Älskad forummedlem avstängd?

Allmänna frågor och svar till och från Forza Motorsport.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Har nåtts av ett rykte att en av Forzas mest respekterade och populäraste skribenter har fått sitt ip-nummer spärrat här?

Varför denna bryska behandling. Vill ni bara ha politiskt korrekta medlemmar i fortsättningen?
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

Jag hade alltså rätt i mina misstankar om att framtidsplanerna för Forza är ett steg bakåt från Forza-motorsport till Forza-Ferrari med endast ja-sägare i rullorna.

Ska jag få min ip blockerad oxo?

/ Tommi

Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Det stämmer inte alls. Ingen ip-adress är spärrad.
Gäst

Inlägg av Gäst »

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: TC80 den 2003-02-13 23:37 ]</font>
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Vad är det som händer egentligen? När man surfar runt på dom andra forumen så nämns Forzas forum som ett mindre snällt ställe att hålla till på.

Nu ska det modereras hårdare, men det som händer verka ju vara att glädjen och charmen sinar och man vet snart inte vad som kan skrivas och inte skrivas.

Tc80 är borta igen.
Lucky strike verkar ha ruttnat till på något och skriver endast på redaktionen(trist för han var ju en av dom som höll liv i forumet)

Forumet behöver ju sådana som Lucky, Jari och zz.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det som är olyckligt i sammanhanget är att vår ansats att börja moderera hårdare sammanfaller med ett internt bråk. Anledningen till att vi vill börja moderera lite tuffare är att få bort alla topics som spårar ur, negativa tillmälen, personträtor och annat. Anledningen till att TC80 är avstängd finns att läsa på annan plats. Att den interna diskussionen om TC80 har hamnat ute på vårt och andras forum är inget vi har önskat och den är kanske något vi hade kunnat undvika med en annan hantering. Nu är läget som det är. Vi kan bara hoppas att stämningen på forumet blir bättre och att besökarna försöker göra en bedömning av om Forza är ett bra ställe att vistas på utifrån sina egna direkta upplevelser.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Hej,

Modererar själv på ett forum, har det kanske lättare då det besöks av folk med samma intresse (alfa)
Måste bara flika in här, denna site är gratis för dig som användare att besöka samt att använda dig utav. Några personer lägger ner massa tid och pengar för att just du skall ha en bra Svensk racingsite att besöka. Allt som krävs av dig är att du i forumet följer de regler som satts upp, du behöver inte samtyka med dessa regler, inte ens gilla dom, bara följa dom.
Det är det som är så fint med internet, det är gratis, men det är också odemokratiskt. I detta fallet så är moderatorerna diktatorer, och dom har all rätt att vara det. Däremot är det självsanerande då det om dom återkommande gör missbedömningar kommer att märkas på antalet besökare.
Men att komma och gnälla för att man blir avstängd efter återkommande varningar, att joina igen under annan IP och annat nick, ja det tyder på att man är oseriös och ganska fjantig och styrker antagligen att moderatorerna gjort en korrekt bedömning.
Jag vill påpeka att mitt inlägg inte är riktat mot någon särskild användare utan rent allmänt om hur demokratin på ett forum är uppbyggt.
Personligen tycker jag att vi borde kunna komma lika bra överens här trots våra olika förarfavoriter/stall som jag vet att vi gör där ute på racingbanorna. Så dra inte in såna där jävla fotbollsfasoner in hit för då vet jag att moderatorerna kommer att stänga av er och med åtminstone mitt samtycke.

Tack för ordet
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tack för de orden, Mopar!

Tärnström