Från och med i dag kommer vi att moderera inlägg på forumet mycket mera. Det gäller speciellt alla möten som är motorsportrelaterade. I dag upplever vi och många besökare att försök till seriösa diskussioner lätt förstörs av ämnesurspårningar och annat, till exempel personliga gräl. Vi kommer att arbeta på följande sätt:
1. Radera hela eller delar av inlägg som inte är relevanta för diskussionen.
2. Flytta hela diskussionstråden till klotterplanket eller annat lämpligt möte.
Vid upprepade överträdelser kommer den berörda skribenten att få en påminnelse via ett PM (personligt meddelande) och den som ignorerar dessa nya regler och upprepat bryter mot dem blir först varnad och sedan avstängd.
Däremot så kommer klotterplanket att hålla samma status som tidigare, det vill säga, man kan tramsa och skriva i stort sett vad som helst där. Undantaget är inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller ett språk som kan uppfattas som stötande, vilket kommer att tas bort av tjänstgörande moderator.
Modereringar
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Utvisad
-
-
- Mr Forza Motorsport
Ja i princip, men vi kan inte hålla på med millimeter rättvisa, men vi försöker så gott det går, men det kan vara svårt när flera sköter samma syssla. Just nu tre personer. Men alltid är det väl någon som känner sig ofördelad. Det får man i så fall finna sig i.
Någon debatt om varför en viss text modereras kommer inte att föras öppet, då får vi inte göra annat än att debattera det och det vill vi inte. Vi vill snacka motorsport! Tycker på det hela att det fungerar ganska bra sedan vi införde de hårdare modereringarna, nu snackas det i alla fall motorsport.
Vår slogan är precis som ett annat känt engelsktforum. "Passar det inte så byt till ett annat forum." Det kan låta hårt, men så är det.
Någon debatt om varför en viss text modereras kommer inte att föras öppet, då får vi inte göra annat än att debattera det och det vill vi inte. Vi vill snacka motorsport! Tycker på det hela att det fungerar ganska bra sedan vi införde de hårdare modereringarna, nu snackas det i alla fall motorsport.
Vår slogan är precis som ett annat känt engelsktforum. "Passar det inte så byt till ett annat forum." Det kan låta hårt, men så är det.
Det är väl allmänt känt att somliga postare generellt sett ligger betydligt närmare moderering än andra, vilket naturligtvis gör att dessa har ögonen på sig. Men generellt sett skall alla bedömas efter fasta regler alltså?
Kan man bli modererad för sånt som inte finns med bland det avtal man accepterat när man signade in också?
För att man har obekväma åsikter på exempelvis klotterplanket?
Jag menar nu inga brottsligheter utan kanske personkemiska åsikter?
Med personkemiska menar jag heller inte att avslöja identiteter bakom nick eller liknande eller intrång i någons privatliv utan allmänt.
Kan man bli modererad för sånt som inte finns med bland det avtal man accepterat när man signade in också?
För att man har obekväma åsikter på exempelvis klotterplanket?
Jag menar nu inga brottsligheter utan kanske personkemiska åsikter?
Med personkemiska menar jag heller inte att avslöja identiteter bakom nick eller liknande eller intrång i någons privatliv utan allmänt.
-
- Mr Forza Motorsport
Personliga gräl tillför t.ex. inget och det tas i princip bort. Annars rekomenderar jag dig att läsa min första text igen här ovan. Några exakta punkter kommer jag inte att räkna upp, för i slutändan handlar det om att vi ska diskutera motorsport och inget annat. Klotterplanket är en extra nödlösning för att de som vill ska får tramsa och ha kul, utan att störa motorsportsmöten. "Avtalet" som du säger, är inget avtal, men en hint om hur vi vill ha det. Denna hint kan ändras om vi så tycker det behövs.
Forzas forum är ingen rättighet, det är en möjlighet och de flesta tar väl hand om den möjligheten.
Forzas forum är ingen rättighet, det är en möjlighet och de flesta tar väl hand om den möjligheten.