Arcticrally
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
För er som vill veta. Rallyt verkar vara slut nu. Den gamle Sverige bekantingen (han som släppte Colin) Tuohino segrade och Mika kom ju lång före Schoenmakers Med hänsyn tagen till farten Mika hade så blir uppståndelsen runt hans framfart rent pinsam.
1.Tuohino J 1.46.45;9
5.Lindholm S +5.52;8*
30.Häkkinen M +20.02;0
56.Schoenmakers +3.07.16;6*
PS. Jag tycker lika illa om skriverierna runt Tony Richardsson. Som nog kommer köra ännu sämre. Mattias Ekström däremot kan köra bil så i hans fall är det ok.
1.Tuohino J 1.46.45;9
5.Lindholm S +5.52;8*
30.Häkkinen M +20.02;0
56.Schoenmakers +3.07.16;6*
PS. Jag tycker lika illa om skriverierna runt Tony Richardsson. Som nog kommer köra ännu sämre. Mattias Ekström däremot kan köra bil så i hans fall är det ok.
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Apropå Mattias Ekström så ranka jag honom en av de största talanger vi ha här kvitta i vilken bil han är i så gör han det bra..
Synd att han ej satsa på rally ..
Ha en liten historia när han frågade Jean-Pierre Nicholas Peugoet om de hade en Super 1600 bil till honom ( tror att det va två år sen).
Första Jean sa "ni svenska kan väl ej köra på asfalt"
Mattias replikerade "nä ja ha åkt super touring i tre år nu å vunnit mästerskapet en gång"
Sen vet ja ej va Jean sa sen........
Synd att han ej satsa på rally ..
Ha en liten historia när han frågade Jean-Pierre Nicholas Peugoet om de hade en Super 1600 bil till honom ( tror att det va två år sen).
Första Jean sa "ni svenska kan väl ej köra på asfalt"
Mattias replikerade "nä ja ha åkt super touring i tre år nu å vunnit mästerskapet en gång"
Sen vet ja ej va Jean sa sen........
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
On 2003-01-25 19:50, Nisse wrote:
PS. Jag tycker lika illa om skriverierna runt Tony Richardsson. Som nog kommer köra ännu sämre. Mattias Ekström däremot kan köra bil så i hans fall är det ok.
Jo, men nu har ju Både Mika Häkkinen och Tony Rickardsson kämpat upp sig i sina motorsportsgrenar från juniorklasser upp till kungaklasseroch blivit Världsmästare. När man väl nått det så får man säkert en massa erbjudande som kanske borde förvaltas till någon okänd små scout. Små scouterna får väl bita ihop och kämpa på som alla andra får för att komma upp sig.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Sami den 2003-01-26 19:36 ]</font>
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Båda har blivit mästare i sina repektive grenar och var, samt är bra där. Men när de skall "leka" i något nytt bör det ligga på rätt nivå. Annars drar det löjets skimmer över sporten och dem själva.
Motorsport är något som ibland tillåter nybörjare vara med på för hög nivå. Vissa grenar har insett att det inte bara räcker med en egen eller annans feta plånbok. Om man skall ha trovärdigheten kvar. Som tur är finns det andra som inser samma sak.
"Well, I would say no! You should have seen it, it seemed that nobody told him the roads are closed, he always left room for opposite direction traffic! And about his first time, he tested more intensively than any privatee ever before, 9 days in a never before witnessed 22 kms test stage! And about the drivers he was fighting closely with in his manufacturer team, they were for example the Tv reporter for F1 programs, a 160kg drunken reporter, novice millionaire searching for ways to spend all his moneys, guys and a girl driving in n3 with Civic/Astra road cars, the -82 F1 world Champion Keke Rosberg driving group N Mitsu etc...
It's just something that nobody should paint in rosy colors, including Häkkinen himself! Häkä told in the TV-program that he just can't stop admiring the speed of the top drivers and tgeir bravery to use the banks etc. he said that the level of car control required in rallying is amazing. I really appreciate his humbleness, I just hope he had found that before the event, and wouldn't have talked about top 2 finishing..."
Till och med en gren som backhoppning insåg att det inte var bra för trovärdigheten att ha med TV-favoriten Eddie Egele.
Motorsport är något som ibland tillåter nybörjare vara med på för hög nivå. Vissa grenar har insett att det inte bara räcker med en egen eller annans feta plånbok. Om man skall ha trovärdigheten kvar. Som tur är finns det andra som inser samma sak.
"Well, I would say no! You should have seen it, it seemed that nobody told him the roads are closed, he always left room for opposite direction traffic! And about his first time, he tested more intensively than any privatee ever before, 9 days in a never before witnessed 22 kms test stage! And about the drivers he was fighting closely with in his manufacturer team, they were for example the Tv reporter for F1 programs, a 160kg drunken reporter, novice millionaire searching for ways to spend all his moneys, guys and a girl driving in n3 with Civic/Astra road cars, the -82 F1 world Champion Keke Rosberg driving group N Mitsu etc...
