F1 och TV denna säsong
-
F1 och TV denna säsong
Eftersom man varit bortskämd med CanalDigitals reklamfria sändningar de senaste åren har jag nu försökt sammanställa olika möjligheter att se F1 live och utan reklamavbrott (genom att flippa runt vid reklam) . Detta har jag kommit fram till (parabol krävs för de flesta):
3+ (dansk) sänder alla lopp live
Viasat Sport (danska) sänder alla kval + träningar(?) live
MTV3 (finsk) sänder kval+race. Alltid live?
TV4/TV4+ (svensk) sänder alla lördagskval+race live
RTL(tysk) sänder lördagskval+race live
Premiere (tysk) sänder ngn form av multikanal. Allt live
Eurosport (franska) sänder alla kval+race live
Finns fler möjligheter? Har jag fel i ngt av ovantstående?
/Martin
3+ (dansk) sänder alla lopp live
Viasat Sport (danska) sänder alla kval + träningar(?) live
MTV3 (finsk) sänder kval+race. Alltid live?
TV4/TV4+ (svensk) sänder alla lördagskval+race live
RTL(tysk) sänder lördagskval+race live
Premiere (tysk) sänder ngn form av multikanal. Allt live
Eurosport (franska) sänder alla kval+race live
Finns fler möjligheter? Har jag fel i ngt av ovantstående?
/Martin
-
....bekräftat Formel 1 på Viasat!! Dock bara de danska kanalerna ännu (3+ och Viasat Sport DK)
se här: http://www.viasat.dk/index.phtml?nav=&p ... ment=25427
se här: http://www.viasat.dk/index.phtml?nav=&p ... ment=25427
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
-
-
och STCC, ETCC och DTM plus NASCAR och Rally. Dessutom Formula Dalla Nissan World Series med en massa f.d F1-förare och andra namnkunniga talanger. Med kabel-TV blir det här ett riktigt trevligt motorsportår på TV faktiskt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
....ta och kolla programtablå för tyska DSF (se post längre ner!) och ARD (sänder fortfarande analogt tror jag). Dessa sände F1 på fredagarna under 2002....Molgan skrev:Ser, till min fasa, att jag kommer att missa "förkvalet" på fredag
Jag har en parabol med CD och en analog mot Astra (RTL).
Är det någon som har en snabb lösning på problemet är jag mycket tacksam
RTL sänder iaf natt mot lördag från träning 02.00, warm-up 03.15 samt kvalet 03.45.
Senast redigerad av Superfan den tis mar 04, 2003 17:01, redigerad totalt 2 gånger.
-
-
-
Superfan (eller någon annan):
Min tyska är inget vidare (trots F1 på RTL).
Jag kollade på DSF's hemsida (där jag tror du hittat tiderna)
http://www.sport1.de/coremedia/generato ... /Main.html
Är det troligt att "förkvalet" eftersänds 16.30 på fredag?
Min tyska är inget vidare (trots F1 på RTL).
Jag kollade på DSF's hemsida (där jag tror du hittat tiderna)
http://www.sport1.de/coremedia/generato ... /Main.html
Är det troligt att "förkvalet" eftersänds 16.30 på fredag?
-
...det är väl troligt. det är sändningstid 16.30-18.00 (repris 20.00-21.30)
tablå finns på http://www.sport1.de/coremedia/generato ... /Main.html
klicka på "TV-programm"
tablå finns på http://www.sport1.de/coremedia/generato ... /Main.html
klicka på "TV-programm"
-
Tack för det. Här kommer mer.
Till personer kunniga i Tyska:
Står det något om Fredagskvalet på denna sida???
http://www.sportschau.de/onair/index.phtml
Qualifikationstraining 10.00 och 12.00???
Till personer kunniga i Tyska:
Står det något om Fredagskvalet på denna sida???
http://www.sportschau.de/onair/index.phtml
Qualifikationstraining 10.00 och 12.00???
