Lite testbilder

The American zone...
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Från testningen på Laguna Seca.
Enjoy!
http://www.motorsport.com/photos/select ... y_1&Y=2003#
/Jan

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: jajo den 2003-01-26 20:17 ]</font>
desricz

Inlägg av desricz »

Thx jajo, sure will. Här finns oxå lite bilder och några videoklipp:
http://www.phototiming.com/pics/laguna/

http://photos.yahoo.com/bc/icedogs007/l ... k3&.view=t

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Uh, fan va schysst!
Jag längtar så det värker.
/Jan
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

desricz, vad säger du om senaste ryktet att Sears Point/Infineon Raceway sätts in i kalendern istället för Chicago? Jag tror det är alldeles utmärkt!
/Jan
desricz

Inlägg av desricz »

Låter inte helt fel, Paul Tracy ute och härjar bland vindruvorna. :wink: Men jag har iofs alltid gillat diversiferingen av bantyper i Champ Car och för tillfället tycker jag det är en eller två ovaler för lite.

Bruton Smith's Speedway Motorsports Inc. (NYSE:TRK)har ju ett gäng banor under sitt paraply vid sidan om Sears Point, det skulle t.ex. vara intressant med ett lopp på Charlotte, vet inte vad dom har för bankning i kurvorna där, men risken är väl att vi skulle ha ett nytt Texas....och det vill vi ju inte.

Ska man vara realistisk så är nog Sears den enda av SMI's banor som är aktuell. Ovalen i Chicago har ju inte varit någon "hit", vare sig publik- eller rejsmässigt, så det gör inget att dom fimpar den.

Annars, finns det någon oval tror du jajo som skulle kunna vara aktuell? Hur gick det förresten med Forsythe's ovalbygge i Sacramento?
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Visst är det för lite ovaler nu i Champcar, men vad jag förstår så skulle inte Chicago köra på Chicago Speedway utan en del av citykärnan. Då känns Sonoma som ett bättre alternativ. Angående Gerry Forsythes och Frank Arcieros oval i Sacramento så verkar inte mycket ha hänt där. Den skulle väl vara klar förra året? Men det finns väl andra ovaler. Jag saknar dock homestead lite, men den kanske kommer tillbaka om inte IRL lyckas fylla läktarna. Jag tycker att det vore ballt med en 2,5 miles ovaln också, vad tusan heter den där triovalen inte långt från NY? Den vore nåt va?
/Jan
desricz

Inlägg av desricz »

Tänker du Pocono? eller Loudon kanske?

Pook sa på presskonferensen när dom visa nya loggan att två nya lopp (på banor inte alltför lång ut i bushen) var på g till nästa säsong och om man läste mellan raderna så skulle två försvinna. Stadslopp i Chicago kanske blir ett av dem, men då får dom lov att fimpa något av dom existerande stadsloppen, börjar bli lite för många nu.

Ok, angående Sacramento, hade nästan det på känn, blev misstänkt tyst om den.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Just det, Pocono heter den.