Indy 500

The American zone...
Användarens profilbild
jajo

Indy 500

Inlägg av jajo »

Det är snart Maj och dags för Indy 500. Men i år ser det inte riktigt ut som vanligt. Endast 28 förare anmälda och 4 av dessa har skador och en problem med att få till bilen. Det handlar om Tony Kanaan, Scott Dixon, Gil de Ferran och Dario Franchitti. Antagligen kan man räkna dit Sarah Fisher sedan hon tidigare haft problem med finanserna nu och mosade bilen på Motegi. De senaste åren har ju alltid CART kunnat hjälpa till med ett antal förare. Men då relationerna nu inte är de bästa mellan IRL Indycar och CART lär vi knappast se någon förare. Möjligtvis då Jimmy Vasser. 33 bilar finns det plats för på gridden. Kommer vi att få se ens så många som kvalar? Tony Stewart, kommer han?
/Jan
desricz

Inlägg av desricz »

Vad händer då med "bump day" Tony? :P
Användarens profilbild
SunnyRikard

Kvalregler

Inlägg av SunnyRikard »

Här hittar ni de lite annorlunda kvalreglerna http://www.geocities.com/johnsonindy500 ... ngfaq.html
GMD

Inlägg av GMD »

När/var sänds skiten på tv då?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Svt24 25 maj
Användarens profilbild
SunnyRikard

Skiten!!!???

Inlägg av SunnyRikard »

Söndagen 25/5 på SVT 24 17.50 Men du verkar inte intresserad så det kvittar väl dig, "skiten"?
GMD

Inlägg av GMD »

Jag har faktiskt lyckats se det varje gång de senaste åren här, så jag tänkte försöka undvika att bryta trenden i år.
Användarens profilbild
Firestoned

Inlägg av Firestoned »

Tack och lov att inte CART rövar sig efter IRL:s program som förra året! En dödsstöt för dom själva! Kommer inte ihåg hur jag såg indy förra året! tror det var på eurosport en timme eftesänt eller nåt liknade! men svt kan ju inte hoppa just det loppet så det borde vara lungt i år! så länge Tv3 eller Tv4 inte blandar sig i så är jag glad!
Användarens profilbild
SunnyRikard

Nu börjar Practice

Inlägg av SunnyRikard »

Nu börjar Practice
Live timing gå in på http://indy500.com/ (huvudsida för racet) leta reda på rutan för Indianapolis 500 Updates och Multimedia, klicka på Flash Så följer vi Kenny Bräcks väg mot pole
Senast redigerad av SunnyRikard den mån maj 05, 2003 11:04, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Träningen regna bort för Bräck, Intervju med Bräck http://www.indy500.com/news/story.php?story_id=1216
Användarens profilbild
SunnyRikard

live video från träningarna

Inlägg av SunnyRikard »

Nu kan vi se live video från träningarna mellan 18.00 - 01.00 här http://www.indyracing.com/ads/yahoo.php
rätt coolt.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Grattis de Ferran! :up:
Jag har lite problem att hålla mig vaken ett helt 500-lopp och lyckades som vanligt somna, men det såg spännande ut ett tag, speciellt med den fart som Kanaan hade. Tyvärr gick det inte lika bra för Kenny...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det känns inte rätt att säga att det var rätt åt Dan Wheldon men någon sorts rättvisa skipades när han kraschade efter trängningen av Hornish. Såg även tidigare i loppet att Wheldon körde på europeiskt manér, något som inte brukar uppskattas på andra sidan pölen. Det kommer säkert att bli en del kommentarer om hans körning. Förvånade mig att inte domarna plockade in honom tidigare under loppet. Det är alldeles för farligt att köra som Wheldon i de farter det rör sig om i INdy 500.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Börjar kanske bli dags för Bräck att dra slutsatsen att det bästa nu är bakom honom och det enda som är framför honom är NASCAR ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det finns ju Truck Racing och Tractor Pulling också...

Håller inte Slim Borgudd på med Truck Racing nu förtiden?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Personligen så tycker jag att det var jävligt trist att Sarah Fisher inte lyckades bättre. Det vore kul med en framgångsrik tjej i racingsammanhang.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

ett dinosaurielopp för dinosaurier..IRL är skit..Champcar däremot bjuder på racing.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Jag tror det är dags för IRL Indycar att fundera på att lägga ned elller gå samman med CART. Det kan inte hålla på så här länge till. Det är faktiskt inte särskilt roligt som racing sett.
/Jan
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag såg sammandrage av The Winston på Eurosport igår från Charlotte tror jag det var. Rätt häftigt lopp faktiskt där man körde tre lopp och de sämsta blev utslagna efter varje omgång. Finalen kördes över 20 varv med 14 startande. Rätt häftigt att se striderna om den sista platsen för avancemang i de två första loppen faktiskt. Det var rätt stor skillnad från att ha sett Indy 500 tidigare som var rätt trist - IRL-bilarna känns helt enkelt inte som riktiga racerbilar att titta på ens när de snittar 228 mph.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

http://www.deepthrottle.com/Essays/savior.shtml

Kul läsning från en CART-sida som har en hel del synpunkter på IRL. Extra kul för oss som avskyr IRL och fortfarande gillar CART