Stiggy-nu drar det igång!

MotoGP, Roadracing, Speedway, Cross, m.m.
Prancing Horse

Stiggy-nu drar det igång!

Inlägg av Prancing Horse »

Hemsidan är igång och vi får väl hoppas på att Stiggy är på G i Japan.
Tror ni att det blir en topp 10 placering i första loppat eller?
Själv tror jag på det,han har haft tid att fundera så ett nytt krasch-år vill han nog inte ha.
Att han slutar VM i topp 10 är jag övertygad om.
Vem blir först att :smash: min djupa analys :crazy:
JGM

Inlägg av JGM »

Hoppas du har rätt, det vore kul om han kunde få till en jämn säsong utan allt för många marksyningar.
Jag tror inte att han blir bland de tio främsta på Suzuka men han tar nog några poäng.
Tippar på tolva.
Kan han hålla kroppen hel och huvudet kallt så har han faktiskt möjlighet att bli bland de tio i sammandraget, såpass bra hoj har han.
Prancing Horse

Om det nu blir regn så tror jag att det kan gå :up: (med lite kallt huvud),annars tar han det nog lite lungt och försöker att komma i mål.
Jag pratade lite med honom för ett tag sedan och han sa att det tog nog ett par tre race innan han var tillbaka i form.Han var avslappnad, lugn och det verkade inte som om han var inställd på att pressa sig själv i inledningen av VM.
Hoppas nu att han får en bra start på året!
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Efter dagens lopp och då framförallt Stiggys teamkompis framfart måste man undra om Stiggy verkligen är nån vidare förare.
Hoppas man får läsa att han hade något problem med hojen alltså för annars var det bra jävla dåligt alltså. Tappa 10 platser på startvarvet imponerar inte direkt.

//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
JGM

Inlägg av JGM »

det såg ut som han hade väldigt svårt att komma iväg, som om han hade kopplingsslir.
Det skulle kunna förklara hans dåliga start.
Samtidigt hade ju teamet egentligen bara warm up att justera in hojen på för torrföre, kanske det fick bli en chansning som i Wests fall gick hem men inte i Johans. Va vet jag?
Jag tycker det i allafall är för tidigt att vara för kategorisk.
Prancing Horse

På Warm up så körde Stiggy 2 VARV normalt kör de 8-9.
Stiggy körde 2.12.708 på FP.1
Är det någon som vet hans bästa varvtid på racet?
Loranga

Inlägg av Loranga »

Detta kan kanske räta ut något frågetecken, vad vet jag?
https://f1.tauzero.se/?url=news&id=3183&dept=OTHER
Prancing Horse

Han skriver själv att han körde på 2.13-2.14 tider på racet.
Och ja, det var problem med motorn.
Läs mer här- http://www.stiggy.com/
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Min enda slutsats nu efter 2 lopp är att Stiggy inte är en bra förare..
Tidigare säsonger har man trott attd et berott på dålig hoj osv..

Han får megastryk av sin teamkompis.. 1 sek långsammare/varv på samma materiel.

Nej, det blir helt omöjligt att hålla på honom tyvärr.. kan inte hålla på någon bara för att han e svensk.

För mig får dom gärna byta ut honom snarast så man slipper bli förbannad.
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Jag har iofs aldrig trott att han är något annat än på sin höjd medelnivå. Vet ju iofs inte vad han gjort tidigare och har inte koll på vad han har för körstil osv som man kan hålla på en förare pga(ex. McCoy :) ). Tänker inte såga honom än, det skulle vara kul om det gick bra, men då måste han ju sluta i topp10 i varje lopp för att ens vara i närheten av godkänt. Har aldrig varit så mycket för att hålla på någon pga nationalitet, svenskar får dock oftast en extrachans innan jag sågar dem helt. ;)
Tyvärr strulade ju eurosport idag så jag såg inte så mycket, men blir helt klart än mer imponerad av Pogialli. Han var bra i 125, men att starta i en ny klass så bra är otroligt.
Användarens profilbild
SunnyRikard

Strulet var nog ComSlem

Inlägg av SunnyRikard »

Kunde inte heller se loppet hemma idag, har ComSlem kabel TV. Men det gick att se på Eurosport i andra bolags sändningar.

Nä man hade nog hoppats mer på Stiggy nu när han inte kan skylla på materialet. Han får ett par tävlingar till på sig, vill ju gärna också se honom i topp 10 i alla fall.

Snacka om att rätt man fick vinna MotoGP idag :bang:
JGM

Inlägg av JGM »

Ett ganska intressant resomemang.
Jag är rätt säker på att av Svenska raceråkare på hoj så är det ingen som rastar Stigefelt.
Han var ganska dominant när han körde här hemma, och har väl knappast blivit sämre av att vara ute och tävla internationellt.
Han valde dock att inte stanna i Sverige och tävla i våra nationella tävlingar, utan utmanade jantelagen och sökte sig utomlands.
Nåväl, om han hade varit hemma och legat i topp på exvis Veidec Trophy hade väl ingen klagat på honom, men hur är det nu?
Jag vill inte starta någon debatt om detta, bara framhålla att ens prestationer mäts alltid i relation till de medtävlare man har och hur de presterar.
Jag tycker att det är kul att någon sätter Sverige på roadracingkartan.
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Jag tittar inte på de som tävlar hemma i sverige, skulle kanske vara kul att se om det finns några löften men tävlar de inte internationellt så tycker inte jag det är speciellt intressant. Ska kolla om en jag känner kör, han har snackat om det en del och ska kanske köra nåt 600-lopp i sommar. Så på det sättet är jag konsekvent. :)
Är man inte bra nog så är det bättre att en sån bra hoj går till en yngre och bättre förmåga.
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Ja du JGM...

Jag vet bara att jag följt honom genom 250 säsong där han kastade cykeln i varje lopp... orutin trodde man då.. sedan såg man honom i 500 där han satt på gammalt junk.. hopplöst trodde man då.. och nu 250 igen på ett helt ok materiel, kan man då inte kvala in bland de 10 så må det vara hänt, men hans teamkompis kan uppenbarligen, han kan dessutom slåss med top 6 och han kan framförallt köra sekunden snabbare per varv. Jag vet inte men jag har slut på bortförklaringar...
Om det sedan inte finns någon här hemma som "rastar" honom så säger det i såfall mer om dom än om stiggy..

/mopar