-
-
Ni glömde F3000 i uppräkning av motorsport på TV, det är nästan lika viktigt som F1 ju!
Vilken kanal visar Formula Nissan?
Det finns säkerligen fler kanaler som visar F1 på Astra. Österikes ORF(eller vad den heter) brukar också visa.
RAI1,2,3 brukar också sända förresten, fast de ligger nog på Hotbird.
/Martin
Vilken kanal visar Formula Nissan?
Det finns säkerligen fler kanaler som visar F1 på Astra. Österikes ORF(eller vad den heter) brukar också visa.
RAI1,2,3 brukar också sända förresten, fast de ligger nog på Hotbird.
/Martin
-
-
-
-
även testet live...
Ni med tillgång till Premiere är att gratulera. Såg nu på deras hemsida att även testet innan träningen sänds. Hela helgen enligt följande:
###
06.03.03 22:25 Test Session in Melbourne Großer Preis von Australien SPORT 1
06.03.03 00:55 1. Freies Training In Melbourne (in der Nacht von Do. auf Fr.) Live: Großer Preis von Australien SPORT 1
06.03.03 03:50 1. Qualifikationstraining in Melbourne (in der Nacht von Do. auf Fr.) Live: Großer Preis von Australien SPORT 1
07.03.03 22:55 2. und 3. Freies Training in Melbourne Live: Großer Preis von Australien SPORT 1
07.03.03 03:25 Warm Up in Melbourne (in der Nacht von Fr. auf Sa.) Live: Großer Preis von Australien SPORT 1
07.03.03 03:50 2. Qualifikationstraining in Melbourne (in der Nacht von Fr. auf Sa.) Live: Großer Preis von Australien SPORT 1
08.03.03 00:55 Fahrerbriefing und Fahrerparade (in der Nacht von Sa. auf So.) Großer Preis von Australien SPORT 1
08.03.03 03:00 F1 Inside: Interviews und Vorberichte aus dem Fahrerlager (in der Nacht von Sa. auf So.) Live: Großer Preis von Australien SPORT 1
08.03.03 03:55 Das Rennen (im Anschluss: Analysen und Interviews). (In der Nacht von Sa. auf So.) Live: Großer Preis von Australien SPORT 1
####
###
06.03.03 22:25 Test Session in Melbourne Großer Preis von Australien SPORT 1
06.03.03 00:55 1. Freies Training In Melbourne (in der Nacht von Do. auf Fr.) Live: Großer Preis von Australien SPORT 1
06.03.03 03:50 1. Qualifikationstraining in Melbourne (in der Nacht von Do. auf Fr.) Live: Großer Preis von Australien SPORT 1
07.03.03 22:55 2. und 3. Freies Training in Melbourne Live: Großer Preis von Australien SPORT 1
07.03.03 03:25 Warm Up in Melbourne (in der Nacht von Fr. auf Sa.) Live: Großer Preis von Australien SPORT 1
07.03.03 03:50 2. Qualifikationstraining in Melbourne (in der Nacht von Fr. auf Sa.) Live: Großer Preis von Australien SPORT 1
08.03.03 00:55 Fahrerbriefing und Fahrerparade (in der Nacht von Sa. auf So.) Großer Preis von Australien SPORT 1
08.03.03 03:00 F1 Inside: Interviews und Vorberichte aus dem Fahrerlager (in der Nacht von Sa. auf So.) Live: Großer Preis von Australien SPORT 1
08.03.03 03:55 Das Rennen (im Anschluss: Analysen und Interviews). (In der Nacht von Sa. auf So.) Live: Großer Preis von Australien SPORT 1
####
-
Såhär verkar danskarna sända:
- Fredag d. 7. marts kl. 04.00 - 05.00 på Viasat Sport Formel 1 - Tidskørsel (live)
- Lørdag d. 8. marts kl. 04.00 og 05.00 på Viasat Sport Formel 1 - Kvalifikation (live)
- Søndag d. 9. marts kl. 04:00 - 06:00 på 3+ Formel 1 - Grand Prix (live)
- Søndag d. 9. marts kl. 14.00 - 16.00 på 3+ Formel 1 - Grand Prix (tape)
Det blir som eldvakten i lumpen, man får pina sig upp, försöka undvika att pigga upp sig för mycket och sedan i säng igen. Just fredagsträningen ä'r ju lite kul eftersom det blir första gången i år som man får se hur bilarna egentligen skiljer sig åt. DC pratade visserligen om att det kunde bli situationer när man inte vill vara s[ snabb på fredagen om man tror att det kommer att börja regna i slutet på lördagskvalet. Men då skall man verkligen lite hårt på väderrapporterna. Det kan ju lika gänra börja räkna kl. 14 som 14:30 och om det bara regnar en halvtimme är man ju tvärrökt om man startar tidigt. Så det skall nog mycket till om de kör med den strategin.
