Såg att en bilfirma (kommer inte ihåg vilken nu...) erbjöd andelar i en Ferrari 348TS, säg att man blir 4 st som petar in en hundring var och delar på resten av kostnaderna, det blir ju en vecka i månaden man kan förfoga över en riktig bil...
Så, finns det tre intressenter (finska orgeltrampare göre sig icke besvär då kontot för bromsbelägg annars skulle bli för dyrt...)
/E
Delägarskap i en 348TS
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jari: inte för att någon bryr sig om vad du tycker... men idén är ändå ganska så intressant eftersom de flesta ju inte har 400 bitar att slänga ut på en leksak... iofs strör ju du pengar omkring dig men alla är ju inte lika lyckligt lottade...
Jag satsar nog på att ha en egen inom något år men idén är som sagt ändå intressant... men du får gärna leva vidare i tron att en 525tds är sportigare och snabbare...
/E
Jag satsar nog på att ha en egen inom något år men idén är som sagt ändå intressant... men du får gärna leva vidare i tron att en 525tds är sportigare och snabbare...
/E
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag skulle vilja säga att det gäller de flesta bilköpOn 2003-01-09 13:28, Joakim Quensel wrote:
Jag har hört en f.d. Ferrari ägare säga att det finns tva tillfällen da en Ferrari-ägare är lycklig:
1) När han just köpt bilen
2) När han salt bilen
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Jag har hört från trovärdig källa att du vaknar upp på ,morgnarna kallsvettig över att inte ha läst vad jag tycker, så försök inte.On 2003-01-09 16:17, EnzoF1 wrote:
Jari: inte för att någon bryr sig om vad du tycker... men idén är ändå ganska så intressant eftersom de flesta ju inte har 400 bitar att slänga ut på en leksak... iofs strör ju du pengar omkring dig men alla är ju inte lika lyckligt lottade...
Jag har inte speciellt mycket pengar att strö omkring mig, men har du råd med en hottad V70 XC för över 300 så borde väl en Ferrari dinky toy vara en smal sak. Om du förstår vad jag menar utan att ta åt dig.
Skillnaden mellan en 525tds och din dinky toy vore väl kanske att jag får ha den hela månaden och att den tar mig dit jag vill. En 348 har ju som bekant slutat att imponera på stureplan så köper du en sån och vill ha blickar på dig måste du nog börja cruisa i Tensta eller hemma i trånkan.Jag satsar nog på att ha en egen inom något år men idén är som sagt ändå intressant... men du får gärna leva vidare i tron att en 525tds är sportigare och snabbare...
/E
Finns det någon annan anledning att köra en sån där GM/FIAT?
Vill du impa där just nu behöver du en Humvee, en Aston Martin Vanquish eller åtminstone en 360 Modena eller en 550 Maranello.
Sorry...
_________________
Reporter: "Mika, you were looking good in practice..."
Hakkinen: "Yeah, but that's because I was wearing a helmet."
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2003-01-09 16:52 ]</font>
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Här är en länk till en klubb (i USA) i vilken man (enl infon som ges) får köra i princip vilken bil som hellst och byta hur ofta man vill!
http://www.ec-cc.com/about.cfm
Undrar hur seriös den där klubben är? Känns lite skummt på något sätt. Fast iden är bra tycker jag. Om man nu vore dollarmiljonär med ett stort bilintresse så verkar faktiskt 250,000 $ insats (som man får tillbaka när man lämnar klubben) och 1,800 $ avgit per månad (vilket det dyraste medlemskapet med tillgång till de dyraste bilarna kostar) rätt så prisvärt. I alla fall i jämförelse med vad det skulle kosta att hålla sig med ett helt stall med moderna lyx- och sportbilar som måste underhållas och tappar värde och ändå bara kan köras en i taget.
http://www.ec-cc.com/about.cfm
Undrar hur seriös den där klubben är? Känns lite skummt på något sätt. Fast iden är bra tycker jag. Om man nu vore dollarmiljonär med ett stort bilintresse så verkar faktiskt 250,000 $ insats (som man får tillbaka när man lämnar klubben) och 1,800 $ avgit per månad (vilket det dyraste medlemskapet med tillgång till de dyraste bilarna kostar) rätt så prisvärt. I alla fall i jämförelse med vad det skulle kosta att hålla sig med ett helt stall med moderna lyx- och sportbilar som måste underhållas och tappar värde och ändå bara kan köras en i taget.