Ännu mera nattsvart för bra TV
-
-
-
Men frågan är om worldfeeden verkligen blir som den har varit de senaste åren. Kom ihåg att den var bättre innan den digitala produktionen ville konkurrera på allvar. Då införde man begränsningar i antalet ombordkameror som worldfeeden fick använda. Nu är konkurrenten borta, och ombordkamerorna lär väl ändå sitta på bilarna? Det blir i alla fall en förbättring även om det är skit att man kommer missa hälften av det som händer i loppet.
-
Man kan ju också föreställa sig att Bernie höjer priset på worldfeeden för TV-stationerna med motiveringen att den nu blivit bättre, fler on-board kameror m.m. Dessutom lär han säkert vilja ha mer betalt för att använda sin Bakersville produktion.
Då finns risken att vissa mindre länders stationer drar sig ur och inte vill betala för full säsong eller betala alls enl. Bernies villkor .... som Sverige. Tror Bernie skiter fullkomligt i om F1 sänds i Sverige eller inte ... jag tycker det känns lite oroligt. Har TV4 officiellt bekräftat någon satsning för nästa år ännu?
Då finns risken att vissa mindre länders stationer drar sig ur och inte vill betala för full säsong eller betala alls enl. Bernies villkor .... som Sverige. Tror Bernie skiter fullkomligt i om F1 sänds i Sverige eller inte ... jag tycker det känns lite oroligt. Har TV4 officiellt bekräftat någon satsning för nästa år ännu?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
- Mr Forza Motorsport
Lugn, TV4 och TV4 Plus kommer tillsammans att sända alla lopp och lördagens kvalificering live. De lopp som TV4 inte brukar sända live, kommer att som vanligt att sändas i efterhand i TV4. Det nya är att TV4 Plus sänder dessa lopp live. Samma sak med kvalen, där merparten troligvis sänds i TV4 Plus. Eventuellt kan lördagens träningar visas i TV4 Plus, men det är mycket osäkert.On 2002-12-13 15:59, LuckyStrike1 wrote:
... Har TV4 officiellt bekräftat någon satsning för nästa år ännu?
-
Men en officiell bekräftelse efterfrågades .... mkt kan hinna ändra sig på kort tid. Efter besvikelsen av att mista den digital bevakningen efter tillgång till den efter en ½ säsong, kommer nu oro i form av vad vi egentligen får istället nästa år.
För att säga det som en aktuell reklam: Jag betalar skatt, jag betalar TV-licens. Jag klagar sälla och sköter mig rent allmänt mycket gott. Jag är en god svensk. SMS:a över fulla sändningar för nsäta år nu!
För att säga det som en aktuell reklam: Jag betalar skatt, jag betalar TV-licens. Jag klagar sälla och sköter mig rent allmänt mycket gott. Jag är en god svensk. SMS:a över fulla sändningar för nsäta år nu!
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
- Moderator
Frågan är väl vem som producerar. Bernie kickar ju stora delar av staben och som jag förstår det kommer det att bli lokala producenter som har förmånen att få förstöra sändnignarna.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
För min del gör det ej något om F1 ha problem alltihopa ha blivit en dokusåpa när bilfabrikanterna kom in å försöker göra karriär...
90% teknik 10% förareteknik ,ha en budget över en miljard försök försvara att det här är kungaklassen när 6 kan vinna ??
F1 i ett nötskal till med Villneuve ha erkänt att Mcrae kan bli F1 förare...
Bara för att du är med i en dokusåpa behöver det ej betyda att du är tallangfull...
Det här va mina tankar om F1.......
90% teknik 10% förareteknik ,ha en budget över en miljard försök försvara att det här är kungaklassen när 6 kan vinna ??
F1 i ett nötskal till med Villneuve ha erkänt att Mcrae kan bli F1 förare...
Bara för att du är med i en dokusåpa behöver det ej betyda att du är tallangfull...
Det här va mina tankar om F1.......
Japp, vi kan officiellt skrota allt som kommer från Bakersville.
Däremot kan inte Bernie längre trissa för mycket med tv-tittarna. Slutar man titta i Sverige slutar man säkert på en hel del andra ställen också och snart är det bara finnar, tyskar och italienare som tittar vidare. Biltillverkarna kräver att de syns och då blir det så eftersom det är dom som betalar kalaset i slutändan.
Däremot kan inte Bernie längre trissa för mycket med tv-tittarna. Slutar man titta i Sverige slutar man säkert på en hel del andra ställen också och snart är det bara finnar, tyskar och italienare som tittar vidare. Biltillverkarna kräver att de syns och då blir det så eftersom det är dom som betalar kalaset i slutändan.
-
Hoppsan, *HICK*, men du ska nog inte ha några fler.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-12-14 00:09 ]</font>
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-12-14 00:09 ]</font>
-
-
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
Förkval kommer vi på Forza att kalla det. Nej, det ser mörkt ut att kunna se fredagen på TV, i alla fall utan parabol och europeiska piratdekoderkort. Eftersom ingen riktigt vet vilka som producerar och vilka som kommer att sända, så är det idag omöjligt att svara på det.On 2002-12-13 18:20, Lemon wrote:
... Jag litar på dina ord, Pastis. Innebär det här att vi får se fredagskvalet (eller vad det kommer att kallas) oxå?