- Fredag d. 7. marts kl. 04.00 - 05.00 på Viasat Sport Formel 1 - Tidskørsel (live)
- Lørdag d. 8. marts kl. 04.00 og 05.00 på Viasat Sport Formel 1 - Kvalifikation (live)
- Søndag d. 9. marts kl. 04:00 - 06:00 på 3+ Formel 1 - Grand Prix (live)
- Søndag d. 9. marts kl. 14.00 - 16.00 på 3+ Formel 1 - Grand Prix (tape)
Det blir som eldvakten i lumpen, man får pina sig upp, försöka undvika att pigga upp sig för mycket och sedan i säng igen. Just fredagsträningen ä'r ju lite kul eftersom det blir första gången i år som man får se hur bilarna egentligen skiljer sig åt. DC pratade visserligen om att det kunde bli situationer när man inte vill vara s[ snabb på fredagen om man tror att det kommer att börja regna i slutet på lördagskvalet. Men då skall man verkligen lite hårt på väderrapporterna. Det kan ju lika gänra börja räkna kl. 14 som 14:30 och om det bara regnar en halvtimme är man ju tvärrökt om man startar tidigt. Så det skall nog mycket till om de kör med den strategin.
-
-
-
Rapport från Premiere sändningarna i multikanal:
Tog lite tid innan vi fick ordning på det. Man fick söka in multikanalerna manuellt på sat-mottagaren på astra 11720 H, SR 27500, FEC 3/4. Mer data här: http://www.lyngsat.com/dig/premiere.shtml (Det är på "superdome" kanalerna som multikanal visas. Dom har en "supersignal" (motsv kiosk 13) en "incar", en "depå", en "highlights" och en "data" . Mosaiken visas på "Premiere Sport 1". Hur man kodar av kanalen kan jag dock inte redogöra för. Det är min polare som som fixar detta med dator och interfacekort mm. Vete fan hur han bär sig åt, svar finns på internet...
BAR bilen såg mycket strong ut. Ville blir inte att leka med i år. Toyotan såg oxå ruggigt bra ut. Panis hade en grov miss i första högern annars hade han vart top3. DaMatta var 0.15 sek efter både på första och andra mellantiden men tappade på sista sektorn. Kimi hade oxå ett "släpp" i första böj, annars hade han oxå vart bättre. MS verkade köra ett "säkerhetsvarv" Barri fick till ett vad det verkade felfritt varv. Firman såg inte frack ut, men kanske kommer vad det lider. Ralf gjorde fiasko, överkörde grovt och var 1.1 sek efter redan på första sektorn. Williams verkar ha problem....
Tog lite tid innan vi fick ordning på det. Man fick söka in multikanalerna manuellt på sat-mottagaren på astra 11720 H, SR 27500, FEC 3/4. Mer data här: http://www.lyngsat.com/dig/premiere.shtml (Det är på "superdome" kanalerna som multikanal visas. Dom har en "supersignal" (motsv kiosk 13) en "incar", en "depå", en "highlights" och en "data" . Mosaiken visas på "Premiere Sport 1". Hur man kodar av kanalen kan jag dock inte redogöra för. Det är min polare som som fixar detta med dator och interfacekort mm. Vete fan hur han bär sig åt, svar finns på internet...
