nu vet vi...

Kungaklassen av motorsport...
nicolas

nu vet vi...

Inlägg av nicolas »

Nu vet vi hur Schumacher kör till förhållande gentemot andra när toppen har näst intill "likvärdiga bilar"...han torskar och gör bort sig.

Det behövs en dominant bil för att gubben ska kunna vinna, annars kör han som vilken nolla som helst, faktiskt...aldrig att jag kan se honom som den bäste f-1 förare genom tiderna, never neverland...

Formel 1 är, och kommer vara, en ohyggligt orättvis sport. Den som utnyttjar detta mest är M.Scumacher, allt snack om att han skulle vara speciell är dynga. Måste vara en av få lopp sen kanske år 1999 där Ferrari inte har en överlägsen bil, och då faller allt för dem.

Hälsningar/Nicolas
Årets forza-medlem år 2001 samt 2002
medlem sedan 15 feb 2001
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Det märks att du bara kollat på F1 i två år.
Ankan

Inlägg av Ankan »

Kan inte annat än o hålla med lemon.
nicolas

Inlägg av nicolas »

sen -92...
medlem sedan 15 feb 2001
nicolas

Inlägg av nicolas »

eller ännu tidigare förresten...måste vara den här på forza som började följa formel 1 vid lägst ålder...
medlem sedan 15 feb 2001
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

:argh2: Sen 92, my ass! Du kunde väl inte ens läsa och skriva då. Än mindre begripa vad som försegick på tv.

Du började kolla på F1 2001. Det är bara å erkänna nu, Baronen :read:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Lemon, jag har läst om det där.....Det kallas på psyklogernas språk för "sne verklighetsuppfattning" :D Du vet när man inbillar sig saker fast de inte riktigt stämmer, vissa kallar det sinnessjuka :)

nico, bara en medlemåtta som bara lyckas i en bra bil?

Killen var den som var närmast renaultbilarna på kvalet(ca 3tiondel) trots att han hade soppa för nästan 20 varv mer än dem.....ändå så slutade han inte allt för långt efter i tid.
Jag tror nämligen att de där extra litrarna gör en del...Bilarna drar ju ca 6 lit per mil och att malaysia är den banan som drara mest bension gör inte saken bättre...

Schumi gjorde 4(!)stopp och slutade ändå sexa, det hade nog kunnat se annorlunda ut om han inte kört in i trulli, men det får vi aldrig veta.

Jag anser inte att du är rätt person att kritisera förare som skulle köra vorslöst....med tanke på hur många Montoya torpederat under sin karriär :)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Kankske ska tilläga att renault var bra och har tagit ett stort steg framåt också, kul att se.

Roligt att Räkan vann också för den delen.

Barrichello hängde inte med tyvärr, han är lite för långsam....Om som du sa nico Ferari inte har en lika bra bil längre då får ju föraren en större betydelse, detta i sin tur skulle visa vem som kan få ut det mesta ur materialet.
Kom ihåg att alla kan vara snabba i en välbalanserad bil(självklart måste man köra bra också...), men svårigheten kommer när bilen börjar uppföra sig lite sämre på banan.

Maccarna verkar ha hittat formen och det är ite helt omöjligt att de ta hem Vm faktiskt, men förhoppningsvis så vaknar schumi och Ferrari till liv snart.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

20 varv mer! :o Vad fick du det ifrån?
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

luften. ;)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Det var därför de fyllde på bränsle i Skummis bil på varv 2, varv 25 och varv 42. :roll:
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Jag som trodde s k u m m i skulle censureras.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

ANFRAN är leg. häcklare, så då går det tydligen bra...
Se om det funkar för mig: [Schumacher]
nicolas

Inlägg av nicolas »

Jag har klara minnen från Monacos GP då Senna kom först i mål(före mansell) med tre hjul...jag kommer mkt väl ihåg benetton bilarna och när schumacher vann sina titlar, jag följe loppet då senna dog, redan då visste jag mkt om f-1...jag kommer ihåg alesis första gp seger, tiden då han körde med Berger i ferrari..brundell och blundell i mclaren...kommer ihåg 7up-jordan bilarna...Kommer ihåg häkkinen i den röd vita mclaren bilen, gladast har jag vart när Häkkä tog sin första seger(-97), och hans vm titel, samt villenueves vm-seger.
Kommer aldrig glömma williams dominans under början av nittiotalet, usch vad man hatade dem då...senna-williams forever baby!
medlem sedan 15 feb 2001
nicolas

Inlägg av nicolas »

följde för övrigt Rothmans i 500 serien redan då, då Doohan tog sin första titel osv...vilka tider!

