da Matta bekräftat av Toyota
-
Enligt Forza Motorsport i början av juli var det klart för länge sen, men nu har Toyota bekräftat det...
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=2014
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=2014
-
-
-
-
Jag känner redan nu på mig att daMatta aldrig kommer att bli erkänd som F1 förare på det här forumet oavsett hur bra han kommer att köra.
Salo närmast helgonförklarades när han tog poäng, men daMatta kommer säkert att inkompetensförklaras eller klassas som livsfarlig även om han blir bästa icke-Ferrari under flera lopp nästa år.
Nu påstår ju inte jag att han kommer att göra det, han har ju trots allt bara varit överlägsen i Cart i år.
Vilket enligt Kenny beror på något mysteriskt tekniskt övertag hos Newman-Haas
Salo närmast helgonförklarades när han tog poäng, men daMatta kommer säkert att inkompetensförklaras eller klassas som livsfarlig även om han blir bästa icke-Ferrari under flera lopp nästa år.
Nu påstår ju inte jag att han kommer att göra det, han har ju trots allt bara varit överlägsen i Cart i år.
Vilket enligt Kenny beror på något mysteriskt tekniskt övertag hos Newman-Haas
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
G-Town, ta inte så himla mycket för givet. Låt killen sätta sig i bilen först och visa vad han går för innan ni börjar helgonförklara honom som [shadow=color,glow width, #characters wide]JPM[/shadow], så går nog allt bra.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-11-06 08:49 ]</font>
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-11-06 08:49 ]</font>
-
-
Damatttta kommer ALDRIG bli någon bra F1 förare. Titta bara på Vill...., han varken var eller är bra. I sin BAR bil visar han verkligen vilken usel förare och värdelös strateg han är.
Att han blev WDC i en Williams -97 är något helt annat, det skulle vara ett mirakel att misslyckas i den bilen. Tom Damon Hill (någon som minns honom?) blev WDC i en Williams av årgång 96-97.
F1 blir mer och mer besudlat av alkoholförare, det verkar inte finnas någon ände på eländet. Som tur är har väldigt få lyckats.
Att han blev WDC i en Williams -97 är något helt annat, det skulle vara ett mirakel att misslyckas i den bilen. Tom Damon Hill (någon som minns honom?) blev WDC i en Williams av årgång 96-97.
F1 blir mer och mer besudlat av alkoholförare, det verkar inte finnas någon ände på eländet. Som tur är har väldigt få lyckats.
-
-
Den skivan har fastnat i ett vänstervarv, tyvär fungerar den dåligt att köras både i vänster och högervarv, särskilt illa blir det då den skall köras i vänster och högervarv på samma varv, skall den tillfälliga rotationshastigheten dessutom ändras från 45 till 33 varv / min under pågående varv blir det ofta väldigt dåligt resultat . Det kan lätt spåra ur då och då raspar det och låter illa.On 2002-11-06 11:17, LuckyStrike1 wrote:
Det är en gammal skiva som har hakat upp sig på samma gamla spår ...
On 2002-11-06 09:58, zz wrote:
De senaste åren skulle det ju också krävts ett mirakel för att inte bli WDC i en Ferrari...
"Television needs racing, a lot of racing, a lot of overtaking, not 'after you mate"
Sir Frank uppskattar riktig racing...
-
-
- Moderator
Jag har inget emot Da Matta och för min del får han gärna lyckas i F1 men en del av hans uttalanden den sista tiden har gjort att jag tror att han helt enkelt inte är tillräckligt dedikerad för att lyckas i F1. Allt prat om hur bra han har det i USA tillsammans med sina polare och den trevliga stämningne i CART-depån gör att det ringer klockor i mitt bakhuvud som påminner om en viss Andretti. I övrigt tror jag snacket om skillnader i skicklighet mellan förare i CART och F1 mest är skitsnack. Många av förarna i CART-serien hade definitivt kunnat lyckas i F1 om chansen hade uppenbarat sig. På den nivån som de här killarna befinner sig är det lika mycket slumpen och ekonomiska faktorer som avgör var man hamnar som ren skicklighet.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Sant, Tärnan. "Kompisar" har inget i F1 att hämta. F1 är en sport för fullblodsegoister som Senna, Mansell, Schumacher osv. Är ändå lite förvånad att da Matta säger så. Det som gjort att CART-serien fullständigt har dominerats av plantageägarsöner dom senaste åren tror jag delvis beror på deras mentalitet. Dom är helt enkelt där för att vinna. I motsats till deras nordamerikanska "kompisar" Tracy, Vasser, Andretti osv som åker runt för att det är skoj och gillar den gemytliga stämningen i depån.
