Wirdheim i Genéve
-
- Inlägg: 92
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Järfälla
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 42
- Blev medlem: fre sep 20, 2002 02:00
- Ort: Rymden
Det kan ju vara en hel del team faktiskt om man tänker efter...
De som är baserade på kontinenten är ju Toyota, Renault, Sauber (mest troligt) och även Minardi. Ferrari är ju även de på kontinenten men så optimistisk tänker jag inte va!
Som jag ser det så är BWs chans ändå störst hos BAR.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Speedster den 2002-11-08 18:58 ]</font>
De som är baserade på kontinenten är ju Toyota, Renault, Sauber (mest troligt) och även Minardi. Ferrari är ju även de på kontinenten men så optimistisk tänker jag inte va!
Som jag ser det så är BWs chans ändå störst hos BAR.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Speedster den 2002-11-08 18:58 ]</font>
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 42
- Blev medlem: fre sep 20, 2002 02:00
- Ort: Rymden
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Om man skall se det rent geografiskt så borde väl någon som bor i England eller Sverige snarare åka till Zurich om man vill träffa en Sauber-representant. Så om man av någon anledning vill minska kommunikationstiden är väl Ferrari det troligaste, eller möjligen den italienska delen av Minardi. Så jag håller nog med om att det inte nödvändigtvis behöver betyda Sauber, även om de av andra skäl är fullt möjliga kandidater.On 2002-11-11 16:18, LuckyStrike1 wrote:
Jag tror inte det är så självklart med Sauber bara för att han är i Genevé ....
Ferrari vore väl inte så dumt? Massor av testtid och troligen väldigt attraktiv för andra stall, p.g.a. det man har lärt sig om både testning, inställningar, etc. samt bilen i sig. Dessutom skulle de behöva en bättre reservförare än Badoer. Tyvärr finns det väl andra på G, men dumt vore det inte.
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Vad menar du egentligen? Wirdheim kan väl inte ersätta BAR?On 2002-11-11 21:01, LuckyStrike1 wrote:
Wirdheim istället för BAR .... tja låt mig bara säga: ......
Det hade varit kul om Wirdheim fått en testroll hos något stall, men än finns val chansen till en styrning hos Minardi eller arrows? En testroll hos Toyota hade kanske varit ypperligt för det finns ju en chans/risk att Da Matta behöver bytas ut efter några lopp om han skulle visa sig köra som Zanardi och Andretti jr.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Wirdheim istället för Villeneuve i BAR skulle det ha stått ... gäspningen bestårOn 2002-11-12 18:22, Sami wrote:Vad menar du egentligen? Wirdheim kan väl inte ersätta BAR?On 2002-11-11 21:01, LuckyStrike1 wrote:
Wirdheim istället för BAR .... tja låt mig bara säga: ......
Det hade varit kul om Wirdheim fått en testroll hos något stall, men än finns val chansen till en styrning hos Minardi eller arrows? En testroll hos Toyota hade kanske varit ypperligt för det finns ju en chans/risk att Da Matta behöver bytas ut efter några lopp om han skulle visa sig köra som Zanardi och Andretti jr.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Som Ferrari är uppbyggt idag med alla resurser runt Schumacher och ingen tillåtelse för dennes stallkamrat att få vinna önskar inte att någon ska gå till Ferrari. Dock med ett undantag - förare jag absolut inte har mkt till övers för kan gärna få gå dit under nuvarande villkor. Så Rubens passar fint där enligt min mening
Jag önskar inte att förare som Kimi, Montoya, Fisichella mfl ska gå till Ferrari som stallet idag är - uppbyggt helt kring en person. Däremot får gärna Ralf avlösa Rubens som Schumachers slav
Jag önskar inte att förare som Kimi, Montoya, Fisichella mfl ska gå till Ferrari som stallet idag är - uppbyggt helt kring en person. Däremot får gärna Ralf avlösa Rubens som Schumachers slav
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 42
- Blev medlem: fre sep 20, 2002 02:00
- Ort: Rymden
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 17
- Blev medlem: ons feb 13, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Men som testförare i säg två år för att sedan blir en ordinarie förare när Maestro lägger av... det är väl inte helt fel?On 2002-11-12 23:44, LuckyStrike1 wrote:
Som Ferrari är uppbyggt idag med alla resurser runt Schumacher och ingen tillåtelse för dennes stallkamrat att få vinna önskar inte att någon ska gå till Ferrari. Dock med ett undantag - förare jag absolut inte har mkt till övers för kan gärna få gå dit under nuvarande villkor. Så Rubens passar fint där enligt min mening
Jag önskar inte att förare som Kimi, Montoya, Fisichella mfl ska gå till Ferrari som stallet idag är - uppbyggt helt kring en person. Däremot får gärna Ralf avlösa Rubens som Schumachers slav
Jag tror de allra flesta skulle acceptera Rubens roll i Ferrari, för trots allt, hellre möjligheten att få vinna några lopp om året och sluta som tvåa än att som Tjack harva i BAR. IOFS har väl Tjack den bästa sitsen, massor med deg och nästan inga förpliktelser (utom att köra bil så fort det går då) men jag är övertygad om att Tjack med glädje skulle ta Rubens plats, och JPM och Kimi med för den delen... Maestro kör ju knappast för evigt (även om man kan hoppas ) och efter det lär det ju bli ganska kul för en inkörd Ferrari-förare!
/E
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Nu är ju stallet inte uppbyggt som de andra stallen. Utan det är uppbyggt kring "kultfiguren" Schummie. Todt tog in Schummie och lät handplocka folket runt honom. Flera har aviserat om att sluta. När det sker är inte klart idag. Men ett troliigt scenario är att alla topp figurerna slutar samtidigt så att eftervärden kan fortsätta att debatera vad framgångarna berott på.On 2002-11-27 17:09, EnzoF1 wrote:
Men som testförare i säg två år för att sedan blir en ordinarie förare när Maestro lägger av... det är väl inte helt fel?
Jag tror de allra flesta skulle acceptera Rubens roll i Ferrari, för trots allt, hellre möjligheten att få vinna några lopp om året och sluta som tvåa än att som Tjack harva i BAR. IOFS har väl Tjack den bästa sitsen, massor med deg och nästan inga förpliktelser (utom att köra bil så fort det går då) men jag är övertygad om att Tjack med glädje skulle ta Rubens plats, och JPM och Kimi med för den delen... Maestro kör ju knappast för evigt (även om man kan hoppas ) och efter det lär det ju bli ganska kul för en inkörd Ferrari-förare!
/E
Att köra i Ferrari i det läget innebär att hela tiden påmminas om hur bra stallet fungerade tidigare. Inget drömläge för varken chafförer eller chefer som siktar uppåt. Ingen Todt som styr och ställer utan alla skyller på alla.
Kom ihåg var ni läste det först.