da Matta bekräftat av Toyota
-
Vilklen överraskning att man diskuterar sina åsikter om F1-förare på ett F1-forum...On 2002-11-07 16:43, EnzoF1 wrote:
Jag tror att alla andra, inga nämnda inga glömda, också uttrycker personliga åsikter om offentliga personer, i detta fall F1-förare... då är det lite trist att bli skriven på näsan av andra (speciellt sådan som knappast betett sig klanderfritt de heller ...)
Så det går bra för dig, men ingen annan?Va faan, det finns ju inget gott att säga om JPM så då måste man ju basha honom, speciellt när en massa okunniga skriver upp honom, då känner man ju sitt ansvar som F1-kunnig
/E
Trist att din F1-kunskap är så himla smal så att alla redan kan den då.
-
Hehe, bara två sekunder långsammare än McNish?On 2002-11-06 21:27, LuckyStrike1 wrote:
Det som talar för da Matta är att han var snabb i testet med Toyota tidigare i år plus att han kommer in på en stor våg av självförtroende.
Din sensmoral däremot håller jag med om. Om han kan möta sig med Panis, då är han bra, men jag räknar inte med det.
Låt honom då överraska positivt, eller nåt...
-
- Utvisad
On 2002-11-07 22:02, Jari wrote:Vilklen överraskning att man diskuterar sina åsikter om F1-förare på ett F1-forum...On 2002-11-07 16:43, EnzoF1 wrote:
Jag tror att alla andra, inga nämnda inga glömda, också uttrycker personliga åsikter om offentliga personer, i detta fall F1-förare... då är det lite trist att bli skriven på näsan av andra (speciellt sådan som knappast betett sig klanderfritt de heller ...)Så det går bra för dig, men ingen annan?Va faan, det finns ju inget gott att säga om JPM så då måste man ju basha honom, speciellt när en massa okunniga skriver upp honom, då känner man ju sitt ansvar som F1-kunnig
/E
Trist att din F1-kunskap är så himla smal så att alla redan kan den då.
Vadå, jag menar ju att man ska kunna säga i princip vad man vill (utan hotelser och dylikt naturligtvis) utan att andra leker polis... ska nån nuy leka polis ska de kanske ha lite mer rent mjöl i påsen, och det betyder att t ex du och Lucy kanske inte ska tillrättavisa andra för beteende som ni ofta gör er skyldiga till! Jag har inget emot sådant beteende eftersom jag är likadan själv, men jag säger ju heller inte åt er att undvika nidnamn, bashningar etc...
Ett lite fall av projektion från din sida kanske Jari... jag vet inte?
/E
-
Vad har du för kontakter med Toyota motorsport då?On 2002-11-08 04:59, Jari wrote:
För mig har det varit solklart sedan i Juli.
För allting som har skrivits i alla medier har bara varit rykten och spekulationer Jari. Sen kan man få rykten och spekulationer att se ut som officiella nyheter men det är fortfarande rykten och spekulkationer. Officiellt blev det först den här veckan när både Toyota och da Matta bekräftade och gick ut med pressreleasen
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Jag vet att du älskar att kalla alla förare utom två för inkompetenta. Men Panis är en mycket bra förare som håller definitiv F1-klassOn 2002-11-08 09:06, zz wrote:
Lysande Jari.
Ordet "bra" har för mig fått en helt ny och oväntad betydelse.
-
-
-
Kanske skulle ta och gå igenom din lista lite:On 2002-11-08 10:29, zz wrote:
LS1, jag skulle inte kalla dom för inkompetenta, men jag skulle inte vilja använda adjektivet "bra" för att beskriva deras prestation.
Bra förare är:
G. Fisichella
M. Schumacher
R. Schumacher
E. Irvine
N. Heidfeld
K. Räikkonen
M. Salo
Resten är mindre bra.
Fisichella:
Ratad av alla toppstall. Lovande potential som aldrig infriats
M.Schumacher:
Tillsammans med Senna, Prost, Fangio och Clark en av de bästa genom tiderna
R. Schumacher
Besegrad av sin stallkamrat i dennes andra fulla säsong i F1. Besegrad av Fisichella under deras tid tillsammans. Problem med Hill under deras tid tillsammans, liksom med Button tidvis. Snabb i vissa stunder när han är ohotad men faller under press.
E.Irvine
Bra på att snacka, men i övrigt en duglig mittfältsförare i sina ljusa stunder. Har blixtrat till ... någon enstaka gång och med mkt hjälp.
N.Heidfeld
Slog Räikkönen, slog Massa, mkt duktig testare och bilutvecklare. Dock lite för inställd på att plocka säkra poäng och inte chansa?
K.Räikkönen
Kommer att tillsammans med Montoya bjuda på många härliga dueller och VM-titlar de kommande 10 åren. Behöver bara lära sig att testa och utveckla en bil bättre men det tar tid.
