taskiga faciliteter...
rån och kriminalitet vid banan...
reklamskyltar som ramlar in på banan...
funktionärer som räknar fel på varv...
vattenfall efter Senna-esset...
mm mm
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Låter som om du beskriver Brasilien i allmänhet Ligger inte Interlagos mitt i "favelas", s.k "slumområden"? Kommer ihåg när MotoGP återvände till Brasilien 1995, fast då på Jacarepaguá. Man fick göra asfalteringar mellan fredagen och lördagen, då banan var för guppig på vissa ställen
Men trots allt är Interlagos en superintressant bana, en av de bästa som kvar. Jämför bara med nästa på kalendern - urk!
...ja det är ju sant. San Marinos Gocartbana, gääääsp! Därpåkommande är ju inte mycket bättre Barcelonazzzzzzzzzzzzz......
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Jo en sak som jag undrar över, lite offtopic då men eftersom en från redaktionen undrar så vågar jag ändå skriva det här. Jag har sett ibland att folk skriver sic inom parentes (sic). Vad betyder det egentligen? Inte att jag har sett det här eller så men jag har sett det i olika sammanhang. Senast var det en insändare i SvD. Men det gör detsamma, någon ar den bildade högen på Forza borde veta så ut med det!
[sic] är latin och betyder, det står så verkligen. Brukar oftast skrivas ut i ett citat och där den man citerar har stavat fel eller skrivit något annat konstigt.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez