Juryn

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JBS

Juryn

Inlägg av JBS »

Jaha, va säger man. Rubens har förtjänat sin stjärna, men var da Matta den största besvikelsen? Personligen tycker jag att Michael Schumacher och Montoya var större besvikelser, dessa "kungar" både kvalade och körde dåligt.
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
Engis

Inlägg av Engis »

Personligen tycker jag att Webber eller var helgens stjärna med tanke på bilen och hur mycket han var före Pizzonia. Da matta var inte direkt snabb i racet eller på kvalet så det har jag inget emot.
Användarens profilbild
Hannu#111

Inlägg av Hannu#111 »

Håller med JBS här..

Visst Da Matta var ju inte lysande direkt men samtidigt fanns där fler bra förare som borde ha gjort bättre ifrån sig.
Speciellt regnkungarna :)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det finns väl bara en regnkung? ;)
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Engis

Inlägg av Engis »

LuckyStrike1 skrev:Det finns väl bara en regnkung? ;)
Heinziman :bang:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Hmm, ingen mer än jag som tycker JBS verkar ha blivit insnöad på CART!? Att vilja få ut sin gamla favorit istället för en avdankad CART-mästare :D :wink:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

PeppeF1 skrev:Hmm, ingen mer än jag som tycker JBS verkar ha blivit insnöad på CART!? Att vilja få ut sin gamla favorit istället för en avdankad CART-mästare :D :wink:
Jag säger ingenting ;)
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

PeppeF1 skrev:Hmm, ingen mer än jag som tycker JBS verkar ha blivit insnöad på CART!? Att vilja få ut sin gamla favorit istället för en avdankad CART-mästare :D :wink:
JBS tycker att man kan ställa högre krav på en mångfaldig och regerande mästare som så gott som alltid varit mycket snabbare än sin stallkamrat och som beskrivs som den främste föraren de senaste 10 åren och som ska vara särskilt bra när fastet i underlaget varierar, eller på en förare som av många anses som ett underbarn som ska frälsa världen från den onde tysken, än vad man kan göra på en rookie som är lite försiktig i början av säsongen och som verkar tycka att det är viktigare att komma i mål än att köra spektakulärt. Både den regerande mästaren och den som många anser vara den främste utmanaren kvalade mycket sämre än sina stallkamrater och båda körde av i blötan. Man kan begära mycket mer av dessa rutinerade och meriterade herrar. Sedan håller jag med om att da Matta inte har rosat marknaden med högt tempo orv, men rena missar har han inte gjort. Han ligger lite för långt efter Panis, men Panis har kört F1 i många år och är en erkänt bra testförare som kan det här med att ställa in en bil. Toyotan kanske är knepig att ställa in? Om jag fick bestämma så skulle da Matta få ett par lopp till på sig att visa att han kan vänja sig vid en F1, sedan kan han gått åka ut. Framför allt Michael Schumacher har hittils denna säsong gjort flera dåliga insatser och missar. Med tanke på att han är erkännt en av de skickligaste förarna på gridden, en av de mest erfarna och meriterade, framstår hans missar som rent amatörmässiga. Rena rookietakterna. Han är den som enligt mej har varit inte bara helgens, utan säsongens stora besvikelse hittils.
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vad mycket JBS tycker ...

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Cheever skrev:
Jag säger ingenting ;)
Tur för dej, det lär vara smärtsamt att plocka ut ostbollar från konstiga ställen på kroppen. :D
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

LuckyStrike1 skrev:Vad mycket JBS tycker ...
Jaha....???
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ja, konstaterade bara det. ;)

Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

LuckyStrike1 skrev:Ja, konstaterade bara det. ;)
Du är bara sur för att du får kritik.
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag är inte sur och jag får inte kritik :) ... däremot tycker jag det är sött att se den kanske enda da Matta supporten i försvar för den brasilianska medelmåttan ;)

Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

LuckyStrike1 skrev:Jag är inte sur och jag får inte kritik :) ... däremot tycker jag det är sött att se den kanske enda da Matta supporten i försvar för den brasilianska medelmåttan ;)
Du är bara sur för att du får kritik. :lol:
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Jag är nog en smula benägen att hålla med JBS. I frågan om vad man kan förvänta sig av da Matta och Schumacher alltså. Och givetvis även i frågan om vilken kaffebryggare som är bäst, men det har vi inte diskuterat just nu, så det vore dumt av mig att fortsätta tugga om den och öka risken för topicurspårning. För vi vill ju inte diskutera kaffebryggare i den här topicen, eller?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag har svårt att se det dåliga i att snurra av i kurva 3 där mer än halva fältet snurrade på grund av vattenplaning med taskiga regndäck. JBS tycker att Montoya skulle åka, sen spelar det visst ingen roll att han tog sig från nionde till andra placering i loppet på två tre varv... :shake:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

LuckyStrike1 skrev:Jag är inte sur och jag får inte kritik :) ... däremot tycker jag det är sött att se den kanske enda da Matta supporten i försvar för den brasilianska medelmåttan ;)
Nån som gillar Firman skall väl inte uttala sg alls. ;)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Om inte så många hade snurrat i kurva 3 och förhållandena inte varit som de var, då hade nog både Schumacher, Montoya och Button legat löst till ....

Nu blev det dock da Matta i en omgång där jag tycker det var svårt att utse en riktig förlorare - men till skillnad från de andra tre var da Matta aldrig med i matchen under hela helgen och var hopplöst sist både i kval och race.

Men det var en knepig omgång att utse både stjärnor och besvikelser - många kandidater till båda posterna.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

AndersF1 skrev:
Nån som gillar Firman skall väl inte uttala sg alls. ;)
:saw: :cplain: :crie: :x :finger:

Firman har visat på mer F1-berättigande än da Matta ialla fall :saucy:

Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

LuckyStrike1 skrev:Om inte så många hade snurrat i kurva 3 och förhållandena inte varit som de var, då hade nog både Schumacher, Montoya och Button legat löst till ....
Så att många gjorde samma miss, gör att det är ok? Det var fler som inte åkte av än som åkte av, gjorde dom fel då? Det var flera av toppförarna som gjorde grova missar i vätan och många blåbär som höll sig på banan.

Frallbert, Montoya var bara ett exempel på en som gjorde missar som inte anstår en toppförare. Att skylla på däcken hjälper inte, man ska inte köra fortare än vad däcken tillåter. Annars kan man ju alltid skylla på att däcken inte är bra. Om en förare tappar bilen är det han som kört fortare än vad däcken/bilen/hansjälv klara av. Och det är klantigt, särskilt av en femfaldig mästare. Schumacher har varit den största besvikelsen hittils, men han får chans efter chans i alla fall, för att han är "stor"?
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

och da Matta körde inte ens så fort att däcken började slitas men sladdade gjorde det ändå och långsamt gick det och sist var han av alla hela helgen minus Minardibilarna :lol:

XnillBlix

Inlägg av XnillBlix »

LuckyStrike1 skrev:och da Matta körde inte ens så fort att däcken började slitas men sladdade gjorde det ändå och långsamt gick det och sist var han av alla hela helgen minus Minardibilarna :lol:
Jag vet inte om jag är ute och cyklar, men jag tyckte faktiskt att det såg ut som da Matta satte på torrdäck på sitt sista stopp. Någon som lade märke till det.
ZNilLBLiX
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är flera som inte direkt imponerades av da Matta i helgen...

Autosports Mark Hughes delar ut poäng (bäst av 10) till förare efter varje lopp. Det här är hans poängutdelning för Brasiliens GP och de som får sämst bedömning är da Matta, Firman och Pizzonia. Tycker väl det är rätt korrekt, men Firman hann ju inte köra många varv innan hjulupphängningen brast på hans bil så det kanske är lite hårt att döma ut honom då. Pizzonia är ju redan bortröstad av Forza-juryn ... och tja ..... da Matta är det nu. Villeneuve och Trulli är hans andra förare i botten ... tycker väl personligen att Ralf var rätt kass också .....

9 Coulthard, Fisichella
8 M Schumacher, Barrichello, Montoya, Räikkönen, Alonso, Frentzen, Webber
7 R Schumacher, Heidfeld, Button, Wilson, Verstappen, Panis
6 Trulli, Villeneuve, da Matta
5 Firman, Pizzonia

Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

Jag skulle nog säga att både Coulthard och Fisichella förtjänade stjärnan bättre än Barrichello.

