Ska Irvine och Salo köra i CART med Craig Pollock som chef?
Hoppas då bara att Pollock håller sig i bakgrunden och låter någon annan styra stallet. Om han nu kan hålla fingrarna borta.
Från alexyoong.com
http://202.56.156.226/servlets/sfs?s=tZ ... 1649432981
Den här kan vara nödvändig som bakgrundsinformation:
http://www.champweb.net/newsx70.htm
/Jan
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: jajo den 2003-01-05 11:31 ]</font>
Spännande rykten
-
-
-
Om man läser artikeln på champweb så mer än antyds det att Cart jobbar även hårt med "personalities", dvs att locka kända och erfarna förare från F1 till Cart för att öka sponsorvärdet den serien. Synd att Virgin verkar gått i stöpet, jag gillar verkligen Richard Branson. När han kliver in i något så gör han det verkligen med hull och hår.
/Jan
/Jan
-
-
Amerikanska stjärnor? De har ju flera stycken i IRL som ingen känner till i resten av världen Nej, problemet är att de amerikanska förare som finns saknar ambitioner, fast de vet inte om det. De har en världsbild som inte skiljer sig särskilt mycket från genomsnittsamerikanen. De förstår inte värdet av att etablera sitt namn internationellt så de blir attraktiva för Cart-stall som numer är en internationell företeelse. Sponsorer vill ha någonting tillbaka, de vill ha affischnamn. Då är det inte så konstigt att det skulle vara enkelt för Eddie Irvine att skaffa en sits i Cart. Eller Alex Yoong för den delen. De är till skillnad från t.ex. Sam Hornish jr ett etablerat namn internationellt. Amerikaner är rädda för världen utanför, tyvärr är det nog så.
/Jan
/Jan
-
Har inte Irvine sagt klart nej till att köra i USA? Jag har för mig att han inte har ett dugg lust att sätta sig och köra på en oval nämligen .....
Men det vore spännande om det blir så, båda är ju kaxiga profiler och det behöver varje racingserie.
Men det vore spännande om det blir så, båda är ju kaxiga profiler och det behöver varje racingserie.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Jo, men det var väl innan han inte fick förnyat förtroende utav Jaguar. Och nu när en styrning i F1 verkar mer och mer avlägsen för Edmund, så tror jag nog han kan rucka på den ståndpunkten.On 2003-01-05 14:40, LuckyStrike1 wrote:
Har inte Irvine sagt klart nej till att köra i USA? Jag har för mig att han inte har ett dugg lust att sätta sig och köra på en oval nämligen .....
Bara han inte gör en Alesi och börjar köra riktiga sunkbilar så är jag nöjd.
-
Jag hade för mig att han sagt det även efter att han fick kicken från Jaguar, det var ju en naturlig fråga att ställa då.
Men racingförare är ju skända för att ändra sig ... vore kul att se han i CART ialla fall.
Men racingförare är ju skända för att ändra sig ... vore kul att se han i CART ialla fall.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-