Jo, jag vet att jag överdriver. Skulle gärna se att Tracy, Vasser och Andretti vann lite mer i CART. Men när man jämför deras trinda kroppar med smärta killar som da Matta och Helio Castro Neves så undrar man ju lite om dom verkligen lever för att vinna.
Jo, jag vet att jag överdriver. Skulle gärna se att Tracy, Vasser och Andretti vann lite mer i CART. Men när man jämför deras trinda kroppar med smärta killar som da Matta och Helio Castro Neves så undrar man ju lite om dom verkligen lever för att vinna.
-
Vad menar du?
Tracy vill vär vinna?
Han kör hellre folk av banan än låter dem vinna.
Och Andretti vinner ju från alla positioner.
De är inte så tjocka...
Tänk på att vi befinner oss i Nascar-land nu, fast Kurt Busch, Jeff Gordon och några andra håller på att ändra trenden.
Tracy vill vär vinna?
De är inte så tjocka...
Tänk på att vi befinner oss i Nascar-land nu, fast Kurt Busch, Jeff Gordon och några andra håller på att ändra trenden.
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
Jo, men vad gillar han bäst. Big mac & co eller en CART-seger.On 2002-11-06 21:10, G-town wrote:
Vad menar du?
Tracy vill vär vinna?
Tack vare tur med gulflagg. Hur bra gick det i F1?On 2002-11-06 21:10, G-town wrote:
-
-
Det som talar för da Matta är att han var snabb i testet med Toyota tidigare i år plus att han kommer in på en stor våg av självförtroende.
Det som talar emot är att han aldrig nådde några riktiga höjdarresultat när han sist tävlade i Europa. Han har kört i USA sedan 97 (rätta mig om jag har fel men två säsonger i Indy Lights och sen i CART sedan 99?) och i CART i 4 säsonger. HAn är dessutom inte en purung förare längre, och det är ju som bekant svårare att lära ju äldre man blir. Samtidigt har F1 ändrat sig enormt och kräver idag en helt annan typ av körstil än CART. Det visar om inte annat Zanardis misslyckade sejour hos Williams. Se också bara på vilken tid det tar för Montoya att anpassa sig till alla inställningsmöjligheter av en F1:a och han var ändå betydligt mer europeiskt skolad än da Matta när han kom till F1.
Tyvärr tror jag att det blir väldigt tufft för da Matta - fram för allt mot en så rutinerad stallkamrat som Panis. Tyvärr säger jag eftersom det kommer att ge kritiker av amerikans formelbils racing ännu mer vatten på sin kvarn och nedvärdera det som tredje klassens motorsport vilket det trots allt inte är.
Det som talar emot är att han aldrig nådde några riktiga höjdarresultat när han sist tävlade i Europa. Han har kört i USA sedan 97 (rätta mig om jag har fel men två säsonger i Indy Lights och sen i CART sedan 99?) och i CART i 4 säsonger. HAn är dessutom inte en purung förare längre, och det är ju som bekant svårare att lära ju äldre man blir. Samtidigt har F1 ändrat sig enormt och kräver idag en helt annan typ av körstil än CART. Det visar om inte annat Zanardis misslyckade sejour hos Williams. Se också bara på vilken tid det tar för Montoya att anpassa sig till alla inställningsmöjligheter av en F1:a och han var ändå betydligt mer europeiskt skolad än da Matta när han kom till F1.
Tyvärr tror jag att det blir väldigt tufft för da Matta - fram för allt mot en så rutinerad stallkamrat som Panis. Tyvärr säger jag eftersom det kommer att ge kritiker av amerikans formelbils racing ännu mer vatten på sin kvarn och nedvärdera det som tredje klassens motorsport vilket det trots allt inte är.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Problemet med Andrettis misslyckade F1-försök var ju att killen valde att bo i USA, pendla till Europa för loppen och inte ens testa utan lämna över allt testande till Senna och Häkkinen ... inte konstigt att det gick åt helvete men den inställningen.On 2002-11-06 21:16, Lemon wrote:
Tack vare tur med gulflagg. Hur bra gick det i F1?
