Tärnströms krönika
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ett påpekande angående Tärnströms krönika( https://f1.tauzero.se/?url=article&dept=F1&id=418 ), eller rättare sagt ämnet understyrning och DC:
I en intervju jag läste tidigare i år sa DC att det generellt var bättre att bilen var understyrd än överstyrd, för att om man gör ett misstag i en understyrd bil så tappar man fart och i värsta fallet glider man upp på kerbsen i utgången, eller om det vill sig riktigt illa ut på gräset/sandfållan. Men i en överstyrd bil, eller med en "överstyrd körstil", betyder ett misstag ofta att man blir stående p.g.a. att man väldigt lätt snurrar av och då är loppet helkört.
Det låter vettigt och kan nog stämma, tror jag, men frågan är ju vad som händer om man inte gör några misstag...
Om man ser till en "överstyrd förare" som Räkan så stämmer det väl att han gjort en del misstag, om än ganska begränsat antal, men hittills är väl Interlagos-01 den enda gång han fått bryta p.g.a. ett förarmisstag under sin F1-karriär?
_________________
/Anders
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2002-11-23 00:07 ]</font>
I en intervju jag läste tidigare i år sa DC att det generellt var bättre att bilen var understyrd än överstyrd, för att om man gör ett misstag i en understyrd bil så tappar man fart och i värsta fallet glider man upp på kerbsen i utgången, eller om det vill sig riktigt illa ut på gräset/sandfållan. Men i en överstyrd bil, eller med en "överstyrd körstil", betyder ett misstag ofta att man blir stående p.g.a. att man väldigt lätt snurrar av och då är loppet helkört.
Det låter vettigt och kan nog stämma, tror jag, men frågan är ju vad som händer om man inte gör några misstag...
Om man ser till en "överstyrd förare" som Räkan så stämmer det väl att han gjort en del misstag, om än ganska begränsat antal, men hittills är väl Interlagos-01 den enda gång han fått bryta p.g.a. ett förarmisstag under sin F1-karriär?
_________________
/Anders
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2002-11-23 00:07 ]</font>
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
krönikan var ju intressant. Angående Trulli så vet jag inte varför han anses vara så bra? Panis var väl minst lika bra som honom hos Prost. Frentzen var minst lika snabb som Trulli hos Jordan, för det mesta snabbare. Förra året så var Button den snabbaste hos Renault.
Fisichella är nog snäppet vassare än Trulli som förare. Men han och Trulli har en sak gemensamt. De är båda snabba i kval men mindre snabba i race.
Trulli sitter ju i en renault så hans situation är ju inte helt körd när det gäller att prestera resultat. För visst kommer väl Renault att bli ett vinnar stall inom kort?
Fisichella är nog snäppet vassare än Trulli som förare. Men han och Trulli har en sak gemensamt. De är båda snabba i kval men mindre snabba i race.
Trulli sitter ju i en renault så hans situation är ju inte helt körd när det gäller att prestera resultat. För visst kommer väl Renault att bli ett vinnar stall inom kort?
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Visst finns det sämre bilar än Renault men faktum är att även Renault illustrerar min poäng på ett bra sätt. Trots de resurser Renault kan slänga in, och det i ett redan etablerat stall, tar det en enorm tid att bli konkurrenskraftig. Hur är det då inte för de stall som börjar från noll?On 2002-11-23 00:25, Sami wrote:
Trulli sitter ju i en renault så hans situation är ju inte helt körd när det gäller att prestera resultat. För visst kommer väl Renault att bli ett vinnar stall inom kort?