M.Salo
Hrrrrmmm duktig i Monaco ... och det är det. Sämre än Irvine på att snacka och sämre än Irvine på att köra. Numera också en föredetting. Dock oftast felfri i loppen men beror det på att det inte alltid går tillräckligt fort kanske?
-
On 2002-11-08 10:29, zz wrote:
LS1, jag skulle inte kalla dom för inkompetenta, men jag skulle inte vilja använda adjektivet "bra" för att beskriva deras prestation.
Bra förare är:
G. Fisichella
M. Schumacher
R. Schumacher
E. Irvine
N. Heidfeld
K. Räikkonen
M. Salo
Resten är mindre bra.
Fisichella: Duktig förare som korkade stallchefer inte har förstånd att inse.
M. Schumacher: Så komplett man kan bli.
R. Schumacher: Förståndig förare som vet vad F1 handlar om (att tjäna en jävla massa pengar och ha kul)gör bra ifrån sig då han lyckas undvika att köra sönder bilen. (jo det går att göra det)
E. Irvine: Se R. Schumacher.
N. Heidfeld: Saknar karisma och självförtroende, komplett förare som inte tar tillvara de chanser som ges på banan.
K. Räikonen: Otroligt stabil trots ringa erfarenhet. Vore han inte finne skulle han bli trea på min lista. Liksom Fisichella, om han ges chansen så är han en WDC inom en mycket snar framtid.
M. Salo: Hans finska ursprung placerar honom oförtjänt långt ner. En erfaren och mentalt stabil förare. Gav bort sin första GP seger utan att gnälla som en kärring. Borde givits chansen att köra för Ferrari i stället för Rubens. Ung och bra nog att axla MS snart fallna mantel.
-
On 2002-11-08 11:21, LuckyStrike1 wrote:Kanske skulle ta och gå igenom din lista lite:On 2002-11-08 10:29, zz wrote:
Bra förare är:
G. Fisichella
M. Schumacher
R. Schumacher
E. Irvine
N. Heidfeld
K. Räikkonen
M. Salo
Resten är mindre bra.
Fisichella:
Ratad av alla toppstall. Lovande potential som aldrig infriats
M.Schumacher:
Tillsammans med Senna, Prost, Fangio och Clark en av de bästa genom tiderna
R. Schumacher
Besegrad av sin stallkamrat i dennes andra fulla säsong i F1. Besegrad av Fisichella under deras tid tillsammans. Problem med Hill under deras tid tillsammans, liksom med Button tidvis. Snabb i vissa stunder när han är ohotad men faller under press.
E.Irvine
Bra på att snacka, men i övrigt en duglig mittfältsförare i sina ljusa stunder. Har blixtrat till ... någon enstaka gång och med mkt hjälp.
N.Heidfeld
Slog Räikkönen, slog Massa, mkt duktig testare och bilutvecklare. Dock lite för inställd på att plocka säkra poäng och inte chansa?
K.Räikkönen
Kommer att tillsammans med Montoya bjuda på många härliga dueller och VM-titlar de kommande 10 åren. Behöver bara lära sig att testa och utveckla en bil bättre men det tar tid.
M.Salo
Hrrrrmmm duktig i Monaco ... och det är det. Sämre än Irvine på att snacka och sämre än Irvine på att köra. Numera också en föredetting. Dock oftast felfri i loppen men beror det på att det inte alltid går tillräckligt fort kanske?
Vad har det här med DaMattas övergång till Toyota att göra???
"Television needs racing, a lot of racing, a lot of overtaking, not 'after you mate"
Sir Frank uppskattar riktig racing...
Sir Frank uppskattar riktig racing...
Jag har frågat dig förr och jag frågar igen; vart har jag använt nidnamn och vart har jag bashat på det sätt du gjort oavbrutet och på exakt samma sätt i nästan varje topik?On 2002-11-08 09:34, EnzoF1 wrote:
Vadå, jag menar ju att man ska kunna säga i princip vad man vill (utan hotelser och dylikt naturligtvis) utan att andra leker polis... ska nån nuy leka polis ska de kanske ha lite mer rent mjöl i påsen, och det betyder att t ex du och Lucy kanske inte ska tillrättavisa andra för beteende som ni ofta gör er skyldiga till! Jag har inget emot sådant beteende eftersom jag är likadan själv, men jag säger ju heller inte åt er att undvika nidnamn, bashningar etc...
/E
-
Du tycker säkert att du är jättekul och så Enzo och det får du gärna tycka också. Men var har jag använt nidnamn och slängt ur mig uttryck som gränsar till fördömande av vissa nationaliteter undrar jag?On 2002-11-08 09:34, EnzoF1 wrote:
ska nån nuy leka polis ska de kanske ha lite mer rent mjöl i påsen, och det betyder att t ex du och Lucy kanske inte ska tillrättavisa andra för beteende som ni ofta gör er skyldiga till! Jag har inget emot sådant beteende eftersom jag är likadan själv, men jag säger ju heller inte åt er att undvika nidnamn, bashningar etc...
/E
-