-
-
Jag tror inte han hade presterat så mycket bättre om han bott Europa. Nu tycker jag förvisso inte att Andretti är en sopa. Han har ju tillhört toppskitet i CART hur länge som helst. Stora problemet för Andretti i F1 var ju att han gick till ett toppstall och att försteföraren hette Senna. Och så bra är inte Andretti att han platsar i ett toppteam i F1 anser jag. Eller så saknade Andretti den riktiga tävlingsinstinkten som krävs för att lyckas i F1. Både Villeneuve och Montoya kan vittna om vilken skillnad det är på den punkten mellan CART och F1.On 2002-11-06 21:28, LuckyStrike1 wrote:
Problemet med Andrettis misslyckade F1-försök var ju att killen valde att bo i USA, pendla till Europa för loppen och inte ens testa utan lämna över allt testande till Senna och Häkkinen ... inte konstigt att det gick åt helvete men den inställningen.
-
Nja jag tror att Andretti var bra nog då för F1. Möjligtvis inte ett ämne till flerfaldig världsmästare men definitivt en förare som hade kunnat vinna lopp på regelbunden basis, lite grann som DC.
Problemet var att Andretti trodde att det gick att göra F1 lite halvhjärtat genom att i princip bara dyka upp till loppen och köra. Sortera ut och testa bilen kunde någon annan göra medan han flög tillbaka till USA. Och så "enkelt" är inte F1, det krävdes då (och ännu mer idag) betydligt mer jobb än vad Andretti uppenbart var beredd att lägga ner på det. Men visst hjälpte det inte att han var hos McLaren som hade sina motorproblem -93 och att stallkamraten Senna krävde nästan hela budgeten till sin lön och hela stallets uppmärksamhet.
Problemet var att Andretti trodde att det gick att göra F1 lite halvhjärtat genom att i princip bara dyka upp till loppen och köra. Sortera ut och testa bilen kunde någon annan göra medan han flög tillbaka till USA. Och så "enkelt" är inte F1, det krävdes då (och ännu mer idag) betydligt mer jobb än vad Andretti uppenbart var beredd att lägga ner på det. Men visst hjälpte det inte att han var hos McLaren som hade sina motorproblem -93 och att stallkamraten Senna krävde nästan hela budgeten till sin lön och hela stallets uppmärksamhet.
-
Jamen du säger det själv - att Andretti inte hade rätt inställning för att köra och vinna i F1. Andretti hade definitivt platsat i ett mellanteam i F1. Talang har han ju, men hur många tävlingsförare har inte det? DC är ingen supertalang, men däremot finns det få förare som jobbar så hårt som skotten för att bli bra. Tror inte Michael Andretti skulle lyckas lika väl som Coulthard. Vilja, träning och hårt arbete slår talang där.On 2002-11-06 22:51, LuckyStrike1 wrote:
Nja jag tror att Andretti var bra nog då för F1. Möjligtvis inte ett ämne till flerfaldig världsmästare men definitivt en förare som hade kunnat vinna lopp på regelbunden basis, lite grann som DC.
Problemet var att Andretti trodde att det gick att göra F1 lite halvhjärtat genom att i princip bara dyka upp till loppen och köra.
Talang är bara en del av det hela. Skillnaden i talang kanske inte är sådär jättestor mellan CART och F1. Däremot inställning och proffsighet är det. Eller som Frank Williams uttryckte det om Schumacher häromdan: "Unfortunately in one of that team's cars is a driver who is superior to his peers. The trouble is that Michael is racing seven days a week and the rest are not. They think a bit about the cars but mainly, if they're not testing, they relax and enjoy themselves. Michael is a machine. F1 is suffering because of it, but it's not his fault."
-
Frågan är vilket som är mer ovanligt, talang eller inställning? Jag tror att vem som helst kan ha den rätta inställningen till F1, men enbart ytterst få har den rätta talangen. Skulle jag t.ex få en chans i F1, nog fan skulle jag ha viljan och inställningen att jobba för det och bara det. Tyvärr är jag inte ens i närheten av att kunna köra ens på en skaplig F3-nivå så där skulle inte min vilja och inställning hjälpa ett dugg, om jag så jobbade 26 timmar om dagen, åtta dar i veckanOn 2002-11-06 23:08, Lemon wrote:
Jamen du säger det själv - att Andretti inte hade rätt inställning för att köra och vinna i F1. Andretti hade definitivt platsat i ett mellanteam i F1. Talang har han ju, men hur många tävlingsförare har inte det? DC är ingen supertalang, men däremot finns det få förare som jobbar så hårt som skotten för att bli bra. Tror inte Michael Andretti skulle lyckas lika väl som Coulthard. Vilja, träning och hårt arbete slår talang där.
