Räkan får problem nästa år?
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
Tydligen har man redan gett upp 2003 års säsong hos Mercedes. Haug i Autosport:
Mercedes motorsport boss Norbert Haug believes that there is too big a gap to Ferrari for McLaren-Mercedes to mount a serious challenge.
Speaking at last weekend's Mercedes-Benz Stars and Cars celebration Haug said: "It is not completely realistic next season to talk about the title. But we will come again to where we were in 1998 and 1999 [when McLaren-Mercedes won the championship]."
Ger man upp på förhand, vinner man inget.
Mercedes motorsport boss Norbert Haug believes that there is too big a gap to Ferrari for McLaren-Mercedes to mount a serious challenge.
Speaking at last weekend's Mercedes-Benz Stars and Cars celebration Haug said: "It is not completely realistic next season to talk about the title. But we will come again to where we were in 1998 and 1999 [when McLaren-Mercedes won the championship]."
Ger man upp på förhand, vinner man inget.
Jag kom inte sist!
-
- Inlägg: 3664
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Götejävlaborg
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Även obotlige optimisten Jari lyser ju med sin frånvaro när det gäller att skriva upp McLarens chanser för närvarande. Och då är det illa. Inför säsongen 2001 minns jag inlägg som "Hur svårt kan det vara att slå FIAT Uno" osv.
Fast om man ser till årets säsong så tycker jag McLaren var det team efter Ferrari som förbättrade sig mest under sösongens gång. Det tyder ju på att Adrian Newey & co är på G. Jag gissar redan nu att McLaren kommer före Williams i tabellen nästa säsong.
Fast om man ser till årets säsong så tycker jag McLaren var det team efter Ferrari som förbättrade sig mest under sösongens gång. Det tyder ju på att Adrian Newey & co är på G. Jag gissar redan nu att McLaren kommer före Williams i tabellen nästa säsong.
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag tror att Ferrari kommer att vara minst lika överlägsna nästa år. Däcken kommer att vara fullkomligt specialdesignade till bilen i en grad som aldrig tidigare har gjorts i F1. Bara det kommer att ge dem ett enormt övertag.
Senast till Ungern har Schumacher avgjort VM-striden och publiken gått hem.
Senast till Ungern har Schumacher avgjort VM-striden och publiken gått hem.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Jag är en stark anhängare av fuskteorin.
Scuderia fuskar, antispinn, antibryt, antitrasigbil, antiutanförpallplats, antikonkurens inom stallet.
Dom har koplat in den femtioelfte menyn! Den visar sig innehålla segrar och hållbara bilar. Man har 100 tekniker som hjälper MS och hangarsoparen är den ende som hjälper RB.
Någon som är av samma åsikt?
Det var mycket fusksnack 96-99, vad hände. Nu när dom är bäst då har ni slutat klaga på eventuellt fusk!!!
Scuderia fuskar, antispinn, antibryt, antitrasigbil, antiutanförpallplats, antikonkurens inom stallet.
Dom har koplat in den femtioelfte menyn! Den visar sig innehålla segrar och hållbara bilar. Man har 100 tekniker som hjälper MS och hangarsoparen är den ende som hjälper RB.
Någon som är av samma åsikt?
Det var mycket fusksnack 96-99, vad hände. Nu när dom är bäst då har ni slutat klaga på eventuellt fusk!!!
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Har du inte läst sanningen på fria ordet, zz? 96-99 fuskade Ferrari med anti-spinn mm så inåt helvete. Då mutkolvarna på FIA inte kunde/ville avslöja Ferraris fusk beslöt dom sig för att släppa fusket fritt istället. Eftersom Ferrari hade hållit på så länge med fusket hade dom lyckats skapa sig ett ointagligt försprång på fuskets område när fusket släpptes fritt och därför är Ferrari idag överlägsna. Sen kan det tilläggas att alla dom nya Banorna (Sepang, Indy, nya Hockenheim mfl) är skräddarsydda efter Ferraris fuskbil. För att inte tala om däcken. Givetvis är dom oxå skräddarsydda efter han med hakans önskemål.On 2002-11-07 18:37, zz wrote:
Det var mycket fusksnack 96-99, vad hände. Nu när dom är bäst då har ni slutat klaga på eventuellt fusk!!!
För fler detaljer och avslöjandet om fusket, se http://www.motorsport.com/forums
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor feb 14, 2002 01:00
- Ort: Skånepåg
Hehe.... fusk hit och fusk hit, personligen minns jag bara bilderna (finns videoklipp på nätet) på Häkkinens start från suzuka -99 tror jag det var. (inte helt säker) 1/100-dels sekunds hjulspinn och sen perfekt start. Kommentatorerna på klippet är holländare och dem är förbluffade även dem på vilken otrolig throttle-controll killen har.
