CART med 6-7bilar???
-
Tittar igenom lite olika sidor, rykten och så vidare. Har trott ganska länge nu att CART får väldigt svårt att ha kvar ett startfält nästa år. Det verkar mest vara massa långsökta förhoppningar. Jag hoppas ju t.ex. att Stefan Johansson skapar ett team, men ärligt talat är det ju inte alls säkert och man kan ju inte bygga en serie på det.
Det verkar som Newman-Haas ska ha 2, Players 2, Rahal minst 1, sedan är det något mindre enbilsteam som skrivs upp som Sigma och de klarade ju t.ex. bara något lopp förra säsongen innan de föll ihop. Mo Nunn verkar tvingas till IRL.
Är det någon som vet något mer? Annars blir det nog ingen CART alls nästa år tror jag.
Det verkar som Newman-Haas ska ha 2, Players 2, Rahal minst 1, sedan är det något mindre enbilsteam som skrivs upp som Sigma och de klarade ju t.ex. bara något lopp förra säsongen innan de föll ihop. Mo Nunn verkar tvingas till IRL.
Är det någon som vet något mer? Annars blir det nog ingen CART alls nästa år tror jag.
-
du kan kika i denna tråd:
viewtopic.php?topic=2117&forum=4&17
Följande bilar är officiellt bekräftade:
Dale Coyne Racing 1 bil
Fernandez Racing 1 bil
Herdez Competition 1 bil
Newman/Haas 1 bil
Player:s/Forsythe Racing 2 bilar
Rocketsports Racing 1 bil
Team Rahal 1 bil
Walker Racing 2 bilar
På tok för få m.a.o.
viewtopic.php?topic=2117&forum=4&17
Följande bilar är officiellt bekräftade:
Dale Coyne Racing 1 bil
Fernandez Racing 1 bil
Herdez Competition 1 bil
Newman/Haas 1 bil
Player:s/Forsythe Racing 2 bilar
Rocketsports Racing 1 bil
Team Rahal 1 bil
Walker Racing 2 bilar
På tok för få m.a.o.
-
-
Läst på http://www.champweb.net
We were told that Stefan Johansson's new team will feature two American Toyota Atlantic drivers. Ryan Hunter-Reay is said to be one, as the other driver may be Rocky Moran Jr. or Alex Gurney. All three are in this weeks poll, and are holding their own.
Another rumor that has been heard was Stefan Johannson talking to Coors, heavily after the Denver race. Who sponsored Scott Dixon? Coors. And what driver does Johannson have a contract for? Scott Dixon. Perhaps with Coors recent outing from IMS, is in regards to a potential sponsorship in CART.
We were told that Stefan Johansson's new team will feature two American Toyota Atlantic drivers. Ryan Hunter-Reay is said to be one, as the other driver may be Rocky Moran Jr. or Alex Gurney. All three are in this weeks poll, and are holding their own.
Another rumor that has been heard was Stefan Johannson talking to Coors, heavily after the Denver race. Who sponsored Scott Dixon? Coors. And what driver does Johannson have a contract for? Scott Dixon. Perhaps with Coors recent outing from IMS, is in regards to a potential sponsorship in CART.
-
- Moderator
Eller så var han bara törstig?
Kul om han får in en amerikan också.
Tärnström
Kul om han får in en amerikan också.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Sammanställning, Cart så långt..... http://www.crash.net/news_detail.asp?ch ... guage_id=1
-
-
Artikel om IRL-Rahal-CART "allt handlar om pengar". Vad ska man tro, vem kan man lita på? http://www.champweb.net/newsx66.htm
-
Hela situationen med att det ena CART-stallet efter det andra går över helt eller delvis till IRL får mig att tänka på filmen "Gudfadern" och repliken "I'll make him an offer he can't refuse".
Ser man längre än bara nästa säsong så tror jag det ligger mycket i vad jajo skrev i nån tråd på F1-forumet:
Skulle detta stämma är det nog inte så dumt att ha goda relationer med Honda och Toyota.
Men, visst är det så att allt handlar om pengar.
