Bilden under namnet.
-
Bilden under namnet.
Hur får man till ett foto att bli så liten som 4 kb och ändå så stor som vissa har? Min hoj blev ju pytteliten innan jag kom under 4kb...
Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
// Hood.
-
-
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
Det stämmer Engis och därför så har vi satt gränsen på bildstorleken till 4kb. Jag förstår att många tycker det är kul med bilder, men vi måste alla ta hänsyn till de som fortfarande kör modem och inte har bredband.
Det nya forumet är snabbare än det gamla, men för mycket avatarer slöar säkert ner det för modemare. Vi kör så här ett tag och ser hur det går. Däremot tillåter vi inte bilder i signaturen. De som försöker att använda det, kommer att uppmanas att ta bort dem.
Det nya forumet är snabbare än det gamla, men för mycket avatarer slöar säkert ner det för modemare. Vi kör så här ett tag och ser hur det går. Däremot tillåter vi inte bilder i signaturen. De som försöker att använda det, kommer att uppmanas att ta bort dem.
-
- Mr Forza Motorsport
-
Fast det är väl så att bilderna sparas i datorns minne (eller på hård-disken?) och eftersom det är samma F1-nördar som skriver de flesta inläggen så blir det väl inte så mycket slöare med dom här bilderna.
Jag tycker i alla fall att det är trevligt med bilder (snart skall jag skaffa en roligare mer orginell bild).
Jag tycker i alla fall att det är trevligt med bilder (snart skall jag skaffa en roligare mer orginell bild).
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
Lemon! Det är en utmärkt ide och hade jag skrivit koden så hade jag nog tänkt på det från början. Ska se ifall jag kan ordna ett hack för det samtidigt som personlig bredd och sidlängd införs.
JQ! Titeln under namnet är något som bara jag och någon till kan ordna. Vi har inga automatiska rankningar, utan det är mest interna skämt inom redaktionen. Jag kallas t.ex. för kodapa eftersom jag är den som programmerar mest. Det har hänt att vissa skribener fått titlar efter "väl utfört arbete" här på forumet. Vi har t.ex. en yngre gentleman som fick titeln "Valp" när han klagade och ville ha en titel.
JQ! Titeln under namnet är något som bara jag och någon till kan ordna. Vi har inga automatiska rankningar, utan det är mest interna skämt inom redaktionen. Jag kallas t.ex. för kodapa eftersom jag är den som programmerar mest. Det har hänt att vissa skribener fått titlar efter "väl utfört arbete" här på forumet. Vi har t.ex. en yngre gentleman som fick titeln "Valp" när han klagade och ville ha en titel.
-
-
-
Nu ja.. men när jag la till min så la jag dit URLen där jag hade min avatar.Pastis skrev:Nej du, det går inte. Jag har spärrat externa avatarer. Alla ska laddas upp till servern och ligga lokalt. Jag litar inte på andra sunkservrar.MGRacing skrev:Man kan ju lägga in urlen där bilden finns.. fast då väljer man vilken storlek man vill ha instället på bilden.. vilket oxå finns ett max.
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
IWSC Champion 2002
-
Kan man göra en egen san där animation liknande gubben som kör bil?
Skulle vara kul. Om det gar sa kan jag rita bilderna och nagon annan hacka ihop själva animationen.
Det var nästan roligare när jag inte hade nagon titel, för da kunde jag ju välja själv. Eftersom min egna titel bara fanns fran 03:46 (da jag satt framför datorn med en gnällande och hostande bebeis som vägrade sova) fram till tidigt pa morgonen när Pastis (eller vem det var) gav mig en titel (och tog bort min egna titel) sa var det knappast nagon som han se att jag hade en egen-gjord titel. Jag la dit en bild med text (i rätt font och storlek) pa blå-grå bakgrund som sag ut precis som en titel. Smart va!
Problemet var dock att bakgrunden ändras i varannat inlägg, sa om man väljer en utav färgerna som bak-grund blir som en liten ruta runt texten pa de inläggen som har den andra bakgrundsfärgen. Jag valde dock en färg som lag exakt mellan de bada grå-blå färgerna, och da syntes det nästan inte alls att det var fel färg-ton runt texten.
Skulle vara kul. Om det gar sa kan jag rita bilderna och nagon annan hacka ihop själva animationen.
Det var nästan roligare när jag inte hade nagon titel, för da kunde jag ju välja själv. Eftersom min egna titel bara fanns fran 03:46 (da jag satt framför datorn med en gnällande och hostande bebeis som vägrade sova) fram till tidigt pa morgonen när Pastis (eller vem det var) gav mig en titel (och tog bort min egna titel) sa var det knappast nagon som han se att jag hade en egen-gjord titel. Jag la dit en bild med text (i rätt font och storlek) pa blå-grå bakgrund som sag ut precis som en titel. Smart va!
Problemet var dock att bakgrunden ändras i varannat inlägg, sa om man väljer en utav färgerna som bak-grund blir som en liten ruta runt texten pa de inläggen som har den andra bakgrundsfärgen. Jag valde dock en färg som lag exakt mellan de bada grå-blå färgerna, och da syntes det nästan inte alls att det var fel färg-ton runt texten.
-
- Mr Forza Motorsport
-
Hur gör man en transparent (eller är det transparant, AnFran?) bild? Maste det vara gif da eller vada?
Det är verkligen nagot knas med det nya forumet, tre ganger försökte jag nu svara, men hamnade pa Forum index. Var tvungen att göra citat (som jag deletade) för att kunna skriva detta meddelandet.
Sen funkar log-in först efter flera försök.
Det är verkligen nagot knas med det nya forumet, tre ganger försökte jag nu svara, men hamnade pa Forum index. Var tvungen att göra citat (som jag deletade) för att kunna skriva detta meddelandet.
Sen funkar log-in först efter flera försök.
-
-
-
-
-
-
-
Men Joakim för fan titta lite i historieböckerna inte skall väll en SLR ha fläktJoakim Quensel skrev:Enkelt, en Mercedes SLR.
Fast Salo, varför har 350,000 Euros SLRen bara den fjösiga kompressor V8:an medans CL65AMG har en starkare turbo V12?
CLn må ha större motor och turbo men den har inte en chans mot SLRn varken i acc eller toppfart sen kostar den "bara" 320.000 Euro
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-