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Många andra var säkert förbluffade över vilket otroligt anti-spinn system McLaren hade. Hindra hjulspinn på 1/100-dels sekund. Otroligt.On 2002-11-07 19:14, Integralmannen wrote:
1/100-dels sekunds hjulspinn och sen perfekt start. Kommentatorerna på klippet är holländare och dem är förbluffade även dem på vilken otrolig throttle-controll killen har.
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Har du någon adress till det där klippet?On 2002-11-07 19:14, Integralmannen wrote:
Hehe.... fusk hit och fusk hit, personligen minns jag bara bilderna (finns videoklipp på nätet) på Häkkinens start från suzuka -99 tror jag det var. (inte helt säker) 1/100-dels sekunds hjulspinn och sen perfekt start. Kommentatorerna på klippet är holländare och dem är förbluffade även dem på vilken otrolig throttle-controll killen har.
Tyvärr har min skärm bara lite drygt 90Hz så jag kan nog inte se nåt alls då, men det kanske finns i slowmotion? Vad har du för TV-sändning, är det ifrån någon egen specialkamera? PAL-standarden är väl 25 Hz och NTSC 30 Hz, eller nåt sånt, så det verkar svårt att se sånt som som sker 3-4 ggr så fort, speciellt då ögat anses ha svårt att uppfatta mycket mer än 20 bilder per sekund.
Ahh, det är underbart med trovärdiga inlägg...
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jag har läst ett annat uttalande från Haug där han säger att man bara fick ut 98-99% av bilens kapacitet under 2002 och loppen Magny Cours och Monaco var de lopp där man var närmast 100%. Det behövs en riktig fullträff för att slå Ferrari när de är så bra som de varit och skillnaden just nu är för stor för att man skall kunna våga säga att man är ikapp och förbi. Däremot tror jag liksom Lemon att de närmar sig under vinteruppehållet. Att ta enstaka segrar säkrar ingen VM-titel och jag tror inte man kan utgå ifrån att McLaren skulle slåss om den ännu.
Listan med saker som gått emot McLaren kan också fyllas på med förlorandet av Beryllium och att man fått anpassa sig till nya däck som inte helt passat varken McL eller BMW.Williams.
Listan med saker som gått emot McLaren kan också fyllas på med förlorandet av Beryllium och att man fått anpassa sig till nya däck som inte helt passat varken McL eller BMW.Williams.
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Yrade du inte nått om däcksval i ett inlägg högre upp, Sami? [/quote]On 2002-11-07 21:43, Lemon wrote:
[
Mja, du vet ju att mycket väl att de fyra första loppen vart det förbjudet med TC och LCS. Inte var det intermediatedäcken som gjorde att de kunde köra åttor runt alla andra? Loppet efter kunde ju inte ens hålla sig på banan i regnet? FIA hade visst tagit dem i örat efter sepang, men de fällde dem aldrig offentligt eftersom att de var schumifans
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Tror du på det där själv? Visst var det Bridgestones intermediatedäck som gjorde att Ferrari kunde köra åttor runt hela fältet på Sepang. Förutsättningarna var dessutom bästa tänkbara med en upptorkande bana. På Interlagos spöregnade det + att Schumacher hade nått fel på sin set-up + att Coulthard valt att ställa in sin bil delvis för regn.
Har du några källor till ditt TC-svammel? Nä, kunde väl tänka mig det.
Har du några källor till ditt TC-svammel? Nä, kunde väl tänka mig det.
-
- Inlägg: 211
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Söderhamn, Sweden
Ferrari var även DE ENDA som satsade på Intermediates. Det skiljer mellan regndäck & intermediatesOn 2002-11-07 23:11, Lemon wrote:
Tror du på det där själv? Visst var det Bridgestones intermediatedäck som gjorde att Ferrari kunde köra åttor runt hela fältet på Sepang. Förutsättningarna var dessutom bästa tänkbara med en upptorkande bana. På Interlagos spöregnade det + att Schumacher hade nått fel på sin set-up + att Coulthard valt att ställa in sin bil delvis för regn.
Har du några källor till ditt TC-svammel? Nä, kunde väl tänka mig det.
