Kenny rykten....

The American zone...
Walle30

Inlägg av Walle30 »

According to this forum thread (http://www.ten-tenths.com/forum/showthr ... adid=29428), a team based on key members of Super Nova could enter CART next year, with Australian Motorsport news claiming that former team drivers Kenny Brack (2nd in ´96) and Ricardo Zonta (champion in 1997) could race in a David Sears-run team.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

SuperNova från F3000 till CART. SuperNova har ju tidigare omgetts av rykten att gå till CART, nu när serien behöver nya stall är det ju bra läge för det. Intressant att de i så fall överväger två gamla SuperNova förare från F3000 att köra för dem.

David Sears är duktig stallchef och SuperNova är välorganiserade så det kan bli en bra satsning.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Trist att Kenny väljer at köra i IRL för Rahal nästa år.
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Ja vad ska man tro:
http://espn.go.com/rpm/cart/2002/1102/1454936.html
Strange bedfellows
Bobby Rahal reunited with Kenny Brack, Don Halliday and Honda? The story of this weekend is that this unlikely foursome is headed for the IRL in 2003.

It's unlikely because Rahal was Honda's test team/guinea pig in 1993-1994 and parted company with the Japanese company on less than friendly terms before Honda got its act together and won CART championships from 1996-2001.

Newman/Haas sign Junqueria for 2003

Brack, with Halliday as his engineer, led the most laps and won the most races and poles in 2001 for Team Rahal -- finishing second in the point standings.

Entering today's California 500, Brack has yet to win for Chip Ganassi's team while Halliday recently split from Adrian Fernandez, where he was co-owner.

Rahal is also expected to run Japan's Shinji Nakano and give Honda five cars to combat Toyota in the IRL next year. Dario Franchitti, Tony Kanaan and Michael Andretti are currently Honda's factory team -- and only official team.
The three-time CART champion's 2003 plans for CART remain up in the air and he's expected to be here today to answer lots of questions

Mera klart är att Newman/Haas sign Junqueria for 2003
http://www.crash.net/news_detail.asp?ch ... nguage_id=
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Angav TV-sporten någon källa eller har de bara vidarepropagerat ryktet som har florerat den sista tiden?

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

"Enligt vad TV-sporten erfar" hette det.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ja, vafan då är det inte mer bekräftat än tidigare.

Tärnström

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Bara rykten, ingenting bekräftat hos någon part.
/Jan
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Man kan inte ens lita på Forza :smile:

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

On 2002-11-06 00:22, JTarnstrom wrote:
Ja, vafan då är det inte mer bekräftat än tidigare.

Tärnström
Det är inte officiellt bekräftat, nej.
Användarens profilbild
G-town

Inlägg av G-town »

Sa inte Flash en gång nåt i stil med att Kenny alltid vill gå vidare till något annat efter att ha vunnit en serie?

Det rimmar illa med att gå tillbaks till IRL. :cry:
Life is a Drag,
Get a Grip!
desricz

Inlägg av desricz »

Precis min tanke G-Town, har t.o.m. för mig att jag hört/läst Kenny själv säga det.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Flash säger oftast väldigt mycket men väldigt lite av substans.

Kenny går dit han kan få anställning, efter årets säsong är inte valmöjligheterna för honom direkt stora eftersom han är långt ifrån det hetaste namnet på marknaden.

Kenny har sagt det, han har också sagt att han alltid väljer vinnarchans före något annat vilket är anledningen till att han klev av F1. Han är duktig på att marknadsföra sig och dölja de verkliga orsakerna till besluten ....

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det lät som om någon hade sagt det här med IRL och Rahal till sporten (kanske Flash inofficiellt?).

Verkar logiskt. Rahal, Halliday och Bräck verkade gå bra ihop och Vasser får inte nytt kontrakt med Rahal.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vasser kommer ju enligt rykten att antingen köra i CART eller NASCAR nästa säsong.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Tja, kan Christian Fittipaldi ge sig på att köra Nascar så borde ju Vasser vara minst lika kapabel. Vasser är fortfarande en av de bättre förarna i Nordamerika. Konstigt att han numera har så svårt att få styrningar :???:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Vasser saknar vinnarinstinkt, det är hans stora problem. Han vann ju CART -96 men sedan dess har han ju blivit duktigt frånåkt av både Zanardi och Montoya. Det räcker inte att blixtra till nån gång då och då. Annars gillar jag Vasser, en profil på sitt sätt.

Tärnström

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tja Vasser har vunnit CART mästerskapet en gång åtminstone när det var ett riktigt mästerskap, mer än vad Kenny har mäktat med. Jag håller åtminstone Vasser som en bättre förare än PR-maskinen Kenny.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Du måtte skoja med mig!? Vasser bättre än Bräck? Snälla nån, Vasser är en medelmåtta i dessa sammanhang. Visst vann han mästerskapet -96 men Zanardi var den klart vassare av de två trots att det var hans debutsäsong i CART. Ska man göra sådana jämförelser kan vi väl dra upp Indy 500. Hur många gånger har Vasser lyckats vinna Indy500? Jag lovar att Bräck aldrig hade blivit frånåkt av Zanardi och Montoya så som Vasser blev under de kommande säsongerna.

