Att KTM viskat om en MOTOGP maskin framöver har väl de flesta hört talas om - nu ryktas det i spansk press att de eventuellt kommer att delta i 125-klassen nästa år...!?!...någon som hört något mer om detta ?
Hmmm...tvåtakt är ju billigare att satsa på, men det är väl fyrtaktsklassen som är framtiden (eller?). Skall bli kul att se vad som händer med 125 och 250...
På sikt är nog tvåtaktarn körd, svårt för oss att motivera att använda den ur miljösynpunkt.
Det finns nog inte så stort intresse om några år hos fabrikanterna att satsa på tvåtaktsteknik, då marknaden för den sannolikt kommer att försvinna pga strängare avgaskrav.
Vad tror ni om KTM:s 125-satsning? Jag tror att den är enbart till för att köra in ett team, som sedan migrerar till MotoGP. Hojen de har nu är säkert en Honda med andra dekaler, och kanske någon KTM-vevstake eller något. Lite spekulationer från min sida...
Har nog oxå svårt att tro att ktm ska köra både MGP och 125 men man vet ju aldrig.....och tvåtaktare har man ju byggt länge - förvisso grusvarianter men...
Man har säkert analyserat konkurenternas material så långt som möjligt men ( utan att eg veta något om det ) skulle jag gissa på att man använder en egen motor.
...hinner inte med så mkt postande här men läser iaf igenom nå´n gång per vecka.....
Jo, KTM har ju en del tvåtaktsteknik, dock ingen chassiteknik för asfaltsracing, så där har man nog tagit in extern hjälp. Var det till 2004 som man hade planerat sitt intåg i MotoGP?