F1 på TV?

Kungaklassen av motorsport...
ab

Inlägg av ab »

Är det någon som vet om det finns några gratis-kanaler i Europa som kommer att sända fredagens och lördagens träningar och fredagens kval? Vad behöver jag för att ta emot dessa, och på vilka satelliter ligger dessa sändningar? Har tittat på CanalDigitals Kiosk-sändningar förr om åren, och är nu desperat när dom slutat att sända F1.

/ab
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Välkommen :smile:

Det är väl vad jag kan bidra med så här på stört när det gälelr TV-sändningarna. Ett tips är väl RTL, kan tänka mig att de sänder fredagens kval åtminstone men jag vet inte. Vet inte hur ITV har tänkt sända i år, och om det är ngt man lätt kan komma över

TV4 Plus sänder ju samtliga lördagskval och lopp under säsongen annars, liksom jag tror att DR sänder både lopp och lördagskval direkt också.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det finns åtminstone ett tiotal kanaler som sänder fredagen däruppe, men det vet säkert du som har satellitmottagare. De flesta finns på 13E och 19,2E. Somliga av dem kan behöva olaglig utrustning och sånt vill ingen uppmuntra till :aha:
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

I fjol sände DSF fredagens träning och RTL övriga träningar och lopp tyvärr med väldigt mycket öl reklam :beer:
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men öl är ju så gott. :beer:
Jag gick nog upp sju kilo enbart därför :moon:
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Jo visst är det gott med öl :beer: men skålar man var gång som det är reklam så missar man målgången :razz:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Med så korta race som man kör i F1?
Vad är du för finne egentligen? Ett Le Manslopp däremot :beer:

Förresten, vi skall nog ha en lite powwow snart, vill du haka på?
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

On 2003-01-15 19:29, Jari wrote:
Förresten, vi skall nog ha en lite powwow snart
Vill du ta di po svenska :razz:
Vid korta lopp så använder man bara större glas :beer:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag har experimenterat lite på det där och inte ens om man dricker direkt ur flaskan räcker 1,5 timmar till mer än att komma igång. Däremot kan det hända att man missar ett par "you know" och honestly...
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Litet nyhetsinslag om dom nya reglerna i Sporten i TV4 ikväll.....

JB
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bara de inte säger att det är helt spikat för stallen har till i morgon på sig att reagera.
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Det är jag som pratar och tar upp det här med radiotrafiken som förbjuds och att vi förhoppningsvis slipper likande scener som förra säsongen i Österrike. Kommenterar oxå att teamen bar a får tillgång till två bilar per helg....

JB
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Blomman!
När du ändå är här. Vad tycker du om regeländringarna?
/Jan
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

I princip tycker jag att dom är bra......

Kommer att krävas en ganska stor förändring från teamen när det gäller upplägget för varje race. Tillsammans med dom övriga regelförändringarna när det gäller kval o s v så blir det iallafall en intressant säsong att se fram emot.

JB
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Jag gissar att många nya eler nygamla tittare kommer att sätta sig och titta på F1 inte bara för den skull att de just är nöjda med det nya reglementet. De är nyfikna hur detta påverkar just racingen, loppen och dess utgång. Så det är bara att gratulera TV4.
/Jan
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Bara hoppas att du har rätt, ska iallafall göra mitt för att det ska bli kul o titta på.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag gissar på att det finns en hel del olika approacher, men efter en stunds trial and error, tyvärr mest error från McLarens sida om man nu skall hålla på traditioner, blir regleändringarna nog oerhört bra för själva racingen. Nu vet man också att det är de bästa förarna som lyfts fram framför teknik.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Det vet vi att du kommer att se till, annars lär du få veta det här på forza :wink:
/Jan
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Jan, Helt övertygad.....

JB
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vi får väl hoppas att säsongen blir precis så kul som den verkar och att de lokala producenterna skruvar upp kvaliten på bilderna nu när Bernies bolag lägger ner producerandet.
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

När det gäller produktionerna är man ju helt klart lite orolig...Dom lokala förmågorna borde ju kunna få lite hjälp från Bernies grabbar. Varför inte ha en o samma bildproducent genom hela säsongen och låta varje land hålla med den övriga personalen kring produktionen.

JB
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Hur mycket kan TV4 påverka bildproduktionen själva? Har ni någon slags "palett" att välja på eller är det bara att visa det som bjuds?
/Jan
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

De kan inte göra något. De får en feed och det är allt.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Med tanke på att FOM haft ett produktionsbolag som fixar det tidigare och som situationen ser ut idag efter nedläggningen av betal-TV så är det faktiskt det minsta man kan begära. Jag har ju sett en del lopp på Franska TF1 som har ruggigt bar produktion med bl.a. Jaques Lafitte knallandes runt i depån och intervjuar folk.
/Jan
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Det är kanske inte realistiskt just nu.

