Panik i Jaguar
-
- Inlägg: 317
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Detär ju möjligt att han faktiskt får sparken men jag tippar att han går självmant. Han accepterar inte nedskärningarna.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3664
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Götejävlaborg
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Du kan få förolämpa mig.
Sen är det ok att förolämpa Lauda för han är inte en förare och ingen gilla honom. Dessutom är han inte längre stallchef så det är fritt fram att förolämpa i Mad Makos fotspår
För övrigt kommer alla att förolämpa allt ändå ... så är det att vara F1 fan i dessa dagar
Sen är det ok att förolämpa Lauda för han är inte en förare och ingen gilla honom. Dessutom är han inte längre stallchef så det är fritt fram att förolämpa i Mad Makos fotspår
För övrigt kommer alla att förolämpa allt ändå ... så är det att vara F1 fan i dessa dagar
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3664
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Götejävlaborg
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Och vem sätter dem in i stället för Lauda? En helt ofarlig tekniker som man kan styra som man vill. Bråken i Jaguar är inte slut i och med det här - de har bara börjat.
Jackie Stewart var en bra förare men hans handlag med förare har gränsat till det förolämpande. Kan inte låta bli att dra min gamla favorit: Stewart brukade ju ta ut sina förare på en åktur runt Oulton Park i en Ford Fiesta för att visa dem hur man kör bil. En förare hade värdighet att ståe emot. Jos Verstappen. Rubens och Magnussen åkte dock gallt med.
Tärnström
Jackie Stewart var en bra förare men hans handlag med förare har gränsat till det förolämpande. Kan inte låta bli att dra min gamla favorit: Stewart brukade ju ta ut sina förare på en åktur runt Oulton Park i en Ford Fiesta för att visa dem hur man kör bil. En förare hade värdighet att ståe emot. Jos Verstappen. Rubens och Magnussen åkte dock gallt med.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Jos Verstappen hade nog behövt åka med så han lärt sig något!
När det gäller Lauda så är det lite småkul att Bror Duktig misslyckades. Hur kan det komma sig? Han vet ju alltid bäst? Iofs är väl Jackie Stewart är väl likadan.
Snart kan man börja dra tråkiga skämt om Jaguar.
Ex. Vet ni varför Jaguar har så stora luftintag?
Eh, nä?
Jo, för att luften är gratis.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Sami den 2002-11-26 18:13 ]</font>
När det gäller Lauda så är det lite småkul att Bror Duktig misslyckades. Hur kan det komma sig? Han vet ju alltid bäst? Iofs är väl Jackie Stewart är väl likadan.
Snart kan man börja dra tråkiga skämt om Jaguar.
Ex. Vet ni varför Jaguar har så stora luftintag?
Eh, nä?
Jo, för att luften är gratis.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Sami den 2002-11-26 18:13 ]</font>
Den typen av humor finns det för lite av...
Sanningen är inte långt ifrån, och Ford kanske inte går så himla bra trots allt. Det går väl knappast bättre av att de bränner pengar på varenda misslyckat gammalt bilprojekt. Går en bil inte bra, (typ Jaguar) inte bra för sig själva så lär det inte gå bättre av att Fordifieras. Detsamma gäller Volvo.
Sanningen är inte långt ifrån, och Ford kanske inte går så himla bra trots allt. Det går väl knappast bättre av att de bränner pengar på varenda misslyckat gammalt bilprojekt. Går en bil inte bra, (typ Jaguar) inte bra för sig själva så lär det inte gå bättre av att Fordifieras. Detsamma gäller Volvo.
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 38
- Blev medlem: mån jul 01, 2002 02:00
- Ort: Solvalla
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 38
- Blev medlem: mån jul 01, 2002 02:00
- Ort: Solvalla
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Kolla kontinuiteten bland personal och ledning hos de framgångsrika stallen och jämför med stallen som producerar fiasko resultat i förhållande till budget ... talande förhållande.
5 chefer på 4 år innebär att varje chef har mindre än ett år på sig. I F1 tar det minst två år eller mer för en ny chefs arbete att ge effekt och resultat. Jean Todt började som stallchef hos Ferrari 1993 ... först 1997 började det hårda arbetet verkligen visa sig.
