Ralf:s varning.

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Hood

Ralf:s varning.

Inlägg av Hood »

Jag kan inte förstå varför man skulle skriva ett brev till Raffe och klaga på hur dåligt han kör? Ett brev. Om någon av mina "undersåtar" på jobbet inte motsvarar sin normala kompetens/arbetstakt, så inte f-n skulle jag skriva ett brev till honom och klaga. Jag skulle ta det personligen över en kaffe, eller en öl. Jag har svårt att förställa mig att De inte skulle göra så med Ralf också. Jag tror brevet är ett påhitt av media. Vad tror Ni?
Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Kanske brev är enda sättet att kommunicera med Ralf eftersom han tydligen är på besök på Williams huvudkontor så sällan .... enda sättet att få tag på honom ;) ....

Sant eller inte - det sätter ju mer press på en förare om man låter det bli allmänt känt att man är missnöjd och kräver förbättringar ... Williams brukar inte hymla och dalta med sina förare. Ett led i att se till att man har så pass starka förare som möjligt, även mentalt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Ifall de har skrivit ett "brev" så är han nog på väg ut med dunder och brak. Dålig psykologi om de vill ha kvar honom..i så fall vill de ju inte ha kvar honom. Han kanske är mobbad???

Vem vill Williams ha i stället tro under pågående säsong?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ralfs kontrakt ska ju förhandlas om efter 2004 om de ska ha honom kvar. Lättare att få ner lönen om de är missnöjda med honom och hans plats i stallet hänger löst. Tror inte alls att han försvinner i år och knappast efer årets slut heller. Men sen kan Ralf sitta lösare till, och det saknas inte direkt kandidater till den platsen på förarmarknaden.

Apropå "mobbning" så är det ju ingen hemlighet att Montoya är betydligt populärare inom stallet än Ralf. Men man ska nog inte läsa in för mycket i det här - Ralf är tillräckligt duktig, det har han visat tidigare. Kan han bara vända på sin dåliga start i år blir nog stallet gladare igen
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Det där med personlig kontakt och att lösa såna problem på ett normalt sätt verkar inte vara melodin inom F1, Frentzen sägs ju ha fått sparken via fax och vem var det som såg att han inte fick sin lovade plats på stallets hemsida. Förare är en komponent som man köper efter behov och slänger när den är förbrukad.
Användarens profilbild
gringo

Inlägg av gringo »

Jag blir bara förbannad! Ralf är väl en skitbra förare. Han är väl F1's motsvarighet till Carlos Sainz typ. "Mr. Consistent". Han kvalade på 17:e plats och kom fyra i Malaysia. Lugnt och metodiskt arbetar han sig upp medan Monty tar i så att det i hälften av försöken går åt skogen. Nej, Ralf är väl ungefär som Coulthard fast utan så stor käft. Personligen sätter jag Ralf minst lika högt som Montoya med skillnaden att Monty är den aggressive och Ralf den beräknande. Ralf kan köra bil, inget snack. Och vem i fältet skulle Williams ha istället? Jaques, Panis, Frentzen, Wilson, Webber eller varför inte Gené??? Nej, det där är nog bara ett spel för att eventuellt få ner hans lön till förhandlingarna 2004. Jag menar, vem kostar mest av de två om man räknar in kraschade bilar m.m.?

/gringo
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

regenmeister skrev:Det där med personlig kontakt och att lösa såna problem på ett normalt sätt verkar inte vara melodin inom F1, Frentzen sägs ju ha fått sparken via fax och vem var det som såg att han inte fick sin lovade plats på stallets hemsida. .
Verstappen såg på Arrows hemsida att hans kontrakt inte gällde längre...
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

AF1, så var det ja, the boss fick kicken.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

gringo skrev: Och vem i fältet skulle Williams ha istället? Jaques, Panis, Frentzen, Wilson, Webber eller varför inte Gené???

2004. Jag menar, vem kostar mest av de två om man räknar in kraschade bilar m.m.?

/gringo

:wave:
På Fråga 1. Svarar jag Alonso
På Fråga 2. Svarar jag att det gör nog Ralf.
Och på fråga tre svarar jag vet ej.
Användarens profilbild
Ralphie

Inlägg av Ralphie »

Ralf verkar vara på gång, före JPM och storebror i kvalet. Pallplats i loppet? :cool2:
"Jag är ingen helikopter"