F1 riskerar att tappa tre stall under/till nästa år. Arrows är långt ifrån säkra att komma till start. Jordan har tappat en jättesponsor i form av DHL. Vad som oroar mig mer än något annat när det gäller Jordan är att de har börjat försäkra omgivningen om att det inte är någon risk att de inte kommer till start i Melbourne. När man ser sig tvungen att börja övertyga omgivningen om det som borde vara självklart, det är då man vet att läget är riktigt illa. Minardi ligger heller inte speciellt bra till. Kanske är det just detta som har gjort Ecclestone intresserad av CART. Det msåte finnas en karriärväg öppen för alla de förare som inte kommer att få en sits i F1.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Trulli fick ju chansen hos PRost i samband med att Panis bröt benen i Kanadas GP -97. Han i ledning i Österrikes GP och gjorde ett oförglömligt intryck på publiken.On 2002-11-23 00:25, Sami wrote:
krönikan var ju intressant. Angående Trulli så vet jag inte varför han anses vara så bra? Panis var väl minst lika bra som honom hos Prost. Frentzen var minst lika snabb som Trulli hos Jordan, för det mesta snabbare. Förra året så var Button den snabbaste hos Renault.
-97 KValade ut Katayama i Minardi med 6-1. Nakano med 6-1 i Prost.
-98 kvalade Trulli ut Panis med 9-7.
-99 Trulli var genomsnittligt snabbar än Panis i Prost.
-00 Trulli slog Fretnzen med 9-8
-01 Trulli slog Frentzen med 9-1, Alesi med 4-1 och Zonta med 2-0
-02 Trulli slog Button med 12-5
Imponerande statistik om du frågar mig.
Tärnström
_________________
"I think Sebastian Bourdais should offer to share the title with his Czech rival - it would make Enge the joint champion." - ensign14 på Atlas Forum.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: JTarnstrom den 2002-11-23 01:25 ]</font>
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Skulle de bara bli 8 stall så tvingas nog de kvarvarande att köra med 3 bilar var, vilket kanske inte vore helt dumt, tre förare till i ett topptre-stall. Speciellt nu när det är förbjudet med stallorder, som åtminstone torde förhindra de värsta avarterna. Om man skulle bli avskedad för att man struntade i förbjudna stallorder borde man då inte kunna pressa stallet lite, beroende på vilket straff ett fuskande stall kan tänkas få? Stämningen ifrån ledningen skulle kanske inte bli den bästa om var kvar p.g.a. utpressning...
Frågan är om Sauber skulle klara av 3 bilar, för då blir bl.a. motoravtalet säkert ännu dyrare. De andra 7, Ferrari, Williams, McLaren, Renault, Toyota, Jaguar och BAR skulle nog överleva med 3 bilar också. Sauber får väl övertyga VW-koncernen om att det är dags att gå med, nu när nästan alla andra större bilkoncerner är med.
Frågan är om Sauber skulle klara av 3 bilar, för då blir bl.a. motoravtalet säkert ännu dyrare. De andra 7, Ferrari, Williams, McLaren, Renault, Toyota, Jaguar och BAR skulle nog överleva med 3 bilar också. Sauber får väl övertyga VW-koncernen om att det är dags att gå med, nu när nästan alla andra större bilkoncerner är med.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
ÄR inte så säker på att det kommer att funka. Jaguar skär ned personalen i dagarna. Inte fan vill de dra på sig mer kostnader genom att driva en tredje bil. Jag börjar misstänka att Toyota inte kommer att fortsätta ösa pengar över F1-satnsingen som tidigare. Inte heller där tror jag att en tredje bil är realistiskt att förvänta sig. Tror inte heller att BAR är intresserade. Betänk också att om 2-3 stall försvinner är plötsligt ett stall som tidigare höll till i mittfältet förvandlade till strykpojkar. Hur kul tycker sponsorerna att det är. Sist är sist oavsett hur många som ställer upp och med hur många bilar. F1 kommer att dö om det blir så pass få stall som 8. KAnske lika bra det så att det kan återuppstå i en mer anpassad form för dagens tidevarv.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Skulle vilja vända på resonemanget när det gäller Trulli. Alla påstår att hans raceresultat inte är i nivå med kvalresultaten, att han skulle vara dålig i loppen. Saken är väl den att han förmår kvala in skräpbilar bättre än någon annan. Poängskörden vittnar om sanningen - ingen av de bilar han har kört har varit tillräckligt bra för att hålla hela vägen ut i den fart som Trulli har kapacitet för. Ge Trulli material som håller hans egen klass och ni kommer att få se på andra bullar.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
[quote]On 2002-11-23 01:23, JTarnstrom wrote:
-97 KValade ut Katayama i Minardi med 6-1. Nakano med 6-1 i Prost.