-
- Inlägg: 211
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Söderhamn, Sweden
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Vad yrar du om? Det är ju ingen hemlighet att Bridgestone i år har designat däcken allt mer efter Ferrari och att de nästa år för första gången i F1-historien kommer att vara helt anpassade till bilen. Det är kanon för dem, det är fullt tillåtet och det är bara att gratulera Ferrari och Bridgestone till att de har kommit så långt. Michelin och de andra stallen har en stor utmaning framför sig.On 2002-11-07 19:01, Lemon wrote:
För att inte tala om däcken. Givetvis är dom oxå skräddarsydda efter han med hakans önskemål.
Och självklart anpassar Bridgestone däcken efter Schumachers önskemål - det vore närmast tjänstefel att inte göra det. Han är försteföraren i fältets för närvarande absolut bästa bil, så varöfr satsa på någon annan?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Bridgestones intermediate däck har hela säsongen visat sig fullkomligt överlägsna Michelins. Det i kombination med fältets bästa bil gör ju utgången rätt självklar. Fusk? Självklart inte.On 2002-11-07 20:51, Lemon wrote:
Fusket återupprepades på Silverstone i år när Ferrari var tre sekunder snabbare än alla andra efter att ha gått in i depån och satt på "specialdäcken".
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 211
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Söderhamn, Sweden
Men JAGUAR har/hade väl inte specialanpassade Intermediates till sin bil?On 2002-11-08 05:05, Jari wrote:Det var de inte. Bland annat Jaguar körde på intermediates då...On 2002-11-07 23:20, Hasse M wrote:
Ferrari var även DE ENDA som satsade på Intermediates. Det skiljer mellan regndäck & intermediates
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Hasse M den 2002-11-08 15:12 ]</font>
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Nu spelade det ingen roll för Jaguar eftersom dom kör på Michelin. Ron Dennis har förresten nyligen uttalat sig och sagt att skräddarsydda däck till varje stall inte kommer göra någon större skillnad.On 2002-11-08 16:32, Jari wrote:
Nej, det är väl svårt när Bridgestone byggt däcken efter Ferrarin och det andra fått ta vad dom får...
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Näää, antagligen eftersom det är väldigt få stall som kommer att få skräddarsydda däck från sin däcksleverantör. Varför skulle t.ex Bridgestone göra specialanpassade däck till något annat Bridgestone stall än Ferrari när det ändå bara är Ferrari som har segerchans av Bridgestone däcken ...On 2002-11-08 17:20, Lemon wrote:
Nu spelade det ingen roll för Jaguar eftersom dom kör på Michelin. Ron Dennis har förresten nyligen uttalat sig och sagt att skräddarsydda däck till varje stall inte kommer göra någon större skillnad.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Angående Räkan och problem så läste jag i nån tråd hos Atlas att han mer eller mindre saboterade utvecklandet hos Sauber i slutet av 2001, eftersom han visste att alla förbättrade delar skulle gå till Heidi och inte till honom. Han ljög väl inte direkt, men sa inte heller när någon testad del var bättre, trots att den var det. Så lite undanhållande med sanningen iallafall. Allt enligt Saubers tekniker.
Sånt tyder ju inte direkt på god laganda utan snarare skitstövleri av högsta egoistiska märke. Undrar vad Ron tycker om sånt i sin lagmaskin? Jag har även för mig att Ron klagat lite på Kimis ibland bristande proffersionalism(st?) när det gäller att se till hela laget, bl.a. efter Kanada om jag inte missminner mig. Ferrari skall nog kanske vara glada att Räkan inte hamnade hos dem. Med den inställningen är man nog ingen bra andreförare... Men, men, han kanske mognar och ser lite mer till hela bilden med åren.
Sånt tyder ju inte direkt på god laganda utan snarare skitstövleri av högsta egoistiska märke. Undrar vad Ron tycker om sånt i sin lagmaskin? Jag har även för mig att Ron klagat lite på Kimis ibland bristande proffersionalism(st?) när det gäller att se till hela laget, bl.a. efter Kanada om jag inte missminner mig. Ferrari skall nog kanske vara glada att Räkan inte hamnade hos dem. Med den inställningen är man nog ingen bra andreförare... Men, men, han kanske mognar och ser lite mer till hela bilden med åren.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Stall som t ex Minardi kan bara drömma om skräddarsydda däck. För Ron Dennis eget stall är dock frågan ytterst aktuell eftersom han är chef för ett toppstall. Här är för övrigt Rons uttalande:On 2002-11-08 17:43, LuckyStrike1 wrote:
Näää, antagligen eftersom det är väldigt få stall som kommer att få skräddarsydda däck från sin däcksleverantör. Varför skulle t.ex Bridgestone göra specialanpassade däck till något annat Bridgestone stall än Ferrari när det ändå bara är Ferrari som har segerchans av Bridgestone däcken ...
