Inloggningsproblem
-
Inloggningsproblem
Kvarstår problemen för er som hade problem med dubbel inloggning och att automatisk inloggning inte fungerar?
Om någon har löst sina problem kan ni ju skriva in här hur ni gjorde, så att det kanske kan hjälpa andra.
Det vore även bra om ni som har problem kunde testa en annan läsare, typ Mozilla, eller nåt, för att se om problemen kvarstår.
Lite svårt att felsöka när man själv inte har några problem...
phpBB verkar inte heller ha inrapporterat några speciella problem angående det här.
Om någon har löst sina problem kan ni ju skriva in här hur ni gjorde, så att det kanske kan hjälpa andra.
Det vore även bra om ni som har problem kunde testa en annan läsare, typ Mozilla, eller nåt, för att se om problemen kvarstår.
Lite svårt att felsöka när man själv inte har några problem...
phpBB verkar inte heller ha inrapporterat några speciella problem angående det här.
-
-
-
-
-
-
-
Funkar utmärkt med Win XP, Win98 och Win NT med Explorer för mig. Bara att välja alla automatiska login fukntioner som dyker upp när man loggar in så funkar det. Glöm inte den längst ner i forummenyn - innan jag klickade i den rutan hade jag lite problem.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Alltså längst ner på sidan i rutan "Vem är online" hade jag förut en ruta som hette något med "Automatisk inloggning" eller liknande. Har för mig att när jag loggade in så kunde jag välja att bli automatiskt inloggad som jag valde. Jag blev ändå inte det när jag gick in på Forza efter att ha varit utloggad förrän jag klickade i den rutan också. DÅ funkade det .... så tror jag det var för mig, för jag hade problem i början men har för mig att det löste sig på det sättet. Sen dess har jag inte haft några inloggningsproblem alls. Inte ens när datorn kraschade och jag bytte hårdidsk och lite annat och fick logga på igen ... funkade perfekt första gången.
-
-
-
-
-
Hmm, det funkar nu. Dock ser jag inte Klotterplanket direkt när jag går in på forumet, utan jag måste klicka på tex. Besvara i en topic. Då hamnar jag på forumets förstasida och ser Klotterplanket.
Det var några skretess-inställningar som var felande och blockade cookisarna.
På gång men inte helt rätt alltså.
Det var några skretess-inställningar som var felande och blockade cookisarna.
På gång men inte helt rätt alltså.
-
-
-
-
-
-
-
Det är väldigt irriterande att behöva logga in två gånger varje gång man vill läsa klotterplanket! Är det ingen hacker som kan lista ut vad som är problemet?
När jag installerade handelsbankens internet-programvara så stod det att man kunde få problemet att man måste logga in två gånger om man hade Internet Explorer med en krypterings-nivå lägre än 128. Kan problemet att logga in här på Forza bero på något liknande? Vad har ni för krypteringsnivå (jag har 128). Vad finns det mer för inställningar som kan skilja mellan olika användare?
När jag installerade handelsbankens internet-programvara så stod det att man kunde få problemet att man måste logga in två gånger om man hade Internet Explorer med en krypterings-nivå lägre än 128. Kan problemet att logga in här på Forza bero på något liknande? Vad har ni för krypteringsnivå (jag har 128). Vad finns det mer för inställningar som kan skilja mellan olika användare?
-
-
- Utvisad
Faan va less jag är på forumet.. det har inte funkat sedan det uppgraderades...
jag kan logga in (oftast två gånger)
få en massa fönster som måste bekräftas
skriva långa inlägg för att sedan får ett fönster med invalid session varefter inlägget försvinner....
ingen verkar ju ha nån förklaring eller lösning till det heller... och det funkar inte på någon av de tre datorer jag har hemma heller, 2 med XP och IE6.1 och en med 98 och IE 6.1... 128-bitars krypytering etc...
/E
jag kan logga in (oftast två gånger)
få en massa fönster som måste bekräftas
skriva långa inlägg för att sedan får ett fönster med invalid session varefter inlägget försvinner....
ingen verkar ju ha nån förklaring eller lösning till det heller... och det funkar inte på någon av de tre datorer jag har hemma heller, 2 med XP och IE6.1 och en med 98 och IE 6.1... 128-bitars krypytering etc...
/E
-
Jag har inget som helst problem märkligt nog och har inte haft det sen vi bytte heller .... Funkar utmärkt på alla datorer jag har prövat oavsett operativsystem, nätverk eller inte etc. Allt funkar så länge jag använder www.forza-motorsport.se adressen och inte .com
I ditt fall är det säkert någon internetcensur som krånglar till det för dig Enzo
I ditt fall är det säkert någon internetcensur som krånglar till det för dig Enzo
-
-