Ser man längre än bara nästa säsong så tror jag det ligger mycket i vad jajo skrev i nån tråd på F1-forumet:
Vi har både Toyota och Honda i F1, personer hos båda dessa motortillverkare har den senaste tiden gjort uttalanden som tyder på att man har planer på att återvända till CART, ovanstående underlättar en återkomst till CART väsentligt.jajo wrote:
F1: Inga ändringar i tekniska reglementet förrän 2005
CART: Inga ändringar i tekniska reglementet förrän 2005
F1: Man får bara använda 3.0 liters V10
CART: 2005 är det 3.0 liters V10 som gäller
Tillfälligheter?
Skulle detta stämma är det nog inte så dumt att ha goda relationer med Honda och Toyota.
Men, visst är det så att allt handlar om pengar.
-
-
-
On 2002-12-14 21:03, SLC wrote:
Jag , är i alla fall intresserad av en sådär 50 st av gulflaggorna och tar gärna emot dom andra färgerna med så vi har kompletta ställ till en 20 posteringar
SLC, med bara 50 gulflaggor kommer det att ta evigheter innan ni hinner tråka ut publiken. Köp rubbet (och använd dom) då är undergången nära.
On 2002-12-14 20:40, desricz wrote:
Ska bli kul att se vem som nappar på zz's provokation......
På vilket sätt upplever du mig som provocerande?
Jag visar bara mitt medlidande med de bägge (Cheever och JBS) cartfansen i Sverige. Lider inte du också med dom??
Nu när Alesi slutat i F1 (inte en dag för tidigt) och cart lagt ner så finns risken att dom börjar intressera sig för konstsim.
-
-
-
-
-
-
-
Ja, jag kommer sakna CART i alla fall, man får väl supa till det på söndagkvällarna framöver och glömma vilken bra racing som fanns..nej, men det finns fortfarande inga konkreta stall i sikte och de ska ju snart ha premiär.
Hur fasen det ska gå till undrar jag verkligen. Det är något krampaktigt över CARTforumen nu.
Hur fasen det ska gå till undrar jag verkligen. Det är något krampaktigt över CARTforumen nu.
-
Rykten och spekulationer, men det finns säkert en viss grund för detta.
Conquest (ex IRL) Ska ha köpt ett par chassin från Reynard, 1 bil
Coyne 1
Fernandez 1
Herdez 1
Johansson 1
Forsythe 3
NewmanHaas/Andretti 2
Patrick 1
Rocketsports 1
Rahal 1
Walker 1
Men det är långt från alla som är bekräftade.
Conquest (ex IRL) Ska ha köpt ett par chassin från Reynard, 1 bil
Coyne 1
Fernandez 1
Herdez 1
Johansson 1
Forsythe 3
NewmanHaas/Andretti 2
Patrick 1
Rocketsports 1
Rahal 1
Walker 1
Men det är långt från alla som är bekräftade.
Jag kom inte sist!
-
-
-
-
Tja, Johansson kör med två bilar istället för en så då är det 15 st. Sen ska ju tydligen Moreno komma tillbaka och i så fall blir det ytterligare en bil, alltså 16. Så med 50 dagar kvar ser det ju ut som att det ska kunna bli 18 bilar i fältet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Det är inte någon regel om att det ska vara 18 bilar som kan anpassas nedåt till 16 bilar. Det är vad arrangörerna kräver av CART-organisationen att de ska kunna ställa på gridden. Annars är de inte intresserade att arrangera något lopp. Nu verkar faran vara över och et skulle inte förvåna mig om det blir över 20, rentav fler. Med Pollocks stall och det "superhemliga" BC Motorsports så är vi redan uppe i 19 bilar.
/Jan
/Jan
-
Med Johanssons stall involverat kan man ju bara hoppas på att det är intresse nog för att sända i SVT Extra eller ngn annan kanal här hemma.
Jag vill se CART nästa år också.
Jag vill se CART nästa år också.
-
Det kommer enligt uppgift att sändas i Eurosport, förutom de eventuella lopp som körs i Europa. Jag vet faktiskt inte om det är bra eller dåligt. Det beror ju på naturligtvis hur det bevakas och kommenteras. Vad säger ni? Tror ni att SVT Extra orkar med och fattar att både CART och IRL är intressant, finns det någon möjlighet att fyran orkar med?