"You'll be able to select your tyre choices according to the characteristics of your cars. But do I think it will make a difference in tyre choice between, for example, Williams and ourselves? It's unlikely,” he told Autosport. "The fact is that we both need the same things. It became more apparent when we had more dialogue. At first, at the beginning of the season, we were reluctant to share data, because you're trying to beat each other. But as we did start to share, surprisingly we both had the same opinion. I think the culture of the two teams is very similar. There's trust - balanced of course with competitiveness. Two teams developing the tyres are better than one.”
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1
- Blev medlem: lör nov 09, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Av förklarliga skäl kanske...On 2002-11-08 18:31, Sami wrote:
AnderF1, fick Kimi verkligen testa så mycket efter att det var klartt att han skulle till McLaren Vill minnas att de drog ner på testandet för hans del.
Inte vet jag, om du vill veta mer läs början av tråden som jag länkade till, där det i sin tur finns en länk till den finska källan till alltihop. Du kanske kan finska?
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Sa han efter att det var klart med McLaren, ja. I början av 2001-års säsong pratade Kimi om vilken dröm det vore att köra för Ferrari, men någonstans i mitten sa han att han lika gärna ville köra för nåt annat toppstall och att det inte var så noga med Ferrari längre. Men visst, liksom alla andra normala F1-förare måste han väl föredra nåt annat toppstall, även om de är lite sämre just nu, framför att vara slav åt [Schumacher], så inget revolutionerande med det.On 2002-11-08 22:13, PeppeF1 wrote:
Kimi ville väl inte ens till Ferrari om Schumi var kvar där!?
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det var efter att Kimi hade problem med tankriggen och inte fick tillräckligt med soppa som han fick order om att dra ned på soppaförbrukningen och köra lugnare. Men mot slutet av loppet trotsade han order i nåt försök att visa sig på styva linan och började gasa, vilket enl. Ron hade kunnat leda till att han fick soppatorsk. Det var inte Ron så nöjd med och sa nåt om att det var väldigt oproffsigt samt själviskt kortsiktigt tänkt, när de så väl behövde poängen. Stallets poängskörd minskade ju inte genom att DC fick köra förbi och komma trea.On 2002-11-08 20:41, Jari wrote:
Anders, du får gärna utveckla det där om Kanadas GP och eftermälet till det.
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Mja, har skummat genom den där artikeln från åbo blaskan. Det lät ungefär som att han höll igen lite i slutet. Men jag litar inte riktigt på Peter Sauber det är möjligt att Kimi gjort något sådant men ofta blir ju stallen väldigt kyliga mot den som ska lämna dem nästa säsong. Så sanningen är väl någonstans mitt i mellan.
McLaren verkar ju väldigt nöjda med Kimi.
Whitmarsh said Raikkonen’s presence of mind and mental capacity had also left a lasting impression on the team during the year.
‘At the German Grand Prix for example,’ Whitmarsh continued, ‘he was being aggressive in Turn One, clipping a bollard a metre and a half inside the apex. He hit it in Saturday practice and broke the front wing, so he knew the perils, but in qualifying he hit it again, really attacking the corner.
‘He came on the radio and basically asked, “Is my front wing still there?”. He got a quick “yes” and I don't think he lifted at all, but he had the presence of mind to ask.
‘He'd also knocked the front off the nose and could feel the wind in the cockpit, but he was content so long as he knew the wing was there. He certainly gets ticks in the boxes for bravery and presence of mind.
‘He has a range of tools to tune the car and he understands them and uses them. He's got enough mental capacity to know what's going on. You suddenly think, here's this young, inexperienced driver talking to the engineers and you realise this guy knows what's going on, he knows what to do about it and he's got the confidence to do it.’
McLaren verkar ju väldigt nöjda med Kimi.
Whitmarsh said Raikkonen’s presence of mind and mental capacity had also left a lasting impression on the team during the year.
‘At the German Grand Prix for example,’ Whitmarsh continued, ‘he was being aggressive in Turn One, clipping a bollard a metre and a half inside the apex. He hit it in Saturday practice and broke the front wing, so he knew the perils, but in qualifying he hit it again, really attacking the corner.
‘He came on the radio and basically asked, “Is my front wing still there?”. He got a quick “yes” and I don't think he lifted at all, but he had the presence of mind to ask.
‘He'd also knocked the front off the nose and could feel the wind in the cockpit, but he was content so long as he knew the wing was there. He certainly gets ticks in the boxes for bravery and presence of mind.
