St Petersburg

The American zone...
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Så himla trevligt att få se lite racing med förare som kämpar med att häva sladd för en gångs skull. Grattis Paul Tracy.
/Jan
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Champ Car är på rätt spår. Får vi bara väck en del av de förare som inte har i serien att göra (Lavin, Lemarie) och ersätter dem med lite bättre material då kan det bli riktigt kul. Varning dock för att PLayers och Newman-Haas är lite för överlägsna. Ser man bara till snabbheten stod de i en klass för sig. Hade Junquiera startat längre fram, Borudais och Carpentier inte gjort vasin tavla, hade de lugnt kapacitet för att ta hem de fyra första placeringarna.

Tärnström
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Kul lopp, mkt omkörningar :up: En bra nystart för CART serien, jag längar redan till loppet på Brands Hatch, det kan bli en höjdare. Egentligen borde man ta ett lågprisflyg över till London och se det loppet.

Salo sägs redan ha varit och provat ut stol hos PK Racing, så han kan nog vara på väg in snart. Sen tror jag inte att Newman-Haas och Players kan komma att dominera så mkt i år. När de andra nya stallen bara fått ordning på sin organisation och blivit varma i kläderna kan de nog bjuda upp till racing. Bilarna är ju så pass lika i år, att marginalerna är små och det kan vända snabbt.

För mig var Bourdais för övrigt loppets förare, så länge som det varade. Skoj debut :up:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

:up: här oxå. Bourdais såg mycket snabb ut, härlig racing utan TC, Junqueira höll på att göra bort sig å det grövsta (kamikaze-manövern på Haberfeld första varvet) men impade sedan faktiskt mede en härlig uppkörning, och räddningen på uppstället i det snabba S:et var läcker (i jakten på Jordain) Vasser såg väl ok ut med ett par omkörningar men verkade få problem med däck/downforce på slutet. Moreno verkar aldrig bli för gammal, men som sagt några fler bilar, och byt ut ett par gubbar så kan det bli riktigt bra. Salo verkar på g, men vad gör Herbert, Irvine, och kanske Alesi? Till Brands kanske????
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Synd att man aldrig fick se en repris på Junquieras "tank slapper" i esset.

Tärnström
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Back to Basic, ja det här kommer att bli kul och ännu bättre vid direktsändningar när man samtidigt kan följa racet på nätet och lyssna på Cart.radio

Shema för årets formulalopp på:
http://www.suntown.nu/Har_finns_aven/Mo ... r2003.html

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: SunnyRikard den 2003-02-24 11:39 ]</font>
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

PS. såg ni vilken uppkörning Vasser gjorde genom fältet. Han startade ju från sista rutan. Vissa tycker tydligen att AmericanSpirit inte gjorde så bra ifån sig. Men jag får nog säga att de gjorde det jäkligt bra. Förstår inte era höga förväntningar.DS

http://www.americanspiritteamjohansson. ... .php?Id=11
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

En sjätteplats i stallets debutrace och båda bilarna runt topp 10 i loppet är inte en dålig prestation, det håller jag med om.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
GMD

Inlägg av GMD »

När kommer Yoong då? :crazy:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Lemarie och Lavin är ju redan i serien, räcker inte det? :crazy:

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

SunnyRickard, håller med om att Vasser gjorde bra ifrån sig men när jag skrev racerapporten direkt efter loppet (eurosports sändning, alltså) hade jag missat att Vasser startade sist. En mixad helg för American Spirit men sjätteplatsen var mer än godkänd med tanke på omständigheterna för Vasser. Ska ändra i artikeln under dagen om jag hinner.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Så, nu är det gjort.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Hannu#111

Inlägg av Hannu#111 »

Underbart att se den typen av racing igen :smile:

Tror också mycket på den här nya serien..

Och som sagt lägger de fler lopp nu i framtiden i Europa så kommer jag definitivt att åka och kolla på dessa :smile:

Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Långa och krokiga svarta sträck blev det när någon, det kan ha varit Tracy, fick jobba hårt på att undvika en killa som satt i muren bakom en trave däck. Ruskigt underhållande lopp, tänk att dom redan i sitt första lopp har mer underhållning än F1 har under en hel säsong.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Som sagt, kul med riktig racing igen. :smile: Stundtals riktigt underhållande, och det trots att det aldrig var nån riktig fight om ledningen. Med sån racing och lite tätare i täten kan det bli riktiga drömlopp senare i år.
Rediscoveryx

Inlägg av Rediscoveryx »

Loppet var ju riktigt bra! :smile:

Paul Tracy förtjänade framgången, men som ett antal individer redan har påpekat; loppets förare var Sebastien Bourdais. Jag undrar när den killen kommer till F1? Han kan bli riktigt stor...
Användarens profilbild
NickeF1

Inlägg av NickeF1 »

Nån annan mer än mig som skulle vilja se Villeneuve ratta en av dessa bilar efter F1 karriären , Ville skulle nog vara grym med dom här bilarna. :grin:
/Nicke
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Kul att min favorit Paul "Big Mac" Tracy vann :up:

Tittade bara några minuter på loppet. Hade inte lust å se mer eftersom jag redan visste hur det gick, plus trista kommentatorer, plus att dom fortfarande har dom där löjliga depåreglerna.

Jag har för övrigt inga problem med att vissa stall är överlägsna. Är man bäst så ska det märkas. Ingen sandsäcksrejsing tack!
Powerslide

Inlägg av Powerslide »

Det jag såg från loppet var riktigt bra faktiskt, och jag kan bara hålla med flera av föregående talare om att det är riktigt skoj utan TC. Jag hade iaf velat se en repris på Junqueras dyngslapper i esset.
a.k.a SPEEDKING @DF1 since 99-06
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

Champcar ger jag :up: :up: :up:
Dra ner på tekniken låt föraren avgöra mer måste ändå vara den rätta vägen :smile: