Ferraris dominans fortsätter
-
- Inlägg: 63
- Blev medlem: fre jul 19, 2002 02:00
Nu är det helt kört!
Ferrari utlovar mer effekt i sin nya motor än vad BMW har.
Den enda punkten ferrari inte var bäst på i år har nu åtgärdats.
Vilken spännande säsong vi har och se fram emot!
Enda sättet att få lite spänning i sporten nu skulle vara om Ville , Raikonen eller montoya hamnade på Rubens sits och pressade Schumacher lite.
Ferrari utlovar mer effekt i sin nya motor än vad BMW har.
Den enda punkten ferrari inte var bäst på i år har nu åtgärdats.
Vilken spännande säsong vi har och se fram emot!
Enda sättet att få lite spänning i sporten nu skulle vara om Ville , Raikonen eller montoya hamnade på Rubens sits och pressade Schumacher lite.
On 2002-12-17 15:33, Piju wrote:
Enda sättet att få lite spänning i sporten nu skulle vara om Ville , Raikonen eller montoya hamnade på Rubens sits och pressade Schumacher lite.
Hur vore det om herrarna jobbade lite hårdare och bidrog till utvecklingen av de egna bilarna så att de kom ikapp och förhoppningsvis förbi Ferrari. Varken BAR, McLaren eller Williams är några misslyckade lågbudgetstall.
(Jag har en idé om hur BAR skall få ca 250.000.000 mer till nästa års budget som kan användas till att utveckla bilen! )
-
- Inlägg: 239
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 749
- Blev medlem: lör mar 09, 2002 01:00
- Ort: Mölndal
Schumacher och Ferrai ska använda sig av en ny typ av hjälm som bl.a. används av stridspiloter. Står att läsa i dagens (Onsdag 18/12) GT, kanske också Expressen är ju mer eller mindre samma tidning. Har inte sett något på nätet ännu.
Hjälmen har i alla fall t.ex. all information visas på visiret, han kan även köra i tät dimma satelitbild kan visa hur han ska styra. Bakåtriktade kameror i stället för backspegel och bilden visas på visiret. m.m.
På tal om utveckling.
Hjälmen har i alla fall t.ex. all information visas på visiret, han kan även köra i tät dimma satelitbild kan visa hur han ska styra. Bakåtriktade kameror i stället för backspegel och bilden visas på visiret. m.m.
På tal om utveckling.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Williams och Ralf Schumacher har också testat en sån där slags hjälmvariant också har jag sett ... en typ av heads-up display där viss information kan väljas att synas i förarens visir, direkt i blickfånget.
Stridspiloter har ju hjälmar där de kan styra siktet med ögat och avfyra vapnen med röstkommando ... så i sinom tid kan det säkert införas i motorsport.
Tänk på att hangarfartygen och hangarflygen hade launch control lååååångt före F1. Utveckligen börjar där
Stridspiloter har ju hjälmar där de kan styra siktet med ögat och avfyra vapnen med röstkommando ... så i sinom tid kan det säkert införas i motorsport.
Tänk på att hangarfartygen och hangarflygen hade launch control lååååångt före F1. Utveckligen börjar där
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Se ochså fram mot en spännade säsong år 2003
kan ej längre vänta om någon annat F1 team ha tagit någon tiondel på Ferrari.
Eller skall säsonger bli som den förra man börja titta på allt annat kommer Norbert Haug börja odla mutsach igen , vilken kommer att le först Ron eller kimi??
Kommer Ralf ta mod till sig å våga börja köra om???
Hur många kommer att bli sparkade från Jaguar??
Kommer Bar sponsor byta namn till unlucky strike??
Vilket stall kommer ej att överleva Jordan???
Va kommer Sato att köra i år Ambulansern???
Sist men inte minst få vi ej glömma Presskonferansern efter tävlingen den är verkligen intressant........
kan ej längre vänta om någon annat F1 team ha tagit någon tiondel på Ferrari.
Eller skall säsonger bli som den förra man börja titta på allt annat kommer Norbert Haug börja odla mutsach igen , vilken kommer att le först Ron eller kimi??
Kommer Ralf ta mod till sig å våga börja köra om???
Hur många kommer att bli sparkade från Jaguar??
Kommer Bar sponsor byta namn till unlucky strike??
Vilket stall kommer ej att överleva Jordan???
Va kommer Sato att köra i år Ambulansern???
Sist men inte minst få vi ej glömma Presskonferansern efter tävlingen den är verkligen intressant........
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
På vilket sätt har Schumacher och Barrichello varit behjälpliga när det gäller utvecklingen av Ferrari-motorn? Förutom att begära mer hästkrafter, alltså...
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Precis ... det handlar 90% om vilka tekniker du ha omkring dig när publikintresset minska så minska intäkterna mm vilken skall då betala???
Å hu skall man göra höja intresset för publiken???
öka på budget , skaffa de bästa ingenjörerna för varje stall hu många är då kvar eller ändra lite på reglerna???
För mig så ha F1 blivit en glamourös såpa där alla klappa varandra på rygg de tror att de är de bästa förare inom motorsporten men samtidigt glömt hu de kom dit!!!!
Å hu skall man göra höja intresset för publiken???
öka på budget , skaffa de bästa ingenjörerna för varje stall hu många är då kvar eller ändra lite på reglerna???
För mig så ha F1 blivit en glamourös såpa där alla klappa varandra på rygg de tror att de är de bästa förare inom motorsporten men samtidigt glömt hu de kom dit!!!!
On 2002-12-20 19:23, JTarnstrom wrote:
På vilket sätt har Schumacher och Barrichello varit behjälpliga när det gäller utvecklingen av Ferrari-motorn? Förutom att begära mer hästkrafter, alltså...
Tärnström
Jag tror att MS jobbar hårdare än både dig och Anfran tilsammans! Så nog har dom dragit sitt strå till stacken för att få bilen i ett fenomenalt racingskick!
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jo, men nu var det inte fråga om Anfran och mig, utan om på vilket sätt Schumacher och Barrichello varit behjälpliga när det gäller utvecklingen av Ferraris motorer och om det sättet på något sätt skiljer sig från vad andra förare bidrar med - nämligen att skrika efter mer hästar. Eller vill du påskina att dessa två herrar även är experter inom metallurgi, kemi och hållfasthetslära?
Tärnström
Tärnström
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Tror gör man i kyrkan ... du har ingen aning, liksom ingen av oss har.On 2002-12-21 00:30, zz wrote:
Jag tror att MS jobbar hårdare med tester och dyl hårdare än någon annan förare, jag tror att han är bra på att kommunicera med bilen och med mekanikerna, dessutom är han en duktig organisatör som vet vad han vill. Dvs en riktig WDC.
Av toppförarna är det nog ingen som jobbar så mkt mer eller mindre än nån annan. Alla där vet vad som krävs för att lyckas och de lägger nog ner den tid de behöver för att nå dit. Men som du själv brukar mässa med jämna mellanrum - F1 är ett lagarbete och det krävs mer än en enskild persons insats för att lyckas.
TA BAR som exempel - oavsett hur hårt Villeneuve har arbetat så har det en liten effekt på ett stall som under flera år kännetecknades av många politiska interna strider om makten. Man hade dessutom inte rätt personer på plats. Det David Richards gör nu skulle ha gjorts för 4 år sen. Prioriteringarna har legat på fel ställe i det stallet men kommer nu på plats. Om du de senaste åren hade bemödat att se lite mer på loppen istället för att beundra ostronen på bordet framför dig elelr vad du gör på en racingsöndag hade du sett att Villeneuve inte gett upp, utan fortsatt kämpa till 100% trots den usla bilen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Underbart ... du tror att MS är den enskilda orsaken till att Ferraribilen är så suverän ... ojojoj.On 2002-12-20 20:38, zz wrote:
Jag tror att MS jobbar hårdare än både dig och Anfran tilsammans! Så nog har dom dragit sitt strå till stacken för att få bilen i ett fenomenalt racingskick!
Jag skulle snarare tippa på att Todt och Brawn bidragit mer till organisationen av det där stallet än MS någonsin skulle kunna göra, Martinelli och hans motorgäng mer till byggande av motorn och Rory Byrne och hans designteam mer till bilen.
MS är en utomordentligt duktig förare - det har han bidragit med.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Det är väl inte bara motorkraften som gör en bil snabb på en bana. I så fall skulle BMW motorn sopat mattan med hela startfältet. Det krävs mer än så. Att ballansera bilen för gällande bana (racingsetup), tror att MS lyckas ganska bra med det. Tillförlitligheten på motorn, att man inte plockar ut mer kraft än motorn kan leverera under ca 30 mil, utan att sannolikheten för motorhaveri dramatiskt ökar. (Det sköts Hondamotorer på löpande band på SPA, detta kunde ha undvikits om man ställt motorn snålare eller förbättrat smörjningen vid belastning under -G krafter) Man valde fart på bekostnad av tillförlitlighet, amatörmässigt enligt mitt synsätt.
Gällande Scuderia så är jag övertygad om att MS och ingenjörerna har ett mycket gott sammarbete där man kommunicerar på ett avsevärt mer konstruktivt sätt än vad överbetalda primadonnaförare gör i andra stall. När såg du Vill... krama en tekniker senast. (man måste kramas och vara snäll och blåsa rosa bommulstussar på varandra i stället för att gräla internt)
Motorn är viktig, men det finns annat som är nästan lika viktigt. Framför allt så måste motorn passa chassiet och förarens körstil, detta vet ni bättre än mig men undviker ändå att kritisera BAR, Jaguar mfl på.
Jag konstaterar att en del av Er har inspirerats mycket av det MS hat som är så politiskt korrekt i dessa tider.
Gällande Scuderia så är jag övertygad om att MS och ingenjörerna har ett mycket gott sammarbete där man kommunicerar på ett avsevärt mer konstruktivt sätt än vad överbetalda primadonnaförare gör i andra stall. När såg du Vill... krama en tekniker senast. (man måste kramas och vara snäll och blåsa rosa bommulstussar på varandra i stället för att gräla internt)
Motorn är viktig, men det finns annat som är nästan lika viktigt. Framför allt så måste motorn passa chassiet och förarens körstil, detta vet ni bättre än mig men undviker ändå att kritisera BAR, Jaguar mfl på.
Jag konstaterar att en del av Er har inspirerats mycket av det MS hat som är så politiskt korrekt i dessa tider.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag har inte sett nån förare krama sin tekniker ....
Och du kan inte ens bråkdelen av vad Hondas tekniker skulle göra så vad du skulle göra för att ställa in Hondamotorn är t.o.m mer ointressant än vad katten gör i lådan
Och du kan inte ens bråkdelen av vad Hondas tekniker skulle göra så vad du skulle göra för att ställa in Hondamotorn är t.o.m mer ointressant än vad katten gör i lådan
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
När det gäller Hondas skjutna motorer är du snett ute, zz. Både BAR och Jordan var missnöjda med utvecklingen av motorerna och ansåg att den enda vägen att komma framåt var att stressa materialet för att på så sätt hitta svagheterna i motorn. Därför analde Honda en betydligt aggresivare strategi mot slutet av säsongen. Jag är säker på att deras tekniker mycket väl hade kompetens att få motorerna att hålla in i mål men det var inte målet för den gången.
Själv är jag mest inspirerad av dina bisarra inlägg snarare än ett Schumi-hat.
Tärnström
Själv är jag mest inspirerad av dina bisarra inlägg snarare än ett Schumi-hat.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
On 2002-12-21 18:00, JTarnstrom wrote:
När det gäller Hondas skjutna motorer är du snett ute, zz. Både BAR och Jordan var missnöjda med utvecklingen av motorerna och ansåg att den enda vägen att komma framåt var att stressa materialet för att på så sätt hitta svagheterna i motorn. Därför analde Honda en betydligt aggresivare strategi mot slutet av säsongen. Jag är säker på att deras tekniker mycket väl hade kompetens att få motorerna att hålla in i mål men det var inte målet för den gången.
Själv är jag mest inspirerad av dina bisarra inlägg snarare än ett Schumi-hat.
Tärnström
Tror att honda har testbänkar så att det räcker för att hitta svagheterna i sina motorer. Motorerna hade helt enkelt för dålig hållbarhet för den banan. Tror inte att Honda vill exponera sina svagheter på det sättet som gjordes. Varför hittar inte Peugeots egna tekniker fel på din bilmotor (de 1á av dina Peggor, eller ännu bättre, varför hittade du själv inte felet på motorn? Den gick visst lite ojämnt. )
Som självutnämnd F1 guru tycker du självfallet att du har rätt. Verkligheten talar ett helt annat språk än ditt önsketänkande.
Trulli är bäst, Alonso är näst bäst och Massa är på G. Honda har full koll på sina motorer, dess prestanda och tillförlitlighet. F1 är dött om 2-5 år, cart är på uppgående, ingen har råd att satsa på ett F1 stall i framtiden (lite motsägelsefullt eftersom det snart läggs ner). Allting var bättre förr, framtiden är mörk och dyster, Alx är ett framtidshopp inom det F1 som snart läggs ner, Flash är inte alls en överviktig dålig förlorare, stcc är jättekul fast människor inte insett det, Ferrari bara fuskar, världen är orättvis, man borde oupfinna all elektronik utom datorer för digitala spel, afghanet är för dyrt sen talibanerna tog makten mm mm.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Om vi håller oss till Honda-motorerna så handlar det bara om fakta som alla, och även du hade kunnat ta del av (om du hade jobbat tillräckligt hårt för det). Det är inget som jag har fabulerat ihop. Faktum är att strategin tillkännagavs före Spa. Det handlar alltså inte om en efterhandskonstruktion för att frisera en olycklig utgång. Vad som framskymtade mellan raderna var att det just var rädslan för att expoenra svagheter i motorn som gjorde att Honda valde en alltför konservativ hållning under den främre delen av säsongen.
Resten av ditt inlägg är som vanligt bara trams.
Tärnström
Resten av ditt inlägg är som vanligt bara trams.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Tydligen inte. Testbänkar ger inte tillräcklig information utan det som räknas är körning på bana. Eller tror du att Ferrari som testar mer än dubbelt så mycket som någon annan bara gör det för att Schummie skall få ståta med mest "övertid"On 2002-12-21 20:41, zz wrote:
Tror att honda har testbänkar så att det räcker för att hitta svagheterna i sina motorer. Motorerna hade helt enkelt för dålig hållbarhet för den banan.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Nisse den 2002-12-21 21:22 ]</font>
-
- Inlägg: 239
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Där tror jag du har fel. Jag tror att det finns avgörande skillnader i "toppförarnas" attityd till sitt arbete, dvs hur mycket tid och energi de lägger ner på olika detaljer och vad de prioriterar i sina liv. Michael Schumachers styrka är just hans "dedication" och jag tror inte att förare som t.ex. Villeneuve och Montoya är lika hundraprocentigt engagerade i sitt arbete som Michael Schumacher. Men som sagt, det är bara vad jag tror.On 2002-12-21 10:12, LuckyStrike1 wrote:
Av toppförarna är det nog ingen som jobbar så mkt mer eller mindre än nån annan. Alla där vet vad som krävs för att lyckas och de lägger nog ner den tid de behöver för att nå dit.