-98 kvalade Trulli ut Panis med 9-7.
-99 Trulli var genomsnittligt snabbar än Panis i Prost.
-00 Trulli slog Fretnzen med 9-8
-01 Trulli slog Frentzen med 9-1, Alesi med 4-1 och Zonta med 2-0
-02 Trulli slog Button med 12-5
Imponerande statistik om du frågar mig.
Tärnström
[quote]
Jo, snabb i kval har han alltid varit. Under racetempo har Trulli inte varit lika imponerande. Button körde väl ofta ikapp Trulli de ggr som Trulli startade framför honom på gridden, samma gäller väl även för HHF och Panis.
-97 KValade ut Katayama i Minardi med 6-1. Nakano med 6-1 i Prost.
-98 kvalade Trulli ut Panis med 9-7.
-99 Trulli var genomsnittligt snabbar än Panis i Prost.
-00 Trulli slog Fretnzen med 9-8
-01 Trulli slog Frentzen med 9-1, Alesi med 4-1 och Zonta med 2-0
-02 Trulli slog Button med 12-5
Imponerande statistik om du frågar mig.
Tärnström
[quote]
Jo, snabb i kval har han alltid varit. Under racetempo har Trulli inte varit lika imponerande. Button körde väl ofta ikapp Trulli de ggr som Trulli startade framför honom på gridden, samma gäller väl även för HHF och Panis.
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Nästa år är det "Make or brake" för Montoya!
Vad menar du? Montoya har väl redan "Made it" Killen slog Ralf detta året när det kommer till både kvalresultat och raceresultat. Mycket mer än trea totalt i mästerskapet hade han inte kunnat prestera. OK Han hade kanske vunnit Sepang och Interlagos om inte han och schumacher sr haft fullt upp med att visa varandra vem som är största lejonhannen på savannen.
Vad menar du? Montoya har väl redan "Made it" Killen slog Ralf detta året när det kommer till både kvalresultat och raceresultat. Mycket mer än trea totalt i mästerskapet hade han inte kunnat prestera. OK Han hade kanske vunnit Sepang och Interlagos om inte han och schumacher sr haft fullt upp med att visa varandra vem som är största lejonhannen på savannen.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Låt oss se nu. Arrows, Minardi och Jordan konkursar. Inga nya stall finns som kan kliva in eftersom kostnaderna är astronomiska för att ens komma med och harva längst bak. Enligt avtal sägs det att stallen som är kvar då måste ställa upp med 3 bilar per stall.
Jaguar/Ford vill inte lägga ner mer pengar. Toyota har inte heller lust till det. Renault tycker inte heller det. Stall som BAR och Sauber vill definitivt inte köra med 3 bilar om det ska kosta mer. Alltås lägger de ner verksamheten. Två stall färre. Toyota och Ford tar ett styrelsebeslut: "Vi vill inte vara med längre eftersom F1 satsningen inte möter vårt avkastningskrav på si och så många procent så tack så mycket." Renault ser då inte heller någon vits att fortsätta. Kvar står Svarte Petter i form av Ferrari, McLaren och Williams tillsammans med Bernie som nu går i pension...
Se likheterna med hur biltillverkarna tidigare har förstört alla racingserier de varit med i.
Det har sett ljusare ut för F1 om man säger så. Dags att införa lite rejäla kostnadsbegränsningar om vi ska ha en serie kvar.