Talang är bara en del av det hela. Skillnaden i talang kanske inte är sådär jättestor mellan CART och F1. Däremot inställning och proffsighet är det. Eller som Frank Williams uttryckte det om Schumacher häromdan: "Unfortunately in one of that team's cars is a driver who is superior to his peers. The trouble is that Michael is racing seven days a week and the rest are not. They think a bit about the cars but mainly, if they're not testing, they relax and enjoy themselves. Michael is a machine. F1 is suffering because of it, but it's not his fault."
Jag tror definitivt att Andretti hade talangen att lyckas i F1 om han bara hade haft rätt inställning till det. Hade Andretti vara velat arbeta hårt, haft viljan att helt satsa på F1 och ingenting annat - ja då hade han lyckats betydligt bättre. Nu hade han inte det, han hade det bekvämt som han hade det hemma i USA och trodde han bara kunde dyka upp i F1 och så skulle det lösa sig om han körde fort - vilket det inte gjorde. Villeneuve och Montoya däremot har bpde talangen, viljan och inställningen för att nämna några andra övergångare från CART.
Zanardi däremot är lite av en gåta hur han kunde misslyckas så tycker jag. Kanske underskattade han liksom Andretti bara vad som krävs för att lyckas i F1 jämfört med CART.
-
Extrema tävlingsmänniskor växer inte på träd. Vem som helst kan inte ha den rätta inställningen till F1. Jag tippar att ytterst få har den. Det är samma för alla sporter. Det krävs talang och en oerhörd järnvilja för att förbättra den. Hade Björn Borg blivit femfaldig mästare i Wimbledon om han hade glott på tv istället för att dunka en tennisboll mot en garagevägg hela dagarna? Liknande historier finns om andra som blev världstjärnor i sina sporter.On 2002-11-06 23:25, LuckyStrike1 wrote:
Frågan är vilket som är mer ovanligt, talang eller inställning? Jag tror att vem som helst kan ha den rätta inställningen till F1, men enbart ytterst få har den rätta talangen.
Jag tror precis tvärtom som du, Lucy. Många har talang, men ytterst få har den rätta viljan för att bli bäst i F1.
-
Bra, då har vi det utrettOn 2002-11-06 23:40, Lemon wrote:
Jag tror precis tvärtom som du, Lucy. Många har talang, men ytterst få har den rätta viljan för att bli bäst i F1.
-
[Schumacher] är ju en medelmåtta som har vägt upp detta med att träna mest av alla och detta är en del i hans framgång. Tyvärr är det nog så att riktiga talanger som exempelvis JPM inte lägger ned samma tid på detta för att de är naturligt bra. Om sådana förare hade lagt samma tid bakom ratten hade de flesta idag knappt känt till [Schumacher]. Som FW säger kan inte [Schumacher] lastas för detta utan (det tar emot att säga det) men det är ju så att motivation slår klass allt som oftast och att träna mer än alla andra tyder ju på bra motivation.On 2002-11-06 23:08, Lemon wrote:
"Television needs racing, a lot of racing, a lot of overtaking, not 'after you mate"
-
Enligt Alain Prost är Schumi en av dom fem bästa genom alla tider sett till ren talang. Detta plus all den energi Maestro lägger ner på att förbättra den gör honom överlägsen.
Schumacher har för övrigt en mer imponerande junior-karriär än tjockisen från Colombia. Även förare som Räikkönen och Trulli har mer talang än JPM om man ser till hur snabbt dom avancerade från lägre ligor. Montoya hör väl till dom förare som förbättrat sig mest sen F3-tiden, så en hel del energi måste han ha lagt ner även om det kanske inte syns på hans något överviktiga kropp.
Schumacher har för övrigt en mer imponerande junior-karriär än tjockisen från Colombia. Även förare som Räikkönen och Trulli har mer talang än JPM om man ser till hur snabbt dom avancerade från lägre ligor. Montoya hör väl till dom förare som förbättrat sig mest sen F3-tiden, så en hel del energi måste han ha lagt ner även om det kanske inte syns på hans något överviktiga kropp.
-
- Utvisad
Framgång i F1 (och det mesta annat) kommer från en kombination av talang och träning.
Odiskutabelt är ju Maestro i särklass bäst idag och genom tiderna... så vilken fördelning av talang och träning det beror på är väl irrelevant.