Du klagar, men vad tror du vi känner oss som har sett F1 på sju monitorer samtidigt under flera år. Ett problem som TV4 för tillfället har är att de inte har någon extrafeed med varvtiderna när de sänder från Sverige och inte är på plats. Om de inte löser det, så kommer Blomman att få svårt att hålla samma klass som på Canal Digital. Vi får verkligen hoppas att TV4 cheferna inser vad viktigt det är med att ha koll på varvtiderna...
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Så sant, så sant

JB
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

On 2003-01-16 21:04, Pastis wrote:

Du klagar, men vad tror du vi känner oss som har sett F1 på sju monitorer samtidigt under flera år. Ett problem som TV4 för tillfället har är att de inte har någon extrafeed med varvtiderna när de sänder från Sverige och inte är på plats. Om de inte löser det, så kommer Blomman att få svårt att hålla samma klass som på Canal Digital. Vi får verkligen hoppas att TV4 cheferna inser vad viktigt det är med att ha koll på varvtiderna...
Naj Pastis, jag klagar inte. Jag framför något om vilka möjligheter som skulle kunna finnas till buds för att kanske förbättra produktionen. Och visst, jag är också en av dem som kommer att sakna sju parallella kanaler. Du har så rätt, varvtiderna måste fixas. Men en extrafeed i digitalteve kostar inte skjortan, eler varför inte använda mediteves feed i ett par timmar?
/Jan
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Frågan är om det finns någon i luften att plocka ner....

JB
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Länktid med feeden över världen kosta många sköna tusenlappar i timmen.
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Lite får ju kvalité kosta, eller hur?

JB
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Men utslaget på alla stationer som sänder F1 skulle summan inte bli så hög. Men, man behöver inte distribuera lite ASCII (XML?) över en dyr satellit-feed. Man skulle med hjälp av SIP (Session Initiated Protocol) kunna sända den över internet i någorlunda realtid. Eller man kanske inte ens behöver SIP. Den informationen är ju inte alltför känslig.
/Jan
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Sure, bara jag slipper betala. :wink:
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Det får du göra ändå - via reklamen :smile:
/Jan
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Vi får hoppas på att FIA/F1 fattar det någon gång och gör en bra livefeed på internet.
Robert.

Inlägg av Robert. »

Du klagar, men vad tror du vi känner oss som har sett F1 på sju monitorer samtidigt under flera år....
Jag klagar då inte. Alla världens satelliter skyms av ett stort fett hus från min balkong, så för mig blir det ett ruggigt lyft att kunna få TV4as nya koncept genom att skaffa en boxer!
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Bernie ska ju snart starta den "riktiga" F1 sidan (www.formula1.com), får väll se vad de ska erbjuda.

/Viktor
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

On 2003-01-16 20:02, Blomman wrote:
Litet nyhetsinslag om dom nya reglerna i Sporten i TV4 ikväll.....

JB
De va inte många sekunder, men allt är bättre än inget.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Bra kämpat att få med ett F1-inslag i fyran Blomman. Jag förstår att du inte fick längre tid och då är det inte lätt. Hoppas "Svensson" ute i stugorna blev intresserade.
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Vi fick va med iallafall....men det blir ju lite snuttigt.
Detta är bara början..

JB
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Många bäckar små....
/Jan
desricz

Inlägg av desricz »

Priset var att du fick referera SSK-matchen i Hockeykväll eller? :wink:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: desricz den 2003-01-16 23:52 ]</font>
Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

När Blomman ändå är här och delar med sig av sina insider-kunskaper så passar jag på att tacka för den och för att han är en kommentator som faktiskt kan sin F1, det har man inte varit bortskämd med på fyran.

Ni har kanske talat om detta tidigare, men hur gör man för att lättast och billigast skaffa tv4plus?
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-16 20:39, Blomman wrote:
När det gäller produktionerna är man ju helt klart lite orolig...Dom lokala förmågorna borde ju kunna få lite hjälp från Bernies grabbar. Varför inte ha en o samma bildproducent genom hela säsongen och låta varje land hålla med den övriga personalen kring produktionen.

JB
Den tanken fanns väl men han sparkade just trehundra av dem som höll på med det förra året.
FOM blöder och hans bussar och lastbilar kommer inte att stå uppradade på banorna så det är nog nedlagt tyvärr.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Inte nog med det. De med simultankapacitet och lite allmän språkkunskap kunde dessutom lyssna på två olika tokbra kommentatorer samtidigt.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-16 23:50, frongor wrote:
När Blomman ändå är här och delar med sig av sina insider-kunskaper så passar jag på att tacka för den och för att han är en kommentator som faktiskt kan sin F1, det har man inte varit bortskämd med på fyran.

Ni har kanske talat om detta tidigare, men hur gör man för att lättast och billigast skaffa tv4plus?
Om du inte har kabel i huset är väl kanske marksänd digital-TV vettigast. Jag skulle däremot nästa vilja rekommendera att du köper en egen box och bara tar abonnemanget från Boxer.