Jaguar/Ford vill inte lägga ner mer pengar. Toyota har inte heller lust till det. Renault tycker inte heller det. Stall som BAR och Sauber vill definitivt inte köra med 3 bilar om det ska kosta mer. Alltås lägger de ner verksamheten. Två stall färre. Toyota och Ford tar ett styrelsebeslut: "Vi vill inte vara med längre eftersom F1 satsningen inte möter vårt avkastningskrav på si och så många procent så tack så mycket." Renault ser då inte heller någon vits att fortsätta. Kvar står Svarte Petter i form av Ferrari, McLaren och Williams tillsammans med Bernie som nu går i pension...
Se likheterna med hur biltillverkarna tidigare har förstört alla racingserier de varit med i.
Det har sett ljusare ut för F1 om man säger så. Dags att införa lite rejäla kostnadsbegränsningar om vi ska ha en serie kvar.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 14
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Som vanligt är det kostnaderna som sänker antalet deltagare. Se bara vad som hände det forna DTM, SuperTouring osv.
Det stall som har det bäst ekonomiskt kan testa mer och därigenom hitta bättre och snabbare lösningar.
Det senaste påhittet med förändrat kvalpass är helt suveränt för publiken men enligt rykten kan speciella kvalbilar kommat till användning = ännu dyrare
Varför inte säga att samma bil ska användas (inkl. motor, hjulupphängningar, bromsar och vingelement)
Idag räcker det med chassi stommen om jag har förstått det hela rätt.
Dela på tv pengarna lika så de som har det sämst kan ha möjligheten att investera och på så sätt komma ikapp lite grand i utveckling än vad som är möjligt idag. En Minardi med samma motor som Sauber tror jag inte skulle göra bort sig vad gäller varvtider.
Men, men, F1 är kul men färre bilar kontra många bilar men mer standardiserat reglemente är det som gäller i framtiden. Se bara F3000 som har en urusel Tv bevakning men ändå fulla startfält bara för att kostnaden är mycket mindre.
Apropå Trulli så har han imponerat på mig då vi tävlade i gokart VM -93. Han vann allt som gick att vinna. Därmed basta !!
/Sehlis
Det stall som har det bäst ekonomiskt kan testa mer och därigenom hitta bättre och snabbare lösningar.
Det senaste påhittet med förändrat kvalpass är helt suveränt för publiken men enligt rykten kan speciella kvalbilar kommat till användning = ännu dyrare
Varför inte säga att samma bil ska användas (inkl. motor, hjulupphängningar, bromsar och vingelement)
Idag räcker det med chassi stommen om jag har förstått det hela rätt.
Dela på tv pengarna lika så de som har det sämst kan ha möjligheten att investera och på så sätt komma ikapp lite grand i utveckling än vad som är möjligt idag. En Minardi med samma motor som Sauber tror jag inte skulle göra bort sig vad gäller varvtider.
Men, men, F1 är kul men färre bilar kontra många bilar men mer standardiserat reglemente är det som gäller i framtiden. Se bara F3000 som har en urusel Tv bevakning men ändå fulla startfält bara för att kostnaden är mycket mindre.
Apropå Trulli så har han imponerat på mig då vi tävlade i gokart VM -93. Han vann allt som gick att vinna. Därmed basta !!
/Sehlis
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Sluta nu Tärnström, du smittar alla med din pessimism.
Ett annat scenario:
Minardi, Arrows och Jordan läggs ned. ett antal sponsormiljoner frigörs som kan gå till de andra stallen, liksom stöd/rese-pengar ifrån Bernie. Bernie inser även att han inte kan stoppa nån miljard i egen ficka varje år om det här skall gå ihop så han bestämmer sig för att dela ut mer resepengar till stallen. Eftersom en väldigt stor del av kostnaderna för främst de bästa stallen är utvecklingskostnader så blir det inte speciellt mycket dyrare för stallen att köra med en till bil, speciellt inte eftersom resepengarna ökar. Man behöver inte bygga en till vindtunnel bara för att man skall köra med en likadan bil till. Stallen inser även att de måste sänka lönekostnaderna för de "bästa" förarna, vilket ytterligare sänker deras utgifter. Bara Schumis lön skulle ju räcka till att driva Minardi.