5 chefer på 4 år innebär att varje chef har mindre än ett år på sig. I F1 tar det minst två år eller mer för en ny chefs arbete att ge effekt och resultat. Jean Todt började som stallchef hos Ferrari 1993 ... först 1997 började det hårda arbetet verkligen visa sig.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 38
- Blev medlem: mån jul 01, 2002 02:00
- Ort: Solvalla
Tja, det är ju inte lätt att sparka Frank Williams och Ron Dennis direkt för de äger ju sina stall. Likaså är ju Ferrari hårt knutet kring Montezemolo. Jaguar däremot ägs ju av "bilindustrin" och där råder en annan "företagskultur" när resultaten uteblir. Därför går det inte att göra en värdig jämförelse mellan Williams/McLaren/Ferrari och tex Jaguar när det gäller frågan kring stallchef. Jaguar saknar en "naturlig" ledare vilket det finns i "toppstallen". Big difference!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Skrev det in nån annan topic... Ford har ju sedan gammalt en speciell företagskultur. Går det inte bra,då får du sparken. Är du för bra får du också sparken (Lee Iaccoca är ett bra exempel). Det kanske funkar på personbilssidan men inte inom motorsporten. De enda framgångar (grovt tillspetsat) Ford har haft inom motorsporten har andra stått för. Ford GT 40 ritades av Lola och Cosworth-motorerna har ju mer eller mindre varit en ren "badge"-affär för Ford. I rally har man ju lyckats, fråga mig inte varför...
Tärnström
_________________
"I think Sebastian Bourdais should offer to share the title with his Czech rival - it would make Enge the joint champion." - ensign14 på Atlas Forum.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: JTarnstrom den 2002-11-27 14:56 ]</font>
Tärnström
_________________
"I think Sebastian Bourdais should offer to share the title with his Czech rival - it would make Enge the joint champion." - ensign14 på Atlas Forum.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: JTarnstrom den 2002-11-27 14:56 ]</font>
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nu då!
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 38
- Blev medlem: mån jul 01, 2002 02:00
- Ort: Solvalla
Det är skillnad på Ferrari och Jaguar. Ferraris satsning ligger "fritt" och är ett F1-team som varit aktivt sedan 50-talet. Jaguar är gröngölingar som bara tror att pengar skall lösa allt. Allt beror på hur företagen/stallen lägger upp sin långsiktiga strategi. Ferrari valde att satsa och Todt anställdes för att organisera. Han anställdes för att arbeta långsiktigt. Jaguar (Ford) saknar bevisligen en strategi eftersom de inte ens är säkra på om de vill fortsätta i F1 de närmaste 5-10 åren. Likt alla jänkare arbetar de med nästa kvartal i sikte och det fungerar inte i F1. Där krävs det framförhållning och målmedveten satsning som sträcker sig över en längre cykel.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Boost: och just därför är Jaguar i panik ... de har ingen aning om hur de ska göra, och tror enda lösningen är att sparka chef efter chef
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 38
- Blev medlem: mån jul 01, 2002 02:00
- Ort: Solvalla
Panik och panik. Frågan de borde ställa sig är om de helhjärtat vill satsa på F1 de närmaste 10 åren och eventuellt förvänta sig att vinna om det så behövs först efter 10 år. Vad har Lauda för erfarenhet av ledarskap? Ingen större förlust att han fick sparken. Jaguar behöver, om de vill satsa strategiskt, en rutinerad "ledare" med gedigen erfarenhet från management inom motorsport. Vem är ansvarig för Fords rallysatsning? Han kan vara något.
-
- Inlägg: 317
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Malcolm WilsonOn 2002-11-27 16:14, Boost wrote:Vem är ansvarig för Fords rallysatsning? Han kan vara något.
En duktig fd rallyförare (körde mestadels Opel/Vauxhall Kadett/ovafandenhettesomvauxhall) som mest fick spö av Mats Jonsson men slog resten. :-] Trevlig som attan och helt klart duktig på att leda team..... förresten så tog han över min meck Gunther Steiner och gjorde honom till teknisk chef för Rallyteamet , vartefter Lauda tog över honom till Jaguar som teknisk chef sen.
(dessutom kuttrasjuade han med min kartis :-] , jo jag hade kvinnlig sådan då....)
Moderator-polis
-
- Inlägg: 317
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
- Ort: Stockholm