It's just something that nobody should paint in rosy colors, including Häkkinen himself! Häkä told in the TV-program that he just can't stop admiring the speed of the top drivers and tgeir bravery to use the banks etc. he said that the level of car control required in rallying is amazing. I really appreciate his humbleness, I just hope he had found that before the event, and wouldn't have talked about top 2 finishing..."
Till och med en gren som backhoppning insåg att det inte var bra för trovärdigheten att ha med TV-favoriten Eddie Egele.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Vidarbefodrar sami`s tankar. O.B.S troligtvis inte samma sami som huserar på den här sajten
"Actually Mika didn't loose 6 minutes because of the puncture, Thor, if you say so, that means you assume him having been the fastest on that stage without the puncture.Mika lost 2 minutes on that stage by pathetic driving, 4 minutes by despite his grandma-speed hitting a rock.
Those of you who would like to celebrate Mika's great performance of finishing the rally, I would like to know: in what way are you celebrating your daily arrival to your work-place. "Well I took it cautiously, almost went through a red light but managed to control the situation. Also I didn't spin in the tight junction 100m from my home. No risks and the result is great, I made it to my workplace. Where's the champagne!?!"
I mean, his driving was as widely stated in the media very much slower than an average driver's driving his/her first rally in group F equipment. That's a fact! I visit about 20 - 25 rallies a year, and it's really seldom you see that slow driving, honestly! "
"Actually Mika didn't loose 6 minutes because of the puncture, Thor, if you say so, that means you assume him having been the fastest on that stage without the puncture.Mika lost 2 minutes on that stage by pathetic driving, 4 minutes by despite his grandma-speed hitting a rock.
Those of you who would like to celebrate Mika's great performance of finishing the rally, I would like to know: in what way are you celebrating your daily arrival to your work-place. "Well I took it cautiously, almost went through a red light but managed to control the situation. Also I didn't spin in the tight junction 100m from my home. No risks and the result is great, I made it to my workplace. Where's the champagne!?!"
I mean, his driving was as widely stated in the media very much slower than an average driver's driving his/her first rally in group F equipment. That's a fact! I visit about 20 - 25 rallies a year, and it's really seldom you see that slow driving, honestly! "
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Han verkar sur för att Mika inte vann, men det hade väl ingen ändå räknat med, eller?
Som jag sagt förr. Han körde betydligt bättre under den andra dagen och bortsett från punkteringen tappade han väl mellan två och tre minuter första dagen?
Med tanke på att de kört nästan 2 och en halv timme specialsträcka och att Mika till slut var 20 minuter efter vinnaren ger det ändå 90% av vinnarens fart. Knappast helt dåligt ändå med tanke på vilka som kör i topp.
För honom var det en kamp mellan de olika formelförarna och där placerade han sig mitt emellan.
Den finska versionen av Blomman, dvs den reklamfinansierade F1-kanalens huvudreporter Tomi Tuominen hade som mål att slå Mika också, men misslyckades.
En sak till. Man har inte så oerhört mycket nytta av 20-30 hästar mellan snödrivorna. Speciellt inte om snön ligger kvar på vägarna. På is och packsnö däremot med rätt däck kan man utnyttja kraften fullt ut. Då kan man med rätt dubbdäck köra fortare än på ren grusväg.
Som jag sagt förr. Han körde betydligt bättre under den andra dagen och bortsett från punkteringen tappade han väl mellan två och tre minuter första dagen?
Med tanke på att de kört nästan 2 och en halv timme specialsträcka och att Mika till slut var 20 minuter efter vinnaren ger det ändå 90% av vinnarens fart. Knappast helt dåligt ändå med tanke på vilka som kör i topp.
För honom var det en kamp mellan de olika formelförarna och där placerade han sig mitt emellan.
Den finska versionen av Blomman, dvs den reklamfinansierade F1-kanalens huvudreporter Tomi Tuominen hade som mål att slå Mika också, men misslyckades.
En sak till. Man har inte så oerhört mycket nytta av 20-30 hästar mellan snödrivorna. Speciellt inte om snön ligger kvar på vägarna. På is och packsnö däremot med rätt däck kan man utnyttja kraften fullt ut. Då kan man med rätt dubbdäck köra fortare än på ren grusväg.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Den finske varianten på Blomman misslyckades. Då den forne F1-mästaren slog honom med 2 1/2 minut. Att den ene hade fabriks-WRC-bil med full uppbackning på service och däcksidan skall ses som en nackdel då det förutsätter att man kan hantera skrotet.On 2003-01-30 04:33, TC80 wrote:
För honom var det en kamp mellan de olika formelförarna och där placerade han sig mitt emellan.
Den finska versionen av Blomman, dvs den reklamfinansierade F1-kanalens huvudreporter Tomi Tuominen hade som mål att slå Mika också, men misslyckades.
Nu skall jag inte utala mig om varken Blommans eller Tuominens kapacitet som bilförare. Eftersom jag inte känner till den. Men det impar inte på mig att slå dem.
(Inget illa menat om dig Blomman)
Målsättningen var att komma först bland avdankade formelbilsförare. Den ena som åkte F1 på 80-talet var han inte i närheten av. Den andre som höll på på 70-talet lyckades han slå.
TC80 Vad kallar du det då ett halvt misslyckande eller Nästan nå upp till målsättningen ?