Äntligen, Mosley!
-
- Moderator
Max börjar tuffa till sig. Helt rätt att pressa stallen till att kasta TC:n i sjön. Helt enkelt för ynkligt att stallen inte lyckades prestera mer än vad de gjorde vid sitt senaste möte. Värst av allt var att alla som tidigare hade klagat nu orerade inför pressen om att allt var på rätt spår - trots att ingenting i sak egentligen hade förändrats.
Tärnström
Tärnström
-
Harmoniseringen med CART/Champcar fortsätter.
Är det månne någonting i den här stilen som är i görningen?
http://www.f1press.net/02015.htm
/Jan
/Jan
On 2003-01-03 19:21, jajo wrote:
Hur harmoniska förväntas man bli? Blaskig öl och pizza på läktarna? Vänstervarv i all oändlighet? Gula flaggor till alla åskådare på läktarna?
Eller är det förbränningsmotorn och 4 hjul som kommer att vara den enda gemensama nämnaren även i framtiden?
-
Det är roligt att du tar upp just den saken.On 2003-01-03 19:37, zz wrote:
Hur harmoniska förväntas man bli? Blaskig öl och pizza på läktarna? Vänstervarv i all oändlighet? Gula flaggor till alla åskådare på läktarna?
För att ta ett konkret exempel, på Indy så kunde jag köpa Heineken och god amerikansk Pizza, på silverstone var jag hänvisad till Fosters och antagligen så fick jag salmonella av just den pizzan.
/Jan
-
Vore kul om de kunde samarbeta till att bli komplement åt varandra. CART kan hjälpa till att marknadsföra biltillverkarna i F1 i USA och den europeiska publiken kan få se högprestanda formelbilar på klassiska europeiska racingbanor F1 numera överger i allt större utsträckning.On 2003-01-03 19:21, jajo wrote:
/Jan
Sen är det bra att Mosley börjar säga ifrån när stallen inte kan ta beslut. De lyckas aldrig enas om någonting, så det är lika bra att FIA kliver in och bestämmer åt dem. Det är bara lite märkligt att FIA under 02 års säsong sa att stallorder inte gick att kontrollera, och därför inte att förbjuda. Bara för att några månader senare införa ett förbud mot dem f.ro.m. 2003. 00/01 sa man att de inte kunde kontrollera fusk med förbjudna anti-spinn system m.m. Nu vill de förbjuda systemen helt plötsligt. Har de över en natt kommit på att hur man kontrollerar att en sån regel efterföljs eller är de vara en vindflöjel för opinionen kan man undra.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Det är nog enklare än så, de har helt enkelt insett att de till syvende och sidst har sista ordet, och det är bra att de gör det.On 2003-01-03 19:55, LuckyStrike1 wrote: Har de över en natt kommit på att hur man kontrollerar att en sån regel efterföljs eller är de vara en vindflöjel för opinionen kan man undra.
Med ett samarbetet med Cart så blir de mindre sårbara för biltillverkarnas nycker.
/Jan
-
Vore ju trevligt om FIA vågar göra något med sitt sista ord också. Jag hoppas att man slopar alla anti-spinn system och annat tjafs. Hellre lite spekulationer om fusk och stenhård kontroll från FIA än att förarna bara trycker på en knapp för att starta och inte behöver bekymra sig om att kontrollera hjulspinn i kurvorna.
On 2003-01-03 19:51, jajo wrote:
Det är roligt att du tar upp just den saken.
För att ta ett konkret exempel, på Indy så kunde jag köpa Heineken och god amerikansk Pizza, på silverstone var jag hänvisad till Fosters och antagligen så fick jag salmonella av just den pizzan.
/Jan
Där ser du själv. Äta pizza och titta på cart ger en salmonella.
Om du som sig bör på Silverstone smuttat på Champagne och njutit av caviar canapéer så hade det aldrig hänt.
-
Du missförstår mig, Pizzan jag åt på Indy var helt OK.On 2003-01-03 22:25, zz wrote:On 2003-01-03 19:51, jajo wrote:
Det är roligt att du tar upp just den saken.
/Jan
Där ser du själv. Äta pizza och titta på cart ger en salmonella.
Om du som sig bör på Silverstone smuttat på Champagne och njutit av caviar canapéer så hade det aldrig hänt.
Det var pizzan på Silverstone som jag fick salmonella av.
Champagne det fick jag dricka när jag var i depån på Spa och när
jag var på McLarens avslutningsfest i Jerez.
På vilket lopp drack du champagne?
/Jan
-
-
-
-
Japp det låter bra.On 2003-01-03 23:29, zz wrote:
Det lär du få göra på både A1 och Monza i år. Jag bjuder.
På A1 ska man väl dricka till Rubens hastigt påkommna "bromsproblem" i slutet av loppet så Schumacher lägligt kan glida förbi ...
Och på Monza blir det väl Ferrari dubbel nummer 13 för säsongen eller nåt.
Jag kan behöva många gravöl.
-
BMW Motorsport boss Gerhard Berger, is in favour of eliminating what he calls ‘show killers' and returning to the days of yesteryear for the benefit of all concerned.
“Electronics and technics have to be reduced,” he told Blick. “Driver aids like traction control and power steering need to be eliminated. Those are real show-killers. Toys like diffusers and bargeboards should also be banned! Instead, the cars and tyres should be made wider again.” We used to ride on cannon balls! We fought for seconds, not tenths. With 1400 Turbo-PS the wheels would spin in fifth gear. You had to shift gear and pull at the steering wheel,” he explained. “Over a bump you would immediately go sidewise. Today, a 17 year old like Nico Rosberg comes along and immediately achieves top times. There is something wrong here. Today, everything is automatic, all the driver has to do is to find the breaking point!”
Han har så rätt så. Tillbaka med med feta slicks och bort med LCS och TC och allt annat automatbjäfs.
“Electronics and technics have to be reduced,” he told Blick. “Driver aids like traction control and power steering need to be eliminated. Those are real show-killers. Toys like diffusers and bargeboards should also be banned! Instead, the cars and tyres should be made wider again.” We used to ride on cannon balls! We fought for seconds, not tenths. With 1400 Turbo-PS the wheels would spin in fifth gear. You had to shift gear and pull at the steering wheel,” he explained. “Over a bump you would immediately go sidewise. Today, a 17 year old like Nico Rosberg comes along and immediately achieves top times. There is something wrong here. Today, everything is automatic, all the driver has to do is to find the breaking point!”
Han har så rätt så. Tillbaka med med feta slicks och bort med LCS och TC och allt annat automatbjäfs.
-