BAR bilen såg mycket strong ut. Ville blir inte att leka med i år. Toyotan såg oxå ruggigt bra ut. Panis hade en grov miss i första högern annars hade han vart top3. DaMatta var 0.15 sek efter både på första och andra mellantiden men tappade på sista sektorn. Kimi hade oxå ett "släpp" i första böj, annars hade han oxå vart bättre. MS verkade köra ett "säkerhetsvarv" Barri fick till ett vad det verkade felfritt varv. Firman såg inte frack ut, men kanske kommer vad det lider. Ralf gjorde fiasko, överkörde grovt och var 1.1 sek efter redan på första sektorn. Williams verkar ha problem....
-
-
-
-
...den låg på superdome 6, data kolla här: http://www.lyngsat.com/dig/premiere.shtmlMartin_Granberg skrev:Vilken "Superdom" låg datakanalen på? Jag hittade ingen sådan, däremot en kanal där en kille pratade om olika tävlingar som tittarna kunde vara med på och chattade med folk om F1.
Men jag var trött 04:00 när jag flippade runt :)
/Martin
...men ärligt talat kollade jag bara till den en gång snabbt, och då var det ingen tradionell data (som kiosk 18) utan som du sa. Får ta och kolla lite bättre inatt. (start 22.55, 3:e fria) höll mig till huvudkanalen + incar. Zappade även över till Viasat Sport DK då och då och dom två som kommenterade där skötte sig bra. (har jobbat i DK så man hänger med hyggligt på tugget ;-)
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
Det var ingen "datakanal" som kiosk 18 var, utan nån sorts "interaktivkanal" där nån valp körde egen kommentar plus SMS-omröstningar och annat krafs....Blomman skrev:Hur såg "data kanalen" ut?
JB
I övrigt väldigt tyskt förstås men med sansade kommentarer av förre F1 förarn Marc Surer. (Fast han är schweizare om jag inte minns fel?)
Premiere har dock den goda smaken att lägga ut en ljudspår utan kommentar som man kan välja om man vill slippa det tyska pladdret, och bara lyssna till den sköna sången från motorerna....
På depå och Highlights kanalerna lägger man in en liten ruta med huvudfeeden i. Bra tänkt. Mindre bra tänkt att det inte finns nån klocka eller grafik i Incar feeden. Kanske kommer?
Inatt blir det det dock Fyran plus med herrn som kommentator. Upp på tå!
Lär bli Ferrari rött plats 1-2. Sista podieplatsen slåss Ville, Panis, DC och Button om.
Murray Walker
Murray Walker
-
Var nere i DAnmark i helgen, och därmed tvingad att se loppet på TV3 + ... Pinsamt dåligt!!!
I sann TV3 anda hade man långa reklamavbrott exakt var 20:e minut oavsett vad som hände i loppet. Missade en hel del händelser där...
Kommentatorn babblade om Schumachers nya högteknologiska hjälm varje gång en bild visades på Schumacher där han satt i den gamla.... Den lilla vanliga dryckesslangen in i hjälmen tyckte kommentatorn var en helt fantastisk anordning a lá stridspiloter för att föra in syre i hjälmen ....
Sen tyckte de också att det var väldigt kul att prata "om den nya co-drivern HANS som i år sitter i alla bilar" .... suck.
Ingen koll och en massa reklamavbrott och vad som hände på banan missade de hela tiden.
Glad att nästa lopp blir på TV4 + ..och danskarna tycker jag synd om
I sann TV3 anda hade man långa reklamavbrott exakt var 20:e minut oavsett vad som hände i loppet. Missade en hel del händelser där...