Nu inser även VW-koncernen att de inte kan vara utanför det här utan köper Sauber och storsatsar. Audi har väl slutat med sin sportvagnssatsning, så tecknen finns där. BAR blir ett rent Honda-stall och får ytterligare pengatillskott.
Nu har vi 8 stall med starka biltillverkare bakom sig och efter 2-3 år är alla så pass bra att de åtminstone kan vara med och kriga om pallplatser, om än inte varje år kanske. Visst måste någon bli sist, men så länge inte alla tre bilarna ständigt blir sist år efter år så är ju inte det ett så stort problem. Problemet med att bli sist är inte att man får uppmärksamhet för att man blir sist utan för att man inte får någon uppmärksamhet alls, just p.g.a. att man blir sist.
Den förbättrade TV-täckningen för de flesta gör också sitt till för att öka populariteten, liksom det kraftigt ökar de sämre stallens TV-exponering, när man inte längre bara får se ledaren varv efter varv snurra på i egen majestät, vilket naturligtvis glädjer deras sponsorer. Detta tillsammans med en förbättrad konjunktur och nya marknader som Kina/Asien och arabländerna gör att ännu mer pengar pumpas in i F1 och allt blir ännu lite bättre.
Ett annat scenario:
Minardi, Arrows och Jordan läggs ned. ett antal sponsormiljoner frigörs som kan gå till de andra stallen, liksom stöd/rese-pengar ifrån Bernie. Bernie inser även att han inte kan stoppa nån miljard i egen ficka varje år om det här skall gå ihop så han bestämmer sig för att dela ut mer resepengar till stallen. Eftersom en väldigt stor del av kostnaderna för främst de bästa stallen är utvecklingskostnader så blir det inte speciellt mycket dyrare för stallen att köra med en till bil, speciellt inte eftersom resepengarna ökar. Man behöver inte bygga en till vindtunnel bara för att man skall köra med en likadan bil till. Stallen inser även att de måste sänka lönekostnaderna för de "bästa" förarna, vilket ytterligare sänker deras utgifter. Bara Schumis lön skulle ju räcka till att driva Minardi.
Nu inser även VW-koncernen att de inte kan vara utanför det här utan köper Sauber och storsatsar. Audi har väl slutat med sin sportvagnssatsning, så tecknen finns där. BAR blir ett rent Honda-stall och får ytterligare pengatillskott.
Nu har vi 8 stall med starka biltillverkare bakom sig och efter 2-3 år är alla så pass bra att de åtminstone kan vara med och kriga om pallplatser, om än inte varje år kanske. Visst måste någon bli sist, men så länge inte alla tre bilarna ständigt blir sist år efter år så är ju inte det ett så stort problem. Problemet med att bli sist är inte att man får uppmärksamhet för att man blir sist utan för att man inte får någon uppmärksamhet alls, just p.g.a. att man blir sist.
Den förbättrade TV-täckningen för de flesta gör också sitt till för att öka populariteten, liksom det kraftigt ökar de sämre stallens TV-exponering, när man inte längre bara får se ledaren varv efter varv snurra på i egen majestät, vilket naturligtvis glädjer deras sponsorer. Detta tillsammans med en förbättrad konjunktur och nya marknader som Kina/Asien och arabländerna gör att ännu mer pengar pumpas in i F1 och allt blir ännu lite bättre.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Angående Trullis eventuella kapaciteter... Vi kan ju diskutera oss blåa om han skulle ha en chans eller inte. Poängen med krönikan var ju att han, Fisichella och Heidfeld aldrig kommer att få en chans att visa oss. Hade man hängt i lika länge som dessa herrar hade man på -70 och 80-talet fått åtminstone en hygglig chans att visa om man dög något till.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Trulli har forfarande en chans att få köra en vinnarbil. Om nu Renault klarar att bygga en vinnarbil. För vinnarmotorer har det byggt många gånger förr. Det som känns lite dåligt med Renault är att det inte klarat vända den där usla benetton trenden när det gäller att utveckla bilen under säsongen. 2002 var precis som Benettons tidigare år. Ju längre in på säsongen man kommer ju längre ner på startgridden hamnar man.