Jag tycker ni daltar för mycket med Wilson, han har inte skött sig ett dugg bättre än Yoong och Marques gjorde under sin tid. Han skulle nog jag slängt ut, Ralf var ganska svag också.. MS och montoya åkte visserligen av men var snabba fram till dess.

Inlägg av LuckyStrike1 »

Wilson har kört lika fort som Verstappen hitills ....

Användarens profilbild
Engis

Inlägg av Engis »

LuckyStrike1 skrev:Wilson har kört lika fort som Verstappen hitills ....
tycker du att "fort" var rätt valt ord i sammanhanget?
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Engis skrev: tycker du att "fort" var rätt valt ord i sammanhanget?
Ha ha ha!!! Tio poäng till Engis! :rock:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Engis skrev:
LuckyStrike1 skrev:Wilson har kört lika fort som Verstappen hitills ....
tycker du att "fort" var rätt valt ord i sammanhanget?
Ja för det går fortare än i F3000 ;)

Herkules

Inlägg av Herkules »

Vilken tror ni Forzajuryn kastar ut efter Silverstone?

Själv tror jag det står mellan Jos eller Jarno.

Jos har varit helt osynlig i år och gör ingen annan bort sig ordentligt så är han ett enkelt val.

Jarno har haft väldigt svårt att hänga med Alonso hittills och börjar han inte leverera lite resultat så tror jag även han är i riskzonen.
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Jag tror det blir den förare som gör sämst ifrån sig i loppet! Finns det någon rättvisa i världen blir det Schumi! :)
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Med tanke på att det var så få riktiga misstag är jag rädd att det blir Trulli, men jag tycker inte att han är värd det faktistkt. Han är en snubbe med sällan skådad otur blandat med egna misstag då och då. Dessutom gjorde han ett strålande kval och var bra med i starten, men det är vad hjälper det när man sätter sig i muren några varv senare... :roll: . Ja, stjärnan bli la Monty misstänker jag, eller vad tror ni andra??
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

manson skrev:Med tanke på att det var så få riktiga misstag är jag rädd att det blir Trulli, men jag tycker inte att han är värd det faktistkt. Han är en snubbe med sällan skådad otur blandat med egna misstag då och då. Dessutom gjorde han ett strålande kval och var bra med i starten, men det är vad hjälper det när man sätter sig i muren några varv senare... :roll: . Ja, stjärnan bli la Monty misstänker jag, eller vad tror ni andra??
Forza-juryns utslag efter Monaco publicerat för några dagar sen:
https://f1.tauzero.se/main.php?url=arti ... =F1&id=471

FÖr övrigt undrar jag om du menar Monaco här ovanför ... eller vad du egentligen menar. Trulli satte inte bilen i någon mur alls utan gick i mål som 5:a eller 6:a ....

Du kanske tänker på Frentzen som kraschade på första varvet?

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

manson skrev:Med tanke på att det var så få riktiga misstag är jag rädd att det blir Trulli, men jag tycker inte att han är värd det faktistkt. Han är en snubbe med sällan skådad otur blandat med egna misstag då och då. Dessutom gjorde han ett strålande kval och var bra med i starten, men det är vad hjälper det när man sätter sig i muren några varv senare... :roll: . Ja, stjärnan bli la Monty misstänker jag, eller vad tror ni andra??
Är det en förutsägelse för Kanada och den stämmer så var den imponerande detaljrik :)
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Ojrå :-? grabben med nollkoll här... ber om ursäkt. Jag var utan dator ett antal dagar och missade artikeln totalt....hmmm....sorry!!
Å dessutom var det ju Frenzie som kraschade....får skylla på solsting eller nåt :roll:
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Forzajuryn hade helt rätt den här gången också! :)

Känns lite som att DC ligger illa till nu.... gör han bort sig i Europas GP så tippar jag på att han ryker! Jos är också en om man vill fega lite och inte vet vem man ska ta bort.
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Alonsos varvtider inför andra depåstoppet luktar Schumacherstil. Helt klart har denna kille potential att bli världsmästare inom några år.

Ferrari & Co får se upp när Renault kör med traditionell V10.

En eloge tycker jag att Minardi stallet ska få. Körde faktiskt riktigt hyggligt under hela helgen. :rock:
-Red Bull Racing