ja den var bra. Under någon sekund så såg man framför sig hur Schumacher slutar efter säsongen och hur Ferrari klappar ihop och trillar ner till Renault nivå när staben styckas upp.
Martin_Granberg skrev:Går det att läsa artikeln nu ngnstans, jag missade den...
/Martin
Typ såhär lät den
Todt + Peugeot = F1!
Ferraris nuvarande stallchef, fransmannen Jean Todt, kommer inte att förlänga sitt kontrakt efter 2004 utan kommer istället att starta ett eget F1-stall under namnet "Grenouille - Peugeot". De tidigare F1-förarna Jean Alesi och Alain Prost är två andra kända franska F1-profiler som kommer att medverka i det nya stallet. Alesi skall främst ägna sig åt testning och framtagning av den nya bilen, tillsammans med den nuvarande Champ Cars-föraren Sebastien Bourdais, som väntas bli det nya stallets försteförare. Prost främsta uppgift blir kund- och sponsor-kontakter, men även hans kännedom om sitt gamla stall värdesätts då "Grenouille - Peugeot" kommer att hålla till i Prost-stallets gamla lokaler i närheten av Magny Cours.
Allt detta avslöjas av den kände franske finansmannen Jean-Claude Clouseau, som blir Jean Todts delägare i stallet och vars företag Grenouille även ger namn åt stallet:
-Jag blev uppbragd av den arroganta amerikanska behandlingen av världen, speciellt Frankrike, i samband med Irak-kriget och då jag är ett stort motorsportfan, samt läst om det förestående helamerikanska Formel 1-stallet under ledning av Dan Gurney, så fick jag ideen till ett helfranskt F1-stall.
-Jag ringde därefter min gamle vän Jean Todt som efter lite betänklighet sade ja till att bli stallchef för och delägare i det nya stallet.
-Vi har hela tiden fortsatt att ta fram och utprova nya F1-motorer, även efter att vi tillfälligt avslutade vårt engagemang i Formel 1, avslöjar Peugeots chef för F1-verksamheten, Dr. Tromper d'Avril.
-Vi hade bland de starkaste motorerna i mitten på 90-talet och jag är övertygad om att vi kommer att ha det igen.