Snart är det dags.
Tyvärr ser Ferrari lite väl snabba ut. Om det här fortsätter i samma stil och den nya bilen är ännu snabbare så blir ju den här säsongen lagom kul...
P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps laps
1. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'25"843 222.392 Km/h 8
2. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'25"848 + 0'00"005 8
3. 5 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'26"279 + 0'00"436 3
4. 3 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'26"446 + 0'00"603 7
5. 4 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'27"161 + 0'01"318 8
6. 6 MONTOYA Williams BMW M 1'27"249 + 0'01"406 4
7. 14 TRULLI Renault M 1'27"710 + 0'01"867 7
8. 9 FISICHELLA Jordan Honda B 1'27"869 + 0'02"026 10
9. 8 MASSA Sauber Petronas B 1'27"972 + 0'02"129 6
10. 7 HEIDFELD Sauber Petronas B 1'28"232 + 0'02"389 5
11. 15 BUTTON Renault M 1'28"361 + 0'02"518 6
12. 12 PANIS BAR Honda B 1'28"381 + 0'02"538 5
13. 11 VILLENEUVE BAR Honda B 1'28"657 + 0'02"814 7
14. 24 SALO Toyota M 1'29"205 + 0'03"362 5
15. 20 FRENTZEN Arrows Cosworth B 1'29"474 + 0'03"631 3
16. 25 MCNISH Toyota M 1'29"636 + 0'03"793 5
17. 21 BERNOLDI Arrows Cosworth B 1'29"738 + 0'03"895 5
18. 23 WEBBER Minardi Asiatech M 1'30"086 + 0'04"243 7
19. 16 IRVINE Jaguar Cosworth M 1'30"113 + 0'04"270 4
20. 17 DE LA ROSA Jaguar Cosworth M 1'30"192 + 0'04"349 4
21. 22 YOONG Minardi Asiatech M 1'31"504 + 0'05"661 5
22. 10 SATO Jordan Honda B 1'58"907 + 0'33"064 5
Lite antiklimax över den premiären, blev ju lite lotteri över vem som var snabbast. Fick ändå intrycket att Ferrari iallafall inte var lika överlägsna som på träningarna, så det finns hopp. I år tycker jag annars att det mesta tyder på att Rubens är den snabbaste i Ferrari, så jag hoppas att han får samma stöd som Schumi fick ifjol, ifall han skulle ligga bakom i morgondagens lopp...
Tycker dom andra teamen har gjort ett dåligt jobb som fortfarande är så långt efter Ferrari trots att dom kör med fjolårsbilen. Däcken är naturligtvis en stor del av förklaringen, men tycker ändå dom andra teamen borde ha tagit in mer av Ferraris försprång.
Snabbaste Bridgestone-bil efter Ferrari var hela två sekunder efter.
Jag väntar med stor spänning på för att se vem går ledande ut från den första kurvan i racet.
Jag tror inte Barrichello "överlåter" frivilligt till M.S.....det är nu eller aldrig för R.B.
Kvalet blev som nå´n här sade tidigare - en antiklimax.
Hoppas det inte regnar i.a.f. i morgon.
Apropå kvalet: Hur är det möjligt att man inte har bättre koll på vilket väder som är på kommande - det är ju bara att sätta ut en gubbe ett par mil utanför banan i den rikting varifrån regnfronten kommer!? Det är varken svårt eller kostsamt
On 2002-03-02 16:46, PeppeF1 wrote:
Barre är väl itne direkt känd som nån raketstartare!
njaaa, men han har åtminstone fördel både vad gäller att vara längst fram samt ett bättre grepp från hans startposition än vad tvåans startruta har så för den delen skall han "klara" att vara etta in i första kurvan. Men det kan ju bli så att han endast går in för att hålla Ralf bakom sig och låta M.S. ta ledningen........det är roligt att spekulera
Vadslagningsbyråerna ger 16 ggr insatsen för R.B./Ferrari som champ år 2002 men "endast" t.ex. 10 ggr för Räikkönen/McLaren. Det säger rätt så mycket om Barrichellos möjligheter att "få vinna" lopp.
Ännu apropå vädret - vad jag kunde förstå så väntade McLaren att regnet skulle börja i kvalet "lite senare" - det kan hända att jag läst slarvigt. I.a.f. har dom haft mycket åsikter om "fel väder" i Melbourne....ajaj. Det ser lite mörkt ut på horisonten. Jag ser fram emot +30 och soligt för själva tävlingen
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: formulis den 2002-03-02 17:51 ]</font>
Jo ralf lär ta Ferrarina i starten och JPM tar Macarna. Williams hade ju en ruggig LCS förra året. Sedan går Ferrari på två stopp medans Michelins går på ett så det blir en kamp mellan Williams och McLaren