‘He has a range of tools to tune the car and he understands them and uses them. He's got enough mental capacity to know what's going on. You suddenly think, here's this young, inexperienced driver talking to the engineers and you realise this guy knows what's going on, he knows what to do about it and he's got the confidence to do it.’
Då var det ju väldigt synd att de inte bemödat sig att översätta hela artikeln där rubriken säger att Kimi dolt sitt kunnande om bilutveckling för Sauber, eftersom...(han steg in i en sk. färdig bil) Dessutom står det att Kimi är i en helt annan klass som förare och att man inte kan räkna med att finna nya supertalanger som Räikkönen varje år.On 2002-11-09 10:40, AndersF1 wrote:Av förklarliga skäl kanske...On 2002-11-08 18:31, Sami wrote:
AnderF1, fick Kimi verkligen testa så mycket efter att det var klartt att han skulle till McLaren Vill minnas att de drog ner på testandet för hans del.
Inte vet jag, om du vill veta mer läs början av tråden som jag länkade till, där det i sin tur finns en länk till den finska källan till alltihop. Du kanske kan finska?
I fortsättningen står det att ingenjörerna hos Sauber berömmer Kimis fingertoppskänsla för bilutveckling så sent som i Japans GP. Däremot ifrågasätts från just det hållet varför Kimi inte avslöjat för ingenjörerna när de fått till en bra förbättring på vilket Kimi svarat att den utvecklingsdetaljen då genast skulle satts på Nicks bil istället för hans, vilket också ganska bra överensstämmer med min syn på Saubers arbetsmetoder under andra halvan av säsongen.
Sen att topicförfattaren kallar Kimi för en slug skitstövel lämnar jag åt sitt eget värde.
Du får ursäkta mig, men jag kan inte påminna mig om att det skulle gått till så. Har du någon källa till ditt påstående? Jag har försökt följa händelseutvecklingen ganska noga och om jag missat detta eller selektivt raderat ut det ur mitt medvetande vore jag väldigt tacksam om du kunde följa upp detta. Jag vill inte framstå som en idiot längre fram om detta skulle dyka upp igen.On 2002-11-09 10:50, AndersF1 wrote:Det var efter att Kimi hade problem med tankriggen och inte fick tillräckligt med soppa som han fick order om att dra ned på soppaförbrukningen och köra lugnare. Men mot slutet av loppet trotsade han order i nåt försök att visa sig på styva linan och började gasa, vilket enl. Ron hade kunnat leda till att han fick soppatorsk. Det var inte Ron så nöjd med och sa nåt om att det var väldigt oproffsigt samt själviskt kortsiktigt tänkt, när de så väl behövde poängen. Stallets poängskörd minskade ju inte genom att DC fick köra förbi och komma trea.On 2002-11-08 20:41, Jari wrote:
Anders, du får gärna utveckla det där om Kanadas GP och eftermälet till det.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Precis, är det schysst mot teamet att göra på det sättet? Speciellt mot den person som gett honom chansen att köra i F1 och som Kimi skrivit ett flerårigt kontrakt med, som Kimi till varje pris vill bryta. Om de nu inte har resurser att förbättra båda bilarna utan vill satsa på sin bättre och lojale försteförare så får väl Kimi finna sig i det och göra sitt bästa för teamet.On 2002-11-09 12:49, Jari wrote:
Däremot ifrågasätts från just det hållet varför Kimi inte avslöjat för ingenjörerna när de fått till en bra förbättring på vilket Kimi svarat att den utvecklingsdetaljen då genast skulle satts på Nicks bil istället för hans, vilket också ganska bra överensstämmer med min syn på Saubers arbetsmetoder under andra halvan av säsongen.
Sen att topicförfattaren kallar Kimi för en slug skitstövel lämnar jag åt sitt eget värde.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
En snabbsökning ger bl.a. det här ( http://www.formula1.com/news/headlines02/06/s9742.html ):On 2002-11-09 12:57, Jari wrote:
Du får ursäkta mig, men jag kan inte påminna mig om att det skulle gått till så. Har du någon källa till ditt påstående?
"His last lap was a bit of youthful exuberance but could also cost him a finish because we were trying to conserve fuel.
"While it's nice to demonstrate just how fast you can go we would have looked a little bit silly if it had run out in the chicane and passed fourth place to the rest of the field. It's all part of the learning process."
Jag har även läst andra notiser där Ron, samt någon annan i McLaren, låtit ännu mer kritisk, vilket torde betyda att han troligen fick en betydligt större bassning internt.