-
Gäller detta även de lopp som körs på andra sidan atlanten som TV4 normalt bara visar ett halvtimmes långt sammandrag från?On 2002-12-13 17:35, Pastis wrote:Lugn, TV4 och TV4 Plus kommer tillsammans att sända alla lopp och lördagens kvalificering live. De lopp som TV4 inte brukar sända live, kommer att som vanligt att sändas i efterhand i TV4. Det nya är att TV4 Plus sänder dessa lopp live. Samma sak med kvalen, där merparten troligvis sänds i TV4 Plus. Eventuellt kan lördagens träningar visas i TV4 Plus, men det är mycket osäkert.On 2002-12-13 15:59, LuckyStrike1 wrote:
... Har TV4 officiellt bekräftat någon satsning för nästa år ännu?
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
Då kan vi bekräfta det! Det kan även hända att lördagens träningar sänds, men det beror på hur mycket det kommer att kosta i länktid och annat. Det får i så fall bli en bonus...
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=2763&dept=F1
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=2763&dept=F1
-
-
Om inte jag är helt felunderrättad kommer distributionen att se ut så här:
Digital marknät: Senda/Boxer - kräver digitalbox och abbonemang från operatör.
Satellit: Canal Digital - parabol+mottagare med CONAX CAM och abbonemang från Canal Digital
Kabel-TV: två operatörer sänder.
- Comhem: Analogt till fastigheter med sk. Hipnet som innebär att kabelsystemet uppgraderats till modernare snitt med plats för fler analoga kanaler, digital-tv samt internet/bredband.
- UPC: kommer att sändas både analogt och digitalt
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: jajo den 2002-12-18 13:57 ]</font>
Digital marknät: Senda/Boxer - kräver digitalbox och abbonemang från operatör.
Satellit: Canal Digital - parabol+mottagare med CONAX CAM och abbonemang från Canal Digital
Kabel-TV: två operatörer sänder.
- Comhem: Analogt till fastigheter med sk. Hipnet som innebär att kabelsystemet uppgraderats till modernare snitt med plats för fler analoga kanaler, digital-tv samt internet/bredband.
- UPC: kommer att sändas både analogt och digitalt
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: jajo den 2002-12-18 13:57 ]</font>
-
-
som i cyberrymden: http://www.tv4plus.com/
/Jan
/Jan
-
-
Nej, 100% säker kan man aldrig vara. Men jag har uppfattat det som om att om inte TV4plus får en egen kanalplats så kommer Mediteve att få upplåta sin kanal för TV4plus under sen eftermiddag och kväll. Men å andra sidan, hur skulle det se ut om inte TV4 får lägga till en ny digital kanal till Boxer-utbudet?On 2002-12-18 16:36, villo wrote:
-Jajo
Är du säker på att senda/boxer kommer att sända tv4plus?
Jag har för mig att de inte skulle göra det. Förhoppningsvis har de dock ändrat sig.
/Villo
/Jan
-
Det där låter ju väldigt lovande... nu är ju frågan om man har ett Hipt-nät då eller inte. Var kan man få sån info? Eller har man det om man kan skaffa digital-tv?On 2002-12-18 13:56, jajo wrote:
-
Det kan du kolla på http://weborder.comhem.com/weborder/Add ... Controller
/Jan
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: jajo den 2002-12-18 17:48 ]</font>
/Jan
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: jajo den 2002-12-18 17:48 ]</font>
-
- Mr Forza Motorsport
Comhem fråga: Vad är TV4 plus för kanal och kan jag se den?
Under första kvartalet 2003 kommer TV4 att lansera en ny nationell tv-kanal som kommer att heta TV4 plus.
TV4 plus kommer att innehålla program inom tre områden: fritid, underhållning med allt från långfilm till frågesport samt sport och spel. Fritidsprogrammen kommer att erbjuda inspiration och fördjupning i breda intresseområden som exempelvis jakt och fiske, motor, ridsport, golf och mat. Sport och spel kommer att vara en viktig del i kanalen med sportnyheter samt stora och direktsända sporter från såväl den svenska som internationella arenan.
Har du "tre hål i väggen" kommer du att kunna se kanalen kostnadsfritt. Gör en ny sökning på din tv för att hitta den. Har du digitalbox kommer du även kunna se den via denna under de 6 första månaderna.
Har du "två hål i väggen" kommer du att kunna se kanalen via com hems digitalbox. Kanalen kommer du kunna se kostnadsfritt under de 6 första månaderna, sedan kommer du att kunna välja in den i ditt digitala utbud.
Under första kvartalet 2003 kommer TV4 att lansera en ny nationell tv-kanal som kommer att heta TV4 plus.
TV4 plus kommer att innehålla program inom tre områden: fritid, underhållning med allt från långfilm till frågesport samt sport och spel. Fritidsprogrammen kommer att erbjuda inspiration och fördjupning i breda intresseområden som exempelvis jakt och fiske, motor, ridsport, golf och mat. Sport och spel kommer att vara en viktig del i kanalen med sportnyheter samt stora och direktsända sporter från såväl den svenska som internationella arenan.
Har du "tre hål i väggen" kommer du att kunna se kanalen kostnadsfritt. Gör en ny sökning på din tv för att hitta den. Har du digitalbox kommer du även kunna se den via denna under de 6 första månaderna.
Har du "två hål i väggen" kommer du att kunna se kanalen via com hems digitalbox. Kanalen kommer du kunna se kostnadsfritt under de 6 första månaderna, sedan kommer du att kunna välja in den i ditt digitala utbud.
-
-
-
-