stallet dragit på sig onödigt press kring sin nya bil genom att vänta så länge och utlova så mycket om den.
Tar emot att säga det men här märks Ferraris storhet numera - inte ens när de inleder säsongen med ett gäng klantiga misstag skadas harmonin det minsta i stallet. De debuterar den nya bilen när de säger att de skall och tra genast tre raka övertygande segrar. Inte ens brand i depån får maskineriet att stanna upp, och inga kontroversiella intriger, samarbetsproblem ellter uttalanden finns i närheten av stallet.
Imponerande måste jag säga.
-
-
Jag tror nog oxå på premiär i Tyskland, såvida inte schumi tar hem segern i Monaco, för då vetefan om de inte chansar på att hysta in "Delfinen" redan i Canada (lovar att inte använda denna töntiga benämning mer, men kunde inte låta bli ). Det ska bli riktigt kul att se vad den kan göra. Jag är ingen älskare av Mac men det vore kul med en riktig utmanare till Ferrari. Hmmm ny Mac och ny motor till Renault, det kan bli riktigt kul det här
-
Mercedes kraft
Har läst på flera ställen att mercedes motor skall lämna c:a 930 hk mot nuvarande 880 vilket är ett sanslöst lyft, extra imponerande blir det när man läser att deras nuvarande motor är över 50 hästar starkare än den förra. Hur är detta möjligt? och hur klen måste inte mercan varit förra året?
Tycker att de effekt uppgifter som nämns om motorerna verkar vara rena spekulationer, om så inte är fallet så lär ju mercedes ha en 1000 hästars motor i slutet av säsongen som dessutom är både lättare och tillförlitligare än den 820-830 hästaren de hade för ett år sedan.
Tycker att de effekt uppgifter som nämns om motorerna verkar vara rena spekulationer, om så inte är fallet så lär ju mercedes ha en 1000 hästars motor i slutet av säsongen som dessutom är både lättare och tillförlitligare än den 820-830 hästaren de hade för ett år sedan.
-
Den enda källan jag har sett hitills på att nya Merca-motorn skulle ha 930 hk är Aftonbladet och står det uppgifter om F1 i Aftonblaskan, kan man utgå från att det är fantasier från deras sida och rena spekulationer.
-
McLaren tycks ha problem med kylningen på sin nya bil MP4-18... enligt pressen måste bilen få ett sprut med brandsläckaren varje ggn Wurz kommer in i depån.. Ferrari hade ju liknande broblem på F2003-GA i början men inte i den här skalan.
förresten var leder man ut avgaserna på mp4-18? ser varken de traditionella utblåsen som satt på den gamla eller den nya varianten med skorstenen alá Ferrari. Dock finns det var sitt litet utblås under vardera sidepod.. ser dock för litet ut och mer som ett utblås av kylningsluft
förresten var leder man ut avgaserna på mp4-18? ser varken de traditionella utblåsen som satt på den gamla eller den nya varianten med skorstenen alá Ferrari. Dock finns det var sitt litet utblås under vardera sidepod.. ser dock för litet ut och mer som ett utblås av kylningsluft
-
Läste nånstans att utsuget sitter där bakStyggve skrev:McLaren tycks ha problem med kylningen på sin nya bil MP4-18... enligt pressen måste bilen få ett sprut med brandsläckaren varje ggn Wurz kommer in i depån.. Ferrari hade ju liknande broblem på F2003-GA i början men inte i den här skalan.