/Jan
/Jan
-
Tveksamt om TV4 orkar med både F1, STCC och CART?
SVT Extra däremot borde väl kunna fortsätta sin satsning från förra året - vore trist om det hela bara berodde på om det är en svensk förare i serien eller inte. Är det klart att SVT ska sända IRL då?
Eurosport känns väl si så där ... jag tycker de har en förmåga att alltför ofta strula till sändningar från amerikanska serie genom att flytt runt dom i tablåerna, sällan sända direkt och oftast sända i efterhand eller sammandrag istället. Men om Eurosport är enda alternativet för att se det i Sverigen så nöjer jag mig med det
SVT Extra däremot borde väl kunna fortsätta sin satsning från förra året - vore trist om det hela bara berodde på om det är en svensk förare i serien eller inte. Är det klart att SVT ska sända IRL då?
Eurosport känns väl si så där ... jag tycker de har en förmåga att alltför ofta strula till sändningar från amerikanska serie genom att flytt runt dom i tablåerna, sällan sända direkt och oftast sända i efterhand eller sammandrag istället. Men om Eurosport är enda alternativet för att se det i Sverigen så nöjer jag mig med det
-
Jag skulle tro att de håller det ganska så öppet, men om det nu skulle finnas en deadline så är det antagligen och förhoppningsvis den 4-6 Februari då gemensam träning sker på Sebring. Det föregås av en Kick-Off i St Petersburg 2-3 Februari då allt förväntas vara klart. Men man gissar att en del har det ganska stressigt att få ihop folk, sponsorer och förare(!) inför detta datum. Det är mindre än en månad kvar nu. Jag räknar dagarnaOn 2003-01-05 13:04, AndersF1 wrote:
Nu är det väl mindre än 50 dar kvar. Börjar det närma sig 18 bilar än? Finns det någon deadline?
/Jan
-
Så var det kanske 2000 och 2002 men tänk tillbaka på 1995-1999 och 2001, då var allt live på Eurosport och inget strulOn 2003-01-05 15:28, LuckyStrike1 wrote:
Så kan det bli igen hoppas jag, fast det är klart, SVT Extra är det bästa eftersom de inte har reklam.
/Viktor
-
Digitalteve är ju faktiskt en välsignelse i sammanhanget för just Eurosport. Är man inte nöjd med den svenska kommentatorn. Då byter man lite fint till den engelska.On 2003-01-05 16:55, Viktor wrote:
Så var det kanske 2000 och 2002 men tänk tillbaka på 1995-1999 och 2001, då var allt live på Eurosport och inget strul
Så kan det bli igen hoppas jag, fast det är klart, SVT Extra är det bästa eftersom de inte har reklam.
/Viktor
/Jan
-
-
Car count looking good
We have been told that there could be as many as 25-26 drivers running at the Laguna Seca and Sebring tests. It looks like 22 cars, at a minimum, will start St. Pete. 24 is looking extremely strong from Long Beach on, and quite possibly as many as 26 cars running by the European rounds.
Låter nästan för bra för att vara sant, plus att Eurosport ska sända live.
"We are told that the International TV is looking real strong. Such reports have Eurosport showing most of the season live."
http://www.champweb.net/phpstuff/index.php#
We have been told that there could be as many as 25-26 drivers running at the Laguna Seca and Sebring tests. It looks like 22 cars, at a minimum, will start St. Pete. 24 is looking extremely strong from Long Beach on, and quite possibly as many as 26 cars running by the European rounds.
Låter nästan för bra för att vara sant, plus att Eurosport ska sända live.
"We are told that the International TV is looking real strong. Such reports have Eurosport showing most of the season live."
http://www.champweb.net/phpstuff/index.php#
-
-
Kanonnyheter om de visar sig stämma med verkligheten när CART drar igång.
Verkar som det finns hopp om CART fortfarande, och att man ska kunna se det.
Verkar som det finns hopp om CART fortfarande, och att man ska kunna se det.
-
-