Vinna eller fösvinna för Villeneuve?
Vad tror ni, Button får inte smaka förtursrätter i BAR-stallet. Kommer han som hämnd köra skjortan av Villeneuve ivrigt påhejad av hela brittiska folket? Kommer Villeneuve i så fall "call it a day" och lägga hjälmen på hyllan?
Eller kommer den gode kanadicken visa Button att gammal fortfarande är äldst och krossa honom som han mosade Zonta och vem skall då britterna heja på? Kanske är det Coulthards år igen året efter?
Eller kommer den gode kanadicken visa Button att gammal fortfarande är äldst och krossa honom som han mosade Zonta och vem skall då britterna heja på? Kanske är det Coulthards år igen året efter?
-
Trodde att det bara var Scuderia som körde med sådana fasoner som att reservbilen skall tillhöra den bättre av förarna. Har verkligen någon annan annamat det genialiska systemet. McLaren gjorde det åtminståne 98 och 99 och tycks ha övergett det systemet med känt resultat.
Varför skulle Button ha tillgång till reservbilen när det finns en fd WDC i stallet som bevisligen är snabbare??
Det finns säkert dom av er som förstår det, med argument som lika villkor och annat skitsnack.
Varför skulle Button ha tillgång till reservbilen när det finns en fd WDC i stallet som bevisligen är snabbare??
Det finns säkert dom av er som förstår det, med argument som lika villkor och annat skitsnack.
-
Jag har alltid tyckt att reservbilen ska tillfalla den som är snabbaste föraren i kvalet ... man ska premieras och ha fördel av att vara snabbast. Gillar lika lite att Villeneuve har första tjing på reservbilen som att Schumacher har det. Men jag förstår att stallet hellre ger den till såna som Villeneuve eller Schumacher än Zonta, Panis, Öjvajn och Rubens ...
För övrigt kommer Button än en gång att bli utkvalad (och utracad) av sin stallkamrat. Jag ser inte Button som någon framtida världsmästare - vinner han mer än ngt enstaka lopp i sin karriär skulle jag bli förvånad. Han är en blivande Coulthard fast utan toppstyrningar. Grymt hypad och överskattad i brittisk media men det är också bara där. Button gillar det goda livet vid sidan av lite för mkt och älskar att snacka upp sig jsälv i media.
Är inte Lewis Hamilton brittisk? I så fall är han britternas största framtidshopp.
För övrigt kommer Button än en gång att bli utkvalad (och utracad) av sin stallkamrat. Jag ser inte Button som någon framtida världsmästare - vinner han mer än ngt enstaka lopp i sin karriär skulle jag bli förvånad. Han är en blivande Coulthard fast utan toppstyrningar. Grymt hypad och överskattad i brittisk media men det är också bara där. Button gillar det goda livet vid sidan av lite för mkt och älskar att snacka upp sig jsälv i media.
Är inte Lewis Hamilton brittisk? I så fall är han britternas största framtidshopp.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Bevisat är det ju inte eftersom de aldrig kört tillsammans. Personligen skulle jag bli mkt överraskad (och besviken) om Button visade sig snabbare än Ville. Button har aldrig lyckats slå en stallkamrat hitills ...
Ville har en WDC i bakfickan det har inte Button. Hur mycket mer bevis behövs. Kom nu inte dragande med era rostiga argument om samma bil, samma förutsättningar och annan jantelagstjaffs. F1 handlar om att vinna oavsett vilket sätt det görs på, Ville har gjort det och det har inte Button, punkt slut.
-
- Moderator
Nej, Button saknar Villenuves talang, Panis erfarenehter och kunskaper. Det blir spel mot ett mål nästa säsong, det är mitt tips. Ytterligare motivation för Villenuve är ju det faktum att hans kontrakt löper ut efter nästa säsong. Det gäller att visa upp sig...
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
Button har en säsong mer bakom sig i F1 än både Kimi och Montoya ... nån som ser stjärnkapacitet i Button i klass med Kimi och Montoya?
[tyst] ...................... [/tyst]
Tänkte väl det
[tyst] ...................... [/tyst]
Tänkte väl det
Inte alls jajo. Har oturen att träffa LS1, Tärnan, Jari mfl allt för ofta. Dessa fröknar tjatar om att allting var bättre förr, det är för lite rättvisa i F1, F1 läggs ner när som helst, det skall vara samma förutsättningar för stallets båda förare, slåss inbördes, mm mm. Dom har inte förstått att F1 är en affärsrörelse och stallen drivs som vilket företag som helst. Jari tror fortfarande att "Mika var minsann inte Rons gullegris utan vann i bitter strid mot DC" och massa annat idealiserande om F1. Försöker förklara att det finns inga större ego´n än F1 förarna. Dom går (och skall så göra) över lik för att hamna överst på pallen. Här skall Button köra i samma stall med JV och Jari kommer redan med "förtursrätter" och annan rappakalja. Den förare som har bäst betalt (eller betalar mest ) skall självfallet ha reservbilen. Jag ser inget konstigt med det och anstränger mig för att förstå deras synsätt. Har ännu inte lyckats med det.
