Novemberkåsan

MotoGP, Roadracing, Speedway, Cross, m.m.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Vilken idioti, 24 mil lera.
Endast 19 av 125 startande orkade ända i mål. Men det har tydligen varit värre, nåt år tog sig ingen i mål.

Han som vann, den f.d. Endurovärldsmästaren Björne Carlsson sa att han inte somnade förrän framåt 6-tiden på morgonen på grund av alla kramper i kroppen.

Nån som hänger på nästa år? :grin:

För drygt 15 år och minst lika många kg sedan brukade jag åka en hel del Enduro och trots att jag då sprang 2-3 mil i veckan och styrketränade ganska mycket brukar jag bli slut på gränsen till kollaps efter kanske 5-6 mil och lika många fastkörning i div. lerhål. Helt ofattbart att man klarar 24 mil, men de är förstås ett antal nivåer bättre än mig att köra, så de kör väl inte fast så ofta. Men få saker är så vansinnigt roligt som ett riktigt kul Enduro-spår med en bra cykel. :up: Kan även säga att som träning betraktat är det något roligare än att springa, trots att det kanske känns mer som misshandel än träning...

regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Jo, det är en bedrift att bara ta sig i mål i den tävlingen.
Tyvärr orkade PG inte med kåsan i år. Han är den som tagit tyngst hoj i mål vad jag hört. En KTM 640 (ökenhoj).
Är inte kåsan en av världens äldsta motortävlingar?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jo, jag tror det är världens äldsta, ifrån 1915 om jag inte missminner mig. Den är väl alltid jobbig kåsan, men ibland har det lyckas frysa på så då sjunker de inte ner i leran så mycket, så den är olika jobbig olika år.