Kommentatorn babblade om Schumachers nya högteknologiska hjälm varje gång en bild visades på Schumacher där han satt i den gamla.... Den lilla vanliga dryckesslangen in i hjälmen tyckte kommentatorn var en helt fantastisk anordning a lá stridspiloter för att föra in syre i hjälmen ....
Sen tyckte de också att det var väldigt kul att prata "om den nya co-drivern HANS som i år sitter i alla bilar" .... suck.
Ingen koll och en massa reklamavbrott och vad som hände på banan missade de hela tiden.
Glad att nästa lopp blir på TV4 + ..och danskarna tycker jag synd om
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
...snappade upp en sajt, att vissa feed-transpondrar på Sirius2 tydligen ska ha sänt F1 från downunder "free-to-air" Om detta bara är ett dåligt skämt eller om det finns substans i det återstår att se. Jag lägger in dessa frekvenser och återkommer efter Malaysia.... Tillåter mig att tvivla dock, men det skadar ju inte att bevaka...
Läs mer här: http://www.satellite-eu.com/main/portal ... =0&thold=0
Läs mer här: http://www.satellite-eu.com/main/portal ... =0&thold=0
Murray Walker
Murray Walker
-
-
-
-
-
...kollade dessa feedar under Malaysia, och det visades inget "free to air"Viktor skrev:Jag som hade skrivit en så fin fråga med bilder och allt så löste jag den själv
SIS racing står det är "PowerV" kryptering, är det något som försvinner när och OM F1 kommer på den kanalen??
/Viktor
troligen var det felinfo om dessa. Gör en check under Brasilien oxå för säkerhets skull.
Martin Granberg! Har du hittat nåt mer på himlen??
Murray Walker
Murray Walker
-
-
Nä, jag kollade också under Malaysia och det var dött på de "feedsen". Har inget annat, men Premiere duger gott åt mig när inga andra sänder.Superfan skrev:...kollade dessa feedar under Malaysia, och det visades inget "free to air"
troligen var det felinfo om dessa. Gör en check under Brasilien oxå för säkerhets skull.
Martin Granberg! Har du hittat nåt mer på himlen??
/Martin
PS. Dessutom verkar det som om finska MTV3 inte sänder F1 över satellit, enbart i marknätet.
-
...påminner om att DSF (Deutche Sportfernsehen) sänder från fredagens fria träningar. (Att tänka på till kommande lopp)
Viasatsport Danmark sänder från fredagskvalen (live)
Vad gäller lördagskvalen så får vi hoppas TV4+ tar sig i kragen från Europa-säsongen och sänder ALLT live som utlovat....
Viasatsport Danmark sänder från fredagskvalen (live)
Vad gäller lördagskvalen så får vi hoppas TV4+ tar sig i kragen från Europa-säsongen och sänder ALLT live som utlovat....
Murray Walker
Murray Walker
-
Så här ska TV-bevakning av ett Grand Prix se ut!
Premieres sändningar i helgen som kommer, mumma för ett F1-fan!
####
FREDAG 2/5
===============
Premire Sport 1
10:55
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, 1. Freies Training in Barcelona
12:20
Die Besten Grands Prix, USA 1982
12:50
Die Besten Grands Prix, Frankreich 1990
13:20
Die Besten Grands Prix, Belgien 1992
13:50
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, 1. Qualifikations-Training in Barcelona
15:30
Die Besten Grands Prix, Spanien 1991
LÖRDAG 3/5
===============
Premire Sport 2
08:55
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, 2. & 3. Freies Training in Barcelona
11:20
Die Besten Grands Prix, Brasilien 1989
12:10
Die Besten Grands Prix, Kanada 1989
13:00
Die Besten Grands Prix, Niederlande 1983
13:25
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, Warm Up in Barcelona
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, 2. Qualifikations-Training in Barcelona
SÖNDAG 4/5
===============
Premire Sport 2
10:10
Die Besten Grands Prix, Ungarn 1988
11:00
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, Fahrerparade in Barcelona
11:30
Motorsport, DTM Magazin: Hockenheim
12:00
Live Motorsport: Porsche-Michelin-Supercup, Großer Preis von Spanien in Barcelona
12:45
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, F1 Inside: Interviews und Vorberichte aus dem Fahrerlager
13:55
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, RENNEN in Barcelona
16:00
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, F1 Inside: Analysen und Interviews
16:45
Formel 1: Spezial, Dokumentation: Hinter den Kulissen der Formel 1: Gestern und heute
#####
Premieres sändningar i helgen som kommer, mumma för ett F1-fan!
