Tester på Fioranobanan i Maranello

Kungaklassen av motorsport...
PJ

Tester på Fioranobanan i Maranello

Inlägg av PJ »

Någon som vet om man kan få reda på när testdagar är bokade ? Passerar Maranello i mitten på vecka 21 och har för mig att Ferrari har som tradition att simulera Monaco banan med koner på Fioranobanan runt den veckan. Skulle vara kul att titta för bi i rätt tidpunkt.
Marzocchi

Inlägg av Marzocchi »

Jag har hört att man testar på Fiorano dagarna efter ett F1GP.
Direkt efter loppet på Hockenheim åker jag ner till Maranello i alla fall :)
PJ

Inlägg av PJ »

Ok.
Förhoppningsvis kanske det är några tester på torsdagen efter A1-Ring när jag passerar. Skulle vara kul att se fast man inte är någon Ferrari fan :wink:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ferrari brukar ju testa rätt intensivt på Fiorano så chansen att få se några Ferrari-bilar på banan borde vara rätt stor alla dagar utom just dagarna kring en GP-helg. Är man ändå därnere är det nog helt klart värt att titta förbi - även om det skulle vara testfritt just den dagen så är det ju kul att se ett så klassikt ställe trots allt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ett tipps...Kolla in muséet, de har tom ferrri tallrikar i restaurangen... :bang:
JS

Inlägg av JS »

jag var ner i somras och kollade på ett test. Problemet är att det finns ingen som vet när de testar och det kan bli väldigt mycket dötid när man bara står och väntar. Men det är en upplevelse att vara på plats, alla bilar & lastbilar tutar etc när de ser att det står folk kollar. Det kan vara lite knepigt att få en bra plats så man ser bra men ljudet är som vanligt grymt...
PJ

Inlägg av PJ »

Galleria Ferrari var ganska kul att se, men det övriga som jag skulle få se ett par minuter senare var värt det dubbla. Schumacher själv var ute och klämde 44 varv just den 22/5 när jag passerade. Och min vistelse i Maranello fick därmed en extra krydda. Finns tydligen en bro som jag såg att vissa stod på där man skulle se bättre. Men jag var helt nöjd med vad jag fick se i kurva 13 ( http://www.silhouet.com/motorsport/tracks/fiorano.gif ) som ligger i ändan på gatan där Galleria ferrari ligger. Kan verkligen rekomendera ett besök om Ni har vägarna förbi.
Tack för tipsen !