Det här är nog 3:e stället jag ställer frågan på. Jag har blivit erbjuden att köpa vad jag tror är en B10 BiTurbo 91:a av en äldre gentleman som inte längre kör med bilen för det facila priset av 60.000:-
Kan det stämma tror ni? Jag har kollat och har hittat en i Sverige för ca 80.000 samt ett gäng i Tyskland där priserna börjar på 120.000, så det verkar lite skumt.
BMW Alpina B10 BiTurbo.
-
BMW Alpina B10 BiTurbo.
a.k.a SPEEDKING @DF1 since 99-06
-
Om bilen är i bra skick låter ju priset jättebra. Däremot blir det ju enormt dyrt om det visar sig vara en massa motorfel och liknande på bilen. Är det en importbil, och när togs den in? Finns ju en uppenbar risk att den körts väldigt hårt på Autobahn och Nurburgring t.ex och inte har mkt kvar nu. Då kan det bli enorma reparationskostnader.
Sen föreställer jag mig att försäkringsbolagen tar snuskigt med betalt, men det är ju en annan femma.
Om jag var du skulle jag testa den där bilen på någon teststation, MRF, Bosch eller liknande, och även se om det finns en Alpina klubb i Sverige och höra med dom.
Sen föreställer jag mig att försäkringsbolagen tar snuskigt med betalt, men det är ju en annan femma.
Om jag var du skulle jag testa den där bilen på någon teststation, MRF, Bosch eller liknande, och även se om det finns en Alpina klubb i Sverige och höra med dom.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Testa att ställa frågan på www.bmwpower.nu Toppen site för bmwfrälsta.
Om du inte har tänkt att köra allt för mycket med alpinan så går det säkert att få en entusiastförsäkring då det är en ganska ovanlig bil.
Men akta dig för repkosten. Billigare att köpa ett friskt ex för 120" än ett risigt sådant för 60". Det kostar skjortan om de är motorjobb.
/Jörgen
Om du inte har tänkt att köra allt för mycket med alpinan så går det säkert att få en entusiastförsäkring då det är en ganska ovanlig bil.
Men akta dig för repkosten. Billigare att köpa ett friskt ex för 120" än ett risigt sådant för 60". Det kostar skjortan om de är motorjobb.
/Jörgen