Om du kände och umgicks med dessa damer skulle du bli militant och inte ha min ödmjuka inställning.
Om du kände och umgicks med dessa damer skulle du bli militant och inte ha min ödmjuka inställning.
-
-
-
-
-
zz: det är ingen jantelag i att belöna den som är snabbast. Är Ville snabbast, ge killen reservbilen. Är Schumi snabbast, ge han reservbilen. Men inte per automatik bara för att det står i ett kontrakt. När Rubens kvalar ut Schumi (som ju är sällan) så ska Rubens tå reservbilen. När Button kvalar ut Ville (lika sällan) ska han få reservbilen. Är man bäst för stunden är det ju klokast av stallet att maximera sina chanser hos den föraren. Varför satsa på den långsammare?
-
Hälften rätt, inte illa, inte alls illa.On 2002-12-12 11:32, Sami wrote:
Räikkönen, Montoya, Villeneuve, Fisichella
LS1, tänker inte ännu en gång kommentera ditt inlägg om reservbilen. Vi har diametralt olika åsikter.
I dina spekulationes om "snabbast för stunden" svarar jag bara "Även en blind höna ............"
Sami, nu är ju inte förare och stallchefer några bönder. De är som du mycket riktigt beskriver "herrefolk och tjänstefolk"
Liksom här på Forza, där vissa är "herrefolk" och andra är "tjänstefolk". Be mig inte närmare förklara utan försök dra egna slutsatser.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-12-12 11:43 ]</font>
-
Tja, zz om du tycker att lönekuvertet ska avgöra vem som ska få reservbilen ... då tycker du väl det.
Hur är det på ditt jobb - när folk går och hämtar kaffe på morgonen, radar ni då upp er i fallande ordning från den som har högst lön och nedåt så kaffe först kommer till de högst avlönade?
Hur är det på ditt jobb - när folk går och hämtar kaffe på morgonen, radar ni då upp er i fallande ordning från den som har högst lön och nedåt så kaffe först kommer till de högst avlönade?
-
Hu, hemska tanke om publiken skulle få lite underhållning.On 2002-12-12 11:21, zz wrote:
Jag menar vad som helst så länge det inte är "lika villkor", "samma förutsättningar", "inbördes tävlan" och allt som är "tillrättalagt för att vara publikfriande".
zz: Vad tror du om att införa en ny regel som ger de rikaste stallen (d.v.s de som skött sin affärsverksamhet bäst)tre varvs avdrag vid varje GP. Då behöver de ju inte köra lika många varv som de team som är dåliga på att sköta sin ekonomi. Detta borde ju leda till ännu lättare segrar och ett förmodat högre börsvärde för de välbärgade teamen och som grädde på moset är det ju inte lika villkor heller...
"Television needs racing, a lot of racing, a lot of overtaking, not 'after you mate"
Sir Frank uppskattar riktig racing...
Sir Frank uppskattar riktig racing...
Vissa hämtar kaffet själva, andra får det hämtat!!On 2002-12-12 11:52, LuckyStrike1 wrote:
Skulle någon med hög lön mot förmodan ställa sig i kaffekön så flyttar alla lägre avlönade sig så att vederbörande kommer fram.
Gör inte ni så??????
(Det var för en gångs skull inte jag som spårade ur i denna topic utan LS1 )
-
Näää vi häller skållhett kaffe på de lägst avlönade men de får hämta kaffet först
Då återgår vi till ämnet - alla verkar vara överens att Ville slår Button nästa säsong. Det var ju kul.
Då återgår vi till ämnet - alla verkar vara överens att Ville slår Button nästa säsong. Det var ju kul.
Publikfrieri är för dagssländor inom motorsport, de serier som läggs ner efter 5-10 år. Typ stcc mfl.
För övrigt så är det ingen dum idé du kommer med. Tycker att man på något sätt skall i större utsträckning belöna segrarna. Nu har man ju kval med 107% regel som visar sig inte fungera. Oavsett om man kommer inanför eller utanför den spärren så finns det en massa undantag med väder och vind och annat tjaffs som gör att man får ställa upp ändå. Varför då anstränga sig att planera sina kvalvarv.
Är man så korkad att man väntar med att köra ut på banan fast det finns "hot" om regn under kval och sen misslyckas med kvalet när regnet väl kommer så skall man enligt mig inte få ställa upp.
För övrigt så är det ingen dum idé du kommer med. Tycker att man på något sätt skall i större utsträckning belöna segrarna. Nu har man ju kval med 107% regel som visar sig inte fungera. Oavsett om man kommer inanför eller utanför den spärren så finns det en massa undantag med väder och vind och annat tjaffs som gör att man får ställa upp ändå. Varför då anstränga sig att planera sina kvalvarv.