Tärnström

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bräck vann ju Indy500 när det var rena gärsgårdsracet ju. Vasser vann åtminstone CART när det var rejält motstånd i serien till skillnad från IRL och CART idag.

Kolla Bräck i år .... inte ett rätt på hela säsongen men många fel, både hans egna och stallets. Vasser visade dessutom nu senast att det inte är några fel på vinnarinstinkten ... Bräck i samma situation på samma bana ifjol kraschade med stallkamraten ...

desricz

Inlägg av desricz »

LuckyStrike1, Vasser har väl vunnit ca. 10 lopp på 11 säsonger....."det är inte vinnarskalle på den hästen" som dom skulle ha sagt ute på Solvalla.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

och Bräck har vunnit .... :wink:

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Vasser vann väl 4 av 6 första loppen 96. Sedan så vann han inte mer utan körde för mästerskapet. Lite tråkig stil kanske men den fungerade.

Jag tycker ändå att han tillhör en av de bättre och han brukar vara en stabil poängplockare.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Det finns ett halvt dussin plantageägarsöner som är bättre än Vasser. I övrigt verkar han vara en väldigt trevlig snubbe, och jag tycker det är kul när han vinner.
desricz

Inlägg av desricz »

On 2002-11-06 21:30, LuckyStrike1 wrote:
och Bräck har vunnit .... :wink:
4 om jag inte missminner mig, vilket är fler än vad Vasser hade i slutet av sin 3:e CART säsong. Nu är inte Kenny heller den som att radat upp segrar vare sig i IRL eller CART. Jag håller honom dock idag som en bättre förare än Vasser.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: desricz den 2002-11-06 22:53 ]</font>
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

DEt finns ett halvdussin sk "plantageägarsöner" som är bättre än Bräck också menar jag. Och Vasser har till skillnad från Bräck vunnit ett svårt och konkurrenskraftigt mästerskap mot konkurrenskraftigt och kompetent motstånd .... och därför anser jag att Vasser är bättre än Bräck. Däremot är väl ingen av dem några särskilda jätteförare utan mer hyfsade mittfältsförare som har kapaciteten att glimra till när det stämmer.

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Bräck har mycket proffsigare inställning än Vasser. Bräck slår Vasser på ren tävlingsinstinkt. Samma resonemang som i debatten på F1-forumet.

Förjävla trist att Kenny inte vann ifjol. Hade varit skoj om killen från Glava i Rahal-teamet fått slå dom stora stallen Penske och Ganassi. Bytet till Ganassi var för övrigt ett stort jävla misstag.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tja jag undrar ibland hur rackans proffsig inställning Bräck ibland har .... ta till exempel i år .... karriären går åt helskotta, han kör inte bra och kan inte samarbeta med teamet. Men likväl envisas han med att spela på med sitt band. Carpentier var med i det bandet också (ifjol tror jag?) men hoppade av eftersom han kände att det var viktigare att satsa på racingen för tillfället eftersom det inte gick så bra och han var på väg att få kicken .... och i år är Carpentier en vinnare och Bräck är långtifrån en vinnare.

Sen dessa rykten om Bräcks val av rådgivare under F3000-tiden och inför F1 .... att han vägrade att skriva under ett McLaren kontrakt Keke Rosberg fixade fram åt honom, att han omgav sig med ett dussin rådgivare, däribland en sierska som han valde att lyssna mer på än Keke Rosberg ...

Kul kille Bräck, lite av en profil och kul med en svensk långt upp i internationella racingserier. Men en proffsig vinnartyp har jag svårt att se Bräck som. Visst är inte Vasser av det där absolut vassaste strået och verkar vara lite väl avslappnad. Men han har dock vunnit i betydligt tuffare motstånd än Bräck har, därför håller jag inte Vasser som sämre än Bräck. Snarare tvärtom men det är hårfint dem emellan.

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jo, jag läste historien om zigenarkärringen som spådde Bräck på Dailys forum :eek:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Kanske samma rådgivare som Rubens har :grin:

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Du kan inte säga ordet professionalitet och Carpentier i samma mening. Carpentier har haft en mycket konstig låt gå -inställning till sin karriär. Han har aldrig haft någon framförhållning i sin karriär. Det och hur han först på sistone har fattat vad som krävs för att bli en vinnare kan du läsa om i intervjuer från i år. Bräck har inte funkat i Ganassi. Det gäller för en hel del andra förare de sista åren. Chips förmåga att managera förare är usel. Allt verkar ha rasat sedan Mo Nunn lämnade teamet. Förra året fick Junquiera och Minassian fan för att det gick dåligt. Chip visste väl knappt vem han skulle sparka. Sedan ger han Gidley chansen. Gidley gör ett kanonjobb, blir tvåa i Cleveland men får i alla fall inte Chips förtroende. Chip Ganassi verkar ha alldeles för höga tankar om sig själv och det stall han driver. Min känsla är att stallet är långt från den vinnarmaskin som Chip inbillar sig att de är. Att ta in Dixon under säsongen och göra om stallet till ett trebilsstall har säkert inte hjälpt upp situationen. Rockaderna av personal i de olika teamen har säkert påverkat kvaliteten på arbetet i depån. Utan strul hade Kenny lika gärna kunnat ståtat med två vinster i år till skillnad från Vassers enda.

Tärnström