####
FREDAG 2/5
===============
Premire Sport 1
10:55
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, 1. Freies Training in Barcelona
12:20
Die Besten Grands Prix, USA 1982
12:50
Die Besten Grands Prix, Frankreich 1990
13:20
Die Besten Grands Prix, Belgien 1992
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, 1. Qualifikations-Training in Barcelona
15:30
Die Besten Grands Prix, Spanien 1991
LÖRDAG 3/5
===============
Premire Sport 2
08:55
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, 2. & 3. Freies Training in Barcelona
11:20
Die Besten Grands Prix, Brasilien 1989
12:10
Die Besten Grands Prix, Kanada 1989
13:00
Die Besten Grands Prix, Niederlande 1983
13:25
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, Warm Up in Barcelona
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, 2. Qualifikations-Training in Barcelona
SÖNDAG 4/5
===============
Premire Sport 2
10:10
Die Besten Grands Prix, Ungarn 1988
11:00
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, Fahrerparade in Barcelona
11:30
Motorsport, DTM Magazin: Hockenheim
12:00
Live Motorsport: Porsche-Michelin-Supercup, Großer Preis von Spanien in Barcelona
12:45
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, F1 Inside: Interviews und Vorberichte aus dem Fahrerlager
13:55
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, RENNEN in Barcelona
16:00
Live Formel 1: Großer Preis von Spanien, F1 Inside: Analysen und Interviews
16:45
Formel 1: Spezial, Dokumentation: Hinter den Kulissen der Formel 1: Gestern und heute
#####
Murray Walker
Murray Walker
-
Verkar som TV4 Plus inte kommer att visa Tysklands GP kval live nästa lördag.
Står denna tablå både på TV4 och Dagenstv.
13:55 Fotboll: Real Madrid-Kinakombination
TV4 plus direktsänder David Beckhams premiärmatch för Real Madrid som möter att kinesiskt allstar-lag i en vänskapsmatch i Peking. Kommentatorer: Daniel Kristiansson och Pontus Kåmark. [91590024]
15:55 Motor: Formel 1 (17:00)
Tidsträning inför Tysklands Grand Prix. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. [41497444]
Men på själva Formel 1 sidan på TV4 står det att de visar kvalet live klockan 13:55.
Vad fan ska man tro?!
TV4 plus direktsänder David Beckhams premiärmatch för Real Madrid som möter att kinesiskt allstar-lag i en vänskapsmatch i Peking. Kommentatorer: Daniel Kristiansson och Pontus Kåmark. [91590024]
Tidsträning inför Tysklands Grand Prix. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. [41497444]
Men på själva Formel 1 sidan på TV4 står det att de visar kvalet live klockan 13:55.
Vad fan ska man tro?!
/Nicke
-
Tro på dettaNickeF1 skrev:Verkar som TV4 Plus inte kommer att visa Tysklands GP kval live nästa lördag.
Vad fan ska man tro?!
/ViktorHej Viktor!
Tack för ditt mail. Tidsträningen visas med försening på TV4 Plus den 2/8 kl 15.55 och loppet visas på TV4 den 3/8 kl 13.55. Hoppas att du är nöjd med svaret!
Med vänliga hälsningar
Anna Karlsson i nyhetsreceptionen