Autosport sammanfattade nyligen (i tidningen från 5 december) på ett ganska bra sätt vad som gör skillnaden:
"In Schumacher there was another factor in why the others weren't going to catch up. Aside from his cockpit skills, what was possibly even more damaging for the prospects of the others was and is his startling level of commitment. Even after all his success he's motivated to a degree difficult to comprehend and certainly on a different level to that of all his rivals.
Who else, after a full day of testing, would decide he hadn't done enough laps to stretch his fitness so would put in some gym time? It was the end of the day and an employee making to switch the TV off in the Fiorano room where Schuey bases himself was startled to hear a voice behind him. He turned around and there he was, the world champion, working some neck weights.
Then there's the story of the driver manager visiting Ferrari and overhearing the phone call from Schuey late in the evening, making alternative e-mail arrangements because his own was playing up and he wanted to analyse the data from the day's tyre test that had been conducted by Luciano Burti. Can you imagine Montoya doing that?
Schumacher gives the whole team focus. He is the glue binding the massive talents of Byrne, Brawn and the rest of them together. He and the team have got under each other's skin in a way that wouldn't be possible at McLaren or Williams."
PS, LS1 kan per definition inte ha fel, det har inte påvar (påven Andersson undantagen)
JV jobbar också oerhört hårt vid sitt datorspel. Irvine sägs ha jobbat väldigt hårt under sin tid hos Ferrari. Ryktet söger att han jobbade nästan hälften så mycket som MS!
Självklart är det som du säger Tärnan, jag tror i alla fall på dig.
"Testbänkar ger inte tillräcklig information utan det som räknas är körning på bana"
Jag förstår precis vad du menar Nisse. Vad skall man med dyra laboratorier till när det som räknas är verkligheten. Men så gick det några decenier och laboratorierna blev avancerade och började leverera både reliabla och valida data.
Tycker även de simuleringar som görs i svindyra vindtunlar är lite förädiska. Nej, då är det bättre att köra med bilen en blåsig höstdag i motvind med små garnstumpar fästa på vingarna, det levererar data under verkliga förhållanden och inget laboratorietramms.
JV jobbar också oerhört hårt vid sitt datorspel. Irvine sägs ha jobbat väldigt hårt under sin tid hos Ferrari. Ryktet söger att han jobbade nästan hälften så mycket som MS!
Självklart är det som du säger Tärnan, jag tror i alla fall på dig.
"Testbänkar ger inte tillräcklig information utan det som räknas är körning på bana"
Jag förstår precis vad du menar Nisse. Vad skall man med dyra laboratorier till när det som räknas är verkligheten. Men så gick det några decenier och laboratorierna blev avancerade och började leverera både reliabla och valida data.
Tycker även de simuleringar som görs i svindyra vindtunlar är lite förädiska. Nej, då är det bättre att köra med bilen en blåsig höstdag i motvind med små garnstumpar fästa på vingarna, det levererar data under verkliga förhållanden och inget laboratorietramms.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Alldeles riktigt, det är därför man ödslar några tusen flygtester på JAS, trots att de kostar någonstans i regionen 100 - 200 000 kr styck. Man får helt enkelt fram bättre resultat. Nackdelen är som sagt priset, samt tiden varje test tar, och problemet med att få fram tillräcklig mängd information. I vindtunneln har man laser, rök, färg och alla möjliga hjälpmedel för att kunna förstå hela bilden av vad som händer, men i riktiga tester får man mest reda på resultatet, visserligen korrekt, men kanske inte riktigt varför.On 2002-12-21 22:41, zz tramsade:
Tycker även de simuleringar som görs i svindyra vindtunlar är lite förädiska. Nej, då är det bättre att köra med bilen en blåsig höstdag i motvind med små garnstumpar fästa på vingarna, det levererar data under verkliga förhållanden och inget laboratorietramms.