Är man så korkad att man väntar med att köra ut på banan fast det finns "hot" om regn under kval och sen misslyckas med kvalet när regnet väl kommer så skall man enligt mig inte få ställa upp.
-
Jag tror nog att Dave Richards vill att motsatsen sker, och kommer nog göra sitt för att så ska ske.On 2002-12-12 11:58, LuckyStrike1 wrote:
Och angående försteförare, reservbilen mm. F1 är ingen sport som alla andra. Den tål inga direkta jämförelser med andra sporter eller situationer i det verkliga livet. Förarna är, som någon påpekat, fullblodsegoister med en sak för ögat - att vinna. Kan man skaffa sig fördelar redan innan man ger sig ut på banan så gör man det. Därför sitter vissa förare i Minardi och andra i Ferrari, vissa har alltid reservbilen och en del har Ross Brawn till hjälp att ställa in bilen medan andra får hålla till godo med någon pizzabagare från Neapel osv.
-
Det var nog få som trodde att McRae skulle bli världsmästare i rally heller, utom just i GB/Scotland.
ZZ, visst var Mika gullegris i McLaren, men han hade inge förtur varken på banan eller till reservbilen. Den som var snabbast i kvalet fick den tills det var matematiskt omöjligt för den ene att slåss om titeln.
ZZ, visst var Mika gullegris i McLaren, men han hade inge förtur varken på banan eller till reservbilen. Den som var snabbast i kvalet fick den tills det var matematiskt omöjligt för den ene att slåss om titeln.
-
Hälften rätt?On 2002-12-12 11:40, zz wrote:Hälften rätt, inte illa, inte alls illa.On 2002-12-12 11:32, Sami wrote:
Räikkönen, Montoya, Villeneuve, Fisichella
LS1, tänker inte ännu en gång kommentera ditt inlägg om reservbilen. Vi har diametralt olika åsikter.
I dina spekulationes om "snabbast för stunden" svarar jag bara "Även en blind höna ............"
Sami, nu är ju inte förare och stallchefer några bönder. De är som du mycket riktigt beskriver "herrefolk och tjänstefolk"
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-12-12 11:43 ]</font>
Om man som stallchef sätter allt på en förare bara för att man är så förälskad i hans gamla statistik genom åren. Då saknas det nog endel förnuft. Varför inte satsa på den piggaste hästen som lär ge mest utdelning?
On 2002-12-12 15:11, Sami wrote:
Om man som stallchef sätter allt på en förare bara för att man är så förälskad i hans gamla statistik genom åren. Då saknas det nog endel förnuft. Varför inte satsa på den piggaste hästen som lär ge mest utdelning?
Men om statistiken förbättras från lopp till lopp då har man satsat rätt.
Håller med dig, gamla uvar som försämras med åren skall bort och lämna plats för nya förmågor.
Mikas 2 sista år var inte direkt lysande, han gjorde det enda rätta fast 2 år försent.
-
Sitt näst sista år spolierade han (Mika) chansen att vinna VM-titeln med en rykande motor på Indianapolis, förresten bara dan innan jag avbeställde min mersa
Visst han hade en teoretisk chans även på Suzuka, men De La Rosa var i vägen både på in och utvarvet vid hans depåbesök. Jag tror att både Michael och Mika anser att just det loppet var det tuffaste race dom vunnit nånsin. (Obs, det var ju faktiskt blött också).
Som sagt, han var aldrig en Damon Hill. Det sista årets slogs man väl ganska mycket med elektroniken och blev om jag minns rätt stående i startrutan sådär en fem gånger(?)
Hur kul är det att försöka utmana då? Jag bara frågar.
Visst han hade en teoretisk chans även på Suzuka, men De La Rosa var i vägen både på in och utvarvet vid hans depåbesök. Jag tror att både Michael och Mika anser att just det loppet var det tuffaste race dom vunnit nånsin. (Obs, det var ju faktiskt blött också).
Som sagt, han var aldrig en Damon Hill. Det sista årets slogs man väl ganska mycket med elektroniken och blev om jag minns rätt stående i startrutan sådär en fem gånger(?)
Hur kul är det att försöka utmana då? Jag bara frågar.
-
-
-
-
-
Löner i F1 är alltid hemliga, löneuppgifter som cirkulerar omkring bygger på mer eller mindre nära uppskattningar. Villeneuve är F1 näst bäst betalde förare. Enligt uppgifter från press jag anser har en oftast bra koll på sådana saker (Autosport, F1 RAcing och F1 Magazine bland annat) är det den summan som oftast nämns som Villes ungefärliga lön.
Han är m.a.o grymt högt betald - t.o.m ett JV fan som jag anser att han för närvarande är överbetald i förhållande till stall och stallets utveckling.
Han är m.a.o grymt högt betald - t.o.m ett JV fan som jag anser att han för närvarande är överbetald i förhållande till stall och stallets utveckling.
-
-