Jag är antik...och kunde förövrigt både läsa, samt skriva och hade börjat på äppel, päppel, piron, paron-serien, matte-böckerna ni vet.Vid det laget var man före sin tid... :wave:
medlem sedan 15 feb 2001
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

nicolas skrev:...jag kommer ihåg alesis första gp seger
Kommer du ihåg hans andra då? :crazy:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

regenmeister skrev:Jag som trodde s k u m m i skulle censureras.
Det är bara Skummidyrkare som inte får skriva Skummis namn hur de vill. :wink:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Bra Razor, sånt uppskattas! :up: :D
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

nicolas skrev:Jag är antik...och kunde förövrigt både läsa, samt skriva och hade börjat på äppel, päppel, piron, paron-serien, matte-böckerna ni vet.Vid det laget var man före sin tid... :wave:
Måste ha varit i samma veva som Björn Rosengren brukade titta på dig :D
Martin Sohlberg

Inlägg av Martin Sohlberg »

nicolas skrev:sen -92...
Doh! Var du ens född då nico? :lick: :lol:
Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

Jag skulle ju vilja påstå att de flesta av de mest rabiata Schumachersupportarna är de som har varit med kortast tid utav alla..

Inlägg av Crazy F1 »

Ok 20 varv var väl lite att ta i :) ,men ca 10 då, det är ju ändå några littrar.

Syfftar du på någon speciell frongor :)
Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

:roll: Hmm ja kanske det... Men inte bara du Cf1, började man kolla på f1 runt 98 så är det ju inte konstigt att man tror att schumacher är allsmäktig..

Ni är säkert väldigt bra supportar och soldater i eventuell schumachergerilla, men subjektiv bedömning av loppen har ni INTE.. Det har förvisso inte, de lika rabiata schumacherkritikerna heller.

Inlägg av regenmeister »

ehhh, jag trodde det var just subjektiv den var. :)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Svenska är ett svårt språk :wave:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jag erkänner..när Schumacher slog igenom var jag full av beundran. Det var uppenbart att här kom en ny förmåga som inte brydde sig ett dugg om att konkurrenterna hette Prost eller till och med Senna (som verkligen var dåtidens Schumacher..komplett med attityden att han ägde hela F1). Det var en tid då man hade sett Prost-Senna-Mansell och så vidare hålla till i toppen ett tiotal år. Påminner mycket om hur det är idag..men nu är det Schumacher som sitter där.

Hans körskicklighet överträffas nästan inte av någon..det är väl Montoya – Räikkönen – Villeneuve och en del andra som har det där extra..men hans personlighet är jag tveksam till. Jag tröttnade rejält på honom någon gång kring 96-97 när han gnällde och körde in i Ville och så vidare.

F1 är inte rättvist..han har 5 VM-tecken och är en av de största..men jag skulle ändå aldrig satsa en peng på honom i en fiktiv VM-serie där konkurrenterna hade liknande bilar och hette Prost – Mansell – Senna – Montoya – Villeneuve eller t.ex. Ronnie Peterson. Inte en chans skulle han ha. Schumachers skicklighet ligger mer i setups, strategier och att bygga en bil kring sig. Något som hade varit mindre värt förr men som är guld värt i nutidens F1.
9 polepositions 1973 - Ronnie Peterson
Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

Ok, ursäkta.. objektiv ska det givetvis stå.

Inlägg av FerrariSchumi »

Det var rätt av Schumi att köra in i Ville, Schumacher var värd titeln. Synd att Villeneuve inte visste bättre än att släppa Maestron förbi sig. Nåja, nu spelar Villeneuve där han tillhör - i träsket.

nicolas:
Snacka inte, du har inte sett de omkörningar som Schumacher gjort. Montoya drömmer bara om dem och kommer aldrig klara av att göra samma sak. Vänta tills Schumacher blir lite varm i brallan så kommer han cirkla åttor runt Montoya. Det är klart att efter ett år av överlägsenhet har han glömt bort att det finns andra förare, men vänta tills han dribblar på allvar. Då är det här Montoya ---> :wor:
Användarens profilbild
Hannu#111

Inlägg av Hannu#111 »

Helt rätt FerrariSchumi, nu när Ferrari inte är lika dominanta och de har ganska likvärdiga bilar med framför allt McLaren så visar Schumi hur bra han är :D
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

FerrariSchumi skrev:Vänta tills Schumacher blir lite varm i brallan
Det trodde jag att Montoya redan hade sett till att fixa... :lol:
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Det heter varm i kläderna FerrariSchumi. I övrigt var det ett mycket bra inlägg :up:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

FerrariSchumi skrev:Det var rätt av Schumi att köra in i Ville, Schumacher var värd titeln. Synd att Villeneuve inte visste bättre än att släppa Maestron förbi sig. Nåja, nu spelar Villeneuve där han tillhör - i träsket.
:roll:
Det var tur att han blev stående i sandfållan som ett fån. Synd bara att han inte blev avstängd på livstid. Nåja han verkar ju ändå bara skämma ut sig i år så... :wink:
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Det är synd om Schumacher det är inte lätt att vara favorit, stackars, ni borde unna honom en seger. :horny:

Lemon:
nope, brallan heter det :lick:
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det var rätt av Schumi att köra in i Ville
Eh..ja just det..enögda fanatiska supportrar var det ja;-)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Ska han kissa på sig?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

ANFRAN skrev:Ska han kissa på sig?
Som tur är så finns ju Tena inkontinensskydd numer även för män

Äntligen!