Intressant supermästerskap...

Kungaklassen av motorsport...
Gäst

Inlägg av Gäst »

http://forix.com/asp/stat.asp?z=0&k=0&l=0&c=1202
visar med all önskvärd tydlighet att det finns mästerskap och rekord kvar för den gode, den onde och den fule att ta...
Gäst

Inlägg av Gäst »

...även jag kan hålla med om att Ronnie och Tjack är/var ungefär lika bra.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Den onde och den fule har slutat köra, det återstår för den gode att ta några rekord till. :grin:
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-04 19:10, Jari wrote:
Vad har Ronnie gjort för att behöva bli förolämpad på detta vis?
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-04 19:11, zz wrote:
Den onde och den fule har slutat köra, det återstår för den gode att ta några rekord till. :grin:
Som det faller sig skulle alla kunna vara en och samma...
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-04 19:12, zz wrote:
On 2003-01-04 19:10, Jari wrote:
Vad har Ronnie gjort för att behöva bli förolämpad på detta vis?
Ronnie fick aldrig någon titel, men Ville fick bilen för det...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Ronnies karriär blev ju förkortad annars hade han varit längre upp på listan.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Om han hade lärt sig ställa in bilen. Det sägs ju att han var katastrofalt dålig på feedback till ingenjörer och att ställa in bilen, däremot en jättetalang att köra fort och låta stallkamraten sköta inställningarna på bilen och köra runt ev. problem med bil och inställningar.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Då hade han samma akilles som Villeneuve. Eller har han lärt sig ställa in sina åk ännu? Enligt Williams så var han ju dålig på det.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag har inte för mig att Villeneuve är så dålig på att ställa in bilar? Har aldrig läst något som tyder på att han inte skulle kunna det, snarare tvärtom eftersom han är tekniskt intresserad och kunnig.

Williams, eller snarare Head som alltid kritiserar alla sina förare :wink:, köpte dock inte Villeneuves ideér i början om hur han ville ha bilen. Tydligen vill han ha en extremt "stiff" (kan inget bra svenskt ord för det) bil medbl.a väldigt hård fjädring. Head tyckte bilen skulle vara mjukare så som Hill hade den, men de kom överens och lyckades förstå varandra rätt bra efter ett tag. Bra förare har ju oftast sina speciella och unika idéer om hur en bilen ska ställas in. Häkkinen (och även Kimi och Montoya verkare det som) ville väl gärna ha en överstyrd bil, och Schumacher är väl känd för att ha rätt speciella inställningar på sina bilar gentemot sina stallkamrater.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Japp, det var Head som var missnöjd efter 97 säsongen och tyckte att dom borde fått ut mycket mer av den bil än vad förarna presterade. HHF var väl svagaste länken men jag har även för mig att han tyckte att Villeneuve borde ha tagit betydligt mer poäng och segrar med det paketet.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det håller jag med om, Williams, Villeneuve och Frentzen gjorde alldeles för många misstag under 97 års säsong. De borde ha varit bättre och även vunnit konstruktörstiteln. Men det är ju något annat än att Villeneuve var dålig på att ställa in bilen.

Det har mer att göra med regelbrott under gulflagg, misslyckade depåstopp, felaktiga strategier av stallet inför loppen, förarmisstag, dålig tillförlitlighet m.m. Villeneuve hade ju det året lite grann av att han antingen vann eller bröt allt som oftast. Så visst borde Williams ha kunna dominera på ett liknande sätt som de gjorde året innan. Sen måste man ju säga att Schumacher, Brawn och Ferrari tillsammans gjorde ett mkt bra jobb att dels utveckla den bilen under säsongen till en vinnare. Bilen var ju enligt min mening jämnsnabba med Williams under andra halvan av säsongen. Sen hade de ju några lopp där de vann med en betydligt bättre strategi också, tack vare Ross Brawn.

Och nu märkte jag att det har har blivit en rackans topic urspårning, så det är väl bara att be om ursäkt för det :wink:

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Eh, Williams vann väl kontruktörsmästerskapet 1997?
/Jan
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

ja se på sjutton, det gjorde de ju. Jamen då var de ju bra då :wink: ....
ruggigt så fel man kan ta, jag var så säker på att Ferrari vann konstruktörsmästerkskapet det året att jag inte ens brydde mig om att dubbelkolla.

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2003-01-05 16:03, jajo wrote:
Eh, Williams vann väl kontruktörsmästerskapet 1997?
/Jan
Jo, och deras förare kom etta och tvåa i förarmästerskapet. Visserligen skulle väl [Schumacher] blivit tvåa om han inte hade fuskat, men så dåligt kan väl det resultatet ändå inte anses vara?

Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-05 16:06, LuckyStrike1 wrote:
ja se på sjutton, det gjorde de ju. Jamen då var de ju bra då :wink: ....
ruggigt så fel man kan ta, jag var så säker på att Ferrari vann konstruktörsmästerkskapet det året att jag inte ens brydde mig om att dubbelkolla.
Jisses, Ferrari hade väl inte vunnit något på hur länge som helst förrän 99 xperten?