Lyckostar i Frankrike
-
Jag önskar jag bodde i Frankrike. Då skulle jag kunnat få se allt i F1-väg på Eurosport verkar det som. Hittade nedanstående text på eurosport.fr. Antar att inte svenska Eurosport kommer sända F1, suck...
/ab
Toute la F1 pour TF1
TF1 et Eurosport ont obtenu mercredi l'exclusivité des droits de diffusion de la Formule 1 à l'antenne. "C'est un bon accord qui va nous permettre de fournir de meilleures images que les années précédentes" a déclaré le propriétaire des droits, Bernie Ecclestone.
TF1 proposera les GP en direct et Eurosport retransmettra les essais libres, les qualifications et même les warm-up, quelques heures avant la course, en direct. Eurosport re-diffusera le Grand Prix en différé en soirée.
"A titre expérimental les essais qualificatifs du samedi seront diffusés à 14h00 et le reste des essais seront sur Eurosport (filiale de TF1 sur le câble et satellite) qui fera une large couverture magazine du week-end de course" confirmait Etienne Mougeotte, vice-président et directeur général de TF1.
/ab
Toute la F1 pour TF1
TF1 et Eurosport ont obtenu mercredi l'exclusivité des droits de diffusion de la Formule 1 à l'antenne. "C'est un bon accord qui va nous permettre de fournir de meilleures images que les années précédentes" a déclaré le propriétaire des droits, Bernie Ecclestone.
TF1 proposera les GP en direct et Eurosport retransmettra les essais libres, les qualifications et même les warm-up, quelques heures avant la course, en direct. Eurosport re-diffusera le Grand Prix en différé en soirée.
"A titre expérimental les essais qualificatifs du samedi seront diffusés à 14h00 et le reste des essais seront sur Eurosport (filiale de TF1 sur le câble et satellite) qui fera une large couverture magazine du week-end de course" confirmait Etienne Mougeotte, vice-président et directeur général de TF1.
Varför skulle du önska det?
Eurosport är en satellitkanal som ligger på Hotbird, Intelsat och Astra och jag kan se den flytande hemma i Tullinge. Däremot misstänker jag att F1 avdelningen kommer att fortsätta på TF1-delen av den koncernen och den kanalen ser jag också idag, alltså inte på Eurosport.
Jag tror att när det gäller Eurosport att samma material även kommer att nå Sverige och inte nog med det. Det finns viss chans att få CD-sändningar igen också.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: TC80 den 2003-02-10 22:17 ]</font>
Eurosport är en satellitkanal som ligger på Hotbird, Intelsat och Astra och jag kan se den flytande hemma i Tullinge. Däremot misstänker jag att F1 avdelningen kommer att fortsätta på TF1-delen av den koncernen och den kanalen ser jag också idag, alltså inte på Eurosport.
Jag tror att när det gäller Eurosport att samma material även kommer att nå Sverige och inte nog med det. Det finns viss chans att få CD-sändningar igen också.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: TC80 den 2003-02-10 22:17 ]</font>
-
F1 kommer att visas på Franska Eurosport, det finns 3 delar av Eurosport, Franska, Engelska och Internationella, bara Franska kommer att visa F1, http://www.eurosport.com/static_filesV2 ... ersonid=24.On 2003-02-10 22:05, TC80 wrote:
Varför skulle du önska det?
/Viktor
-
-
Hotbird sänder den okodat enligt mitt sätt att se på kanallistorna på deras hemsida.On 2003-02-10 22:57, AndersF1 wrote:
Sänds det där okodat?
http://www.eutelsat.com/
/Viktor
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Viktor den 2003-02-10 23:05 ]</font>
Det beror på. De kan lägga ut det både okodat via TPS och via Canal Satellite. I så fall är det Mediaguard eller Viaccess.
( http://www.sat-address.com/df/Eurosport-France.shtml )
Om man verkligen vill så kan man se allt.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: TC80 den 2003-02-10 23:07 ]</font>
( http://www.sat-address.com/df/Eurosport-France.shtml )
Om man verkligen vill så kan man se allt.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: TC80 den 2003-02-10 23:07 ]</font>
-
-
-
https://f1.tauzero.se/?url=news&dept=F1&id=2763On 2003-02-11 03:45, Frippe wrote:
Skulle inte TV4 Plus sända alla lopp "LIVE"
Jo, de kommer sända både kval och race live, utom det absolut första kvalet som man sänder highlights ifrån. Detta på grund av att kanalen startar först den 9/3 och F1 kommer som sagt vara först ut.
Vitsen med franska Eurosport är att de kommer sända fria träningarna också och jag åtminstone kommer vara upptagen med att titta på dessa.
Vitsen med franska Eurosport är att de kommer sända fria träningarna också och jag åtminstone kommer vara upptagen med att titta på dessa.
-