Skall man vara ironisk är det bra med lite kunskaper också...
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
On 2002-12-21 23:29, AndersF1 wrote:
Skall man vara ironisk är det bra med lite kunskaper också...
[/quote]
Helt rätt kära Dr. Håller med om att man bör ha lite kunnskaper. Framför allt i vad man själv skriver som baseras på tidigare inlägg.
"flygtester på JAS......Man får helt enkelt fram bättre resultat"
Lite senare
I vindtunneln har man ......för att kunna förstå hela bilden av vad som händer, men i riktiga tester får man mest reda på resultatet, visserligen korrekt, men kanske inte riktigt varför.
Hur vill Doktorn ha det?
Får man fram bättre resultat med riktiga dyra flygtester eller blir förståelsen för vad som händer och varför sämmre? Hur vill du ha det? Kanske mitt förslag med motvind på banan och garnstumpar inte är så dum ändå? Kanske en idé för de lärde på KTH att beakta?
Forzaredaktionen skulle aldrig lägga locket på. Här är det högt till tak och varje individ uttrycker sin åsikt helt fritt utan någon som hellst kollegial kontroll, varken officiell eller inofficiell.On 2002-12-22 01:05, RALLYTOK wrote:
nädå känns som om någon vill lägga locket på hade ett bra inlägg men allt refuserade fel tid att bli utfryst nu bättre på sommaren....
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
On 2002-12-22 12:01, LuckyStrike1 wrote:
Inte särskilt mycket
Det är väl inte mitt fel att dina favoriter inte gör någonting rätt? JPM visar sig ha ytterliggare en dålig sässong. Arrows kastar in handduken. Ville är som han varit de senaste 5 åren. Massa, Webber, Alonso, och andra av dina hjältar är lika framträdande som svarta hål i universium. Allt detta samtidigt som Scuderia går från klarhet till klarhet.
Din tid kommer, men det kan ta några år till.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Hur vore det om herrarna jobbade lite hårdare och bidrog till utvecklingen av de egna bilarna.On 2002-12-21 22:41, zz wrote:
"Testbänkar ger inte tillräcklig information utan det som räknas är körning på bana"
Jag förstår precis vad du menar Nisse. Vad skall man med dyra laboratorier till när det som räknas är verkligheten. Men så gick det några decenier och laboratorierna blev avancerade och började leverera både reliabla och valida data.
Tycker även de simuleringar som görs i svindyra vindtunlar är lite förädiska. Nej, då är det bättre att köra med bilen en blåsig höstdag i motvind med små garnstumpar fästa på vingarna, det levererar data under verkliga förhållanden och inget laboratorietramms.
Jag tror att MS jobbar hårdare än både dig och Anfran tilsammans!
Jag tror att MS jobbar hårdare med tester och dyl hårdare än någon annan förare
-----------------------------------------------
Hur vill du ha det testbänk eller real-live ?
Irvine sägs ha jobbat väldigt hårt under sin tid hos Ferrari. Ryktet säger att han jobbade nästan hälften så mycket som MS!
-----------------------------------------------
Ryktet stämmer men du glömde bort vem det var som såg till att han inte fick tillfälle och testa
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Nisse den 2002-12-22 14:19 ]</font>
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Du har alldeles rätt Schummie var livrädd att han skulle bli i frånåkt. Och proppsade på att få testa själv.On 2002-12-22 19:19, zz wrote:On 2002-12-22 14:17, Nisse wrote:
Ryktet stämmer men du glömde bort vem det var som såg till att han inte fick tillfälle och testa
Någon som tyckte att han skulle ha viktigare saker att göra än att göra rätt för sin multi milion $ lön, något av hans pök kanske.
-
- Inlägg: 42
- Blev medlem: fre sep 20, 2002 02:00
- Ort: Rymden
-
- Inlägg: 211
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Söderhamn, Sweden
-
- Inlägg: 239
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 211
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Söderhamn, Sweden