Om nu JPM är en sådan talang kan han väl ta sig i kragen och kämpa lite, eller hur?
Jag tror som sagt inte det kommer att hända... Maestor kommer att vinna så länge han håller på och även om JPM skulle lyckas vinna efter att Maestro lagt av (troligt att JPM är kvar då! ) så kommer han i bästa fall att bli ihågkommen som killen som alltid fick stryk av den bäste genom tiderna.
T o m den överreklamerade Senna hade trots sin erfarenhet och kämpaanda problem att hålla en ung Schumi bakom sig...
Det är faktiskt så att det i längden är den bäste som vinner...
/E
Odiskutabelt är ju Maestro i särklass bäst idag och genom tiderna... så vilken fördelning av talang och träning det beror på är väl irrelevant.
Om nu JPM är en sådan talang kan han väl ta sig i kragen och kämpa lite, eller hur?
Jag tror som sagt inte det kommer att hända... Maestor kommer att vinna så länge han håller på och även om JPM skulle lyckas vinna efter att Maestro lagt av (troligt att JPM är kvar då! ) så kommer han i bästa fall att bli ihågkommen som killen som alltid fick stryk av den bäste genom tiderna.
T o m den överreklamerade Senna hade trots sin erfarenhet och kämpaanda problem att hålla en ung Schumi bakom sig...
Det är faktiskt så att det i längden är den bäste som vinner...
/E
-
Alltså ... den här tröttsamma Schumi vs. JPM debatten som två-tre personer driver på forumet är säkert jättebra, jätteskoj, jätteallvaarlig, jätteironisk och jättenödvändig.
Men den behöver f*n inte vara i varenda topic på F1-forumet. Om ni har missat det så är det här en topic om da Mattas övergång till Toytota m.m. Schumi vs. JPM debatten är nu igång i nästan varenda topic vilket är minst sagt tröttsamt. Är det så svårt att hålla den i en enda topic som avhandlar just det ämnet? Lite enkel vettig forumdisciplin helt enkelt.
Det är oundvikligt att det blir utvikningar från ämnet då och då, och det är inte heller fel. Men det blir ett väldigt fantasilöst och tråkigt forum om varenda utvikning i ämnet i varenda enskild topic handlar om samma sak och alltid görs av samma personer hela tiden. Starta en egen topic om det, för det är uppenbarligen ett ämne ni verkligen vill ta upp och "diskutera".
Men den behöver f*n inte vara i varenda topic på F1-forumet. Om ni har missat det så är det här en topic om da Mattas övergång till Toytota m.m. Schumi vs. JPM debatten är nu igång i nästan varenda topic vilket är minst sagt tröttsamt. Är det så svårt att hålla den i en enda topic som avhandlar just det ämnet? Lite enkel vettig forumdisciplin helt enkelt.
Det är oundvikligt att det blir utvikningar från ämnet då och då, och det är inte heller fel. Men det blir ett väldigt fantasilöst och tråkigt forum om varenda utvikning i ämnet i varenda enskild topic handlar om samma sak och alltid görs av samma personer hela tiden. Starta en egen topic om det, för det är uppenbarligen ett ämne ni verkligen vill ta upp och "diskutera".
-
Äh, Lucy. Eftersom topicen handlade om da Mattas övergång från CART till F1 är det väl ganska naturligt att komma in på JPM eftersom han gjorde samma resa. Andretti var ju ett annat sidospår i den här topicen.
Det var för övrigt Marsipanen som drog igång Schumi vs Montoya diskussionen. Jag tänker inte låta nån som kallar Maestro för medelemåtta stå oemotsagd.
Det var för övrigt Marsipanen som drog igång Schumi vs Montoya diskussionen. Jag tänker inte låta nån som kallar Maestro för medelemåtta stå oemotsagd.
-
Jag har inte nämnt namn och tänker inte nämna namn. Jag konstaterar bara att oavsett topic så tenderar i princip varenda topic här numera spåra ur i ett tröttsamt Schumi vs. JPM babbel med diverse nidnamn som flyger fram och tillbaka. Det är desutom alltid ett fåtal personer, samma varje gång, som startar just de debatterna. Ingen nämnd och ingen glömd.On 2002-11-07 12:32, Lemon wrote:
Äh, Lucy. Eftersom topicen handlade om da Mattas övergång från CART till F1 är det väl ganska naturligt att komma in