Är det någon som tycker IRL är spännande?
-
Är det någon som tycker IRL är spännande?
Ähh..nu har jag funderat i flera dagar det här måste bara sägas ..som stor Kenny Bräck fan så måste jag ändå säga att jag längtar mer till CART-loppet i helgen än IRL (för att inte tala om F1..).
Spelar ingen roll hur många stjärnförare som finns i IRL..det är sega bilar som kör runt runt med massor av grepp. Farligt..ondödigt fort och segt på samma gång..hur det nu är möjligt..inte så underhållande.
En riktig traktorserie med s.k. stjärnor. Att Kenny gick tillbaka till IRL var troligen hans sämsta karriärval någonsin.
Spelar ingen roll hur många stjärnförare som finns i IRL..det är sega bilar som kör runt runt med massor av grepp. Farligt..ondödigt fort och segt på samma gång..hur det nu är möjligt..inte så underhållande.
En riktig traktorserie med s.k. stjärnor. Att Kenny gick tillbaka till IRL var troligen hans sämsta karriärval någonsin.
-
-
Jo, man vill ju inte klaga men Homestead var ett riktigt sömnpiller och jag bara reagerade med tanke på hur jag själv har hejat/varit nervös/fanatisk och så vidare när Kenny körde CART jämfört med nu.
Det är som de har förvuxna gocarts i IRL..de segar sig upp i fart. Klart som fasen att de inte kan köra de där monstren på vägbanor.
Det är som de har förvuxna gocarts i IRL..de segar sig upp i fart. Klart som fasen att de inte kan köra de där monstren på vägbanor.
-
-
-
Re: Är det någon som tycker IRL är spännande?
Naja, det finns varre serier. Traktorserien heter NASCAR Trucks och, som namnet antyder, kors med pickuper istallet for 'vanliga' bilar. Kenny har saledes mojlighet att byta ned sig tva steg.El Scorcho skrev:
-snip-
-
-
Man går in på forumet för att skriva om CART som ju har fått en nytändning.
IRL däremot övertygar inte .... loppen är ju hur oinspirerade som helst så här långt tycker jag .... bilarna varken ser bra ut eller ger intrycket av att gå särskilt fort. Det är sällan bra för en racingserie.
IRL däremot övertygar inte .... loppen är ju hur oinspirerade som helst så här långt tycker jag .... bilarna varken ser bra ut eller ger intrycket av att gå särskilt fort. Det är sällan bra för en racingserie.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
-
Jag gjorde en snabbtiltt på IRL och då fick man se en kamerabild bakifrån Kanaans bil och se hur Fishers bil fyrhjulsdriftade uppemot muren varv efter varv. Det var lite kul att se(en stund) för de kör verkligen nära muren. Annars verkar IRL osedvanligt trist i år, men det kanske bättrar sig.
För övrigt så var det en hård finish i NASCAR-loppet. Där råder det iallafall ingen brist på bilar i fältet, trots 36 lopp per år.
För övrigt så var det en hård finish i NASCAR-loppet. Där råder det iallafall ingen brist på bilar i fältet, trots 36 lopp per år.
-
- Moderator
Den målgången i Nascar var bland det hårdaste jag sett. Kul också att Kurt Bush (Eller stavar han Busch? Man kan ju alltid hoppas att han inte är släkt...) som gick förlorande ur striden var glad som lärka efter målgång. Inget gnäll från hans sida om ojust körning. Heders till den mannen.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Ta en titt på Dallarabilen och jämför med Formelbilarna i F1 och CART t.ex... den där Dallaran ser hemsk ut och i kombination med att det inte heller ser ut att gå särskilt snabbt gör att det ser ut som en gärsgårdsserie...Firestoned skrev:Snygga bilar? då kollar man väl på Le mans eller Ferarri Challange eller nåt likande! IRL trist serie? Tja , hur var F1 förra året och hur blir det när Ferarri sätter in sina nya bilar!! haha! menar du på allvar att du tycker att bilarna är fula???????????????
F1 var inte spännande att se ifjol ... men till och med då fan så mkt bättre än IRL. Gulflaggor vartannat varv, påhittade gulflaggor för att få jämna målgångar, "långsamma" bilar jämfört med CART och F1, ingen publik på läktarna, låga varvstoppsregler ... hela inramningen av serien är trist och racingen är inte särskilt märkvärdig alls. För mig är IRL en riktig sunkserie, och jag hittar inget som helst intresse för den trots att jag verkligen har försökt titta på båda loppen i år.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
Man skriver ju vad man känner. Man försöker gilla IRL för Kenny kör där, men jag har gett upp. Ja..jag tycker bilarna är väldigt fula. Då jämför jag t.ex. med CART eller F1. Bilarna ser inte snabba ut..jo..de är snabba men de tar ett varv eller mer på sig för att få upp farten och om man släpper gasen så accelererar dem inte så snabbt som t.ex. en CART-bil..därför kallade jag det för traktorserie.
IRL verkar som ett riktigt B-Nascar fast de har tagit av bilkåpan och satt på en vinge. Jag följde CART-loppet i söndags i stället. Det är mer intressant att se t.ex. Bourdais än en gubbe som Michael Andretti som var sisådär för 15 år sedan.
IRL verkar som ett riktigt B-Nascar fast de har tagit av bilkåpan och satt på en vinge. Jag följde CART-loppet i söndags i stället. Det är mer intressant att se t.ex. Bourdais än en gubbe som Michael Andretti som var sisådär för 15 år sedan.
-
AndersF1 skrev:Jag gjorde en snabbtiltt på IRL och då fick man se en kamerabild bakifrån Kanaans bil och se hur Fishers bil fyrhjulsdriftade uppemot muren varv efter varv. Det var lite kul att se(en stund) för de kör verkligen nära muren.
Jag har faktiskt varit på PIR *stolt*
Banans layout gör att alla fyrhjular ut mot muren i turn 2
detta gäller både NASCAR och formelbilar.
Man kan inte bedöma en serie efter hur det ser ut på PIR,
banan är alldeles för unik för det.
förresten allihopa!
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
-
-
-
-
Amen!! Jag har lättare för att titta på Nascar än IRL, höll på att somna sist...LuckyStrike1 skrev:Ta en titt på Dallarabilen och jämför med Formelbilarna i F1 och CART t.ex... den där Dallaran ser hemsk ut och i kombination med att det inte heller ser ut att gå särskilt snabbt gör att det ser ut som en gärsgårdsserie...Firestoned skrev:Snygga bilar? då kollar man väl på Le mans eller Ferarri Challange eller nåt likande! IRL trist serie? Tja , hur var F1 förra året och hur blir det när Ferarri sätter in sina nya bilar!! haha! menar du på allvar att du tycker att bilarna är fula???????????????
F1 var inte spännande att se ifjol ... men till och med då fan så mkt bättre än IRL. Gulflaggor vartannat varv, påhittade gulflaggor för att få jämna målgångar, "långsamma" bilar jämfört med CART och F1, ingen publik på läktarna, låga varvstoppsregler ... hela inramningen av serien är trist och racingen är inte särskilt märkvärdig alls. För mig är IRL en riktig sunkserie, och jag hittar inget som helst intresse för den trots att jag verkligen har försökt titta på båda loppen i år.