Aprilia Dream Team?

MotoGP, Roadracing, Speedway, Cross, m.m.
Loranga

Inlägg av Loranga »

...med Colin Edwards och Noriyuki Haga i sadlarna! Hur skall detta gå???
JGM

Inlägg av JGM »

Med risk att låta som en gammal gnällgubbe så tror jag att detta kanske är något av det sämsta de kunde göra.
Jag tror att de hade varit bättre att lägga mer pengar på att utveckla hojen än att kontraktera två toppförare, inte alls säkert att de här två herrarna kommer att få till bättre resultat än i år, det hänger mer på en ofärdig hoj än dålig körning.
Dessutom lär inte Aprilia ha pengar att driva SBK satsningen nästa år, vilket jag tycker är trist.
För att dra en parallel, kolla vad Villnueve ( hur det nu stavas ) har uppnåt i BAR under sina år där?
Loranga

Inlägg av Loranga »

Måste säga att Aprilia har skaffat lite bättre förare än vad jag hade väntat mig. Det känns lite som om det är allt eller inget som gäller nu, det är ingen idé att försöka bygga en vinnarhoj med dessa förare om man inte går in 100% för uppgiften.

Det som kan ligga i fatet är att lönekostnaderna hos Aprilia kan öka en hel del - förhoppningsvis kan man skaffa sig en storsponsor...
tl1000s

Inlägg av tl1000s »

Kommer dom att köra med två olika däcksfabrikat eller kommer någon av förarna att få byta däcksfabrikat? Jag tror inte någon av dom vill byta!
Loranga

Inlägg av Loranga »

Aprilia kör på Michelin på Colin Edwards begäran.

Det var faktiskt så att Michelin egentligen inte ville leverera däck till Aprilia, då man ansåg att man inte hade tillräcklig kapacitet. Men då Colin visst skall vara Michelins bästa utvecklingsförare, ville man inte släppa varken honom eller hans kunskap.

Enligt Colin skall de senaste versionerna av Michelindäcken (från juli 2002 och framåt) vara mycket mer sladdvänliga och förlåtande. Kan anta att det är Michelins utveckling av däck till dessa enormt motorstarka motogp-fyrtaktare som har lett till dess större sladdvänlighet.
JGM

Inlägg av JGM »

Jaha, va va de jag sa!
Båda lämnar nu Aprilia efter helgens race.
Det blev väl ingen vidare säsong.
Finss Aprilia överhuvudtaget på gridden nästa år?
De har ont om pengar.
Vad tror ni?
Loranga

Inlägg av Loranga »

Det har helt klart märkts att Aprilia har haft en mindre budget än vad de från början har tänkt. Får de ingen större sponsor till nästa år så blir det tufft. Såg att de hade skrivit på med Shane Byrne, brittisk Superbikemästare.
tl1000s

Inlägg av tl1000s »

Tyckte jag hörde komentatorerna på Eurosport säga att WCM skulle köra Aprrilia! Klart var det väl att Aprilia inte skulle köra något team i egen regi 2004.