Fisichella är nog rökt när det gäller att få köra en vettig bil. Möjligen att Renault skulle kunna ta in honom igen 2004...
Heidfeld är för osynlig på något sätt, man glömmer bort honom, men han är rätt ung och har fortfarande tiden för sig.
Fisichella är nog rökt när det gäller att få köra en vettig bil. Möjligen att Renault skulle kunna ta in honom igen 2004...
Heidfeld är för osynlig på något sätt, man glömmer bort honom, men han är rätt ung och har fortfarande tiden för sig.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Din statistik är inte så imponerande, med vad och hur slog Trulli Alesi 01? Är det kval?On 2002-11-23 01:23, JTarnstrom wrote:
Trulli fick ju chansen hos PRost i samband med att Panis bröt benen i Kanadas GP -97. Han i ledning i Österrikes GP och gjorde ett oförglömligt intryck på publiken.
-97 KValade ut Katayama i Minardi med 6-1. Nakano med 6-1 i Prost.
-98 kvalade Trulli ut Panis med 9-7.
-99 Trulli var genomsnittligt snabbar än Panis i Prost.
-00 Trulli slog Fretnzen med 9-8
-01 Trulli slog Frentzen med 9-1, Alesi med 4-1 och Zonta med 2-0
-02 Trulli slog Button med 12-5
Imponerande statistik om du frågar mig.
Tärnström
För i loppen så kom Alesi före i Ungern, Belgien och Italien. I Japan var det visst en finne ivägen har jag för mig.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ja vafan om man ska bevisa saker med statistik kan man ju åtminstone tala om vilken statistik man pratar om. Det är inte så svårt att slå någon när denne bryter.On 2002-11-25 12:35, AndersF1 wrote:
Titta, nu kommer Chevan dragande med sin målvakt också...
Nu kom väl aldrig Trulli i mål i Ungern, Belgien och Italien, så då var det kanske inte så svårt att slå honom. Hur låg de när Trulli bröt? I USA som var det enda lopp båda körde i mål i var iallafall Trulli före.
Förstår fortfarande inte varifrån Tärnström har fått siffran 4-1.
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Kul att Tärnström i alla fall tror på Trulli. Jag gillar oxå honom lite grann. Han verkar lugn, behärskad, disciplinerad etc, allt som stereotypen av en latino inte brukar vara. Tyvärr har ju även en del av kritiken mot Trulli varit delvis befogad. Både Nigel Roebuck och hans stand in (vafan han nu heter) har påpekat Trullis oförmåga att prestera nått extra i racen. Till Trullis försvar skulle jag dock vilja säga att han ryckte upp sig under andra halvan av den här säsongen. Första halvan fick han ju spö av Button i racen, men i andra halvan blev det vända bullar som sagt. Jag har inte räknat ut Trulli helt ur bilden än. Han kanske kommer...
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 38
- Blev medlem: mån jul 01, 2002 02:00
- Ort: Solvalla
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 38
- Blev medlem: mån jul 01, 2002 02:00
- Ort: Solvalla
Alesi är och var en mycket duktig förare. Han var jämnsnabb med Prost och Berger. Det som Alesi hade en sådan djävulsk otur med var materialet. Ingen bil han körde var egentligen något att ha. Ironiskt nog så var ju nästan hans Tyrell från 1990 den bil som han var närmast tätbilarna med och i vilken han ledde lopp av egen kraft. Sedan följde några grissäsonger i Ferrari där den bilen endast kunde vara bra på Monza varefter den bröt efter 10 varv.
-
- Inlägg: 38
- Blev medlem: mån jul 01, 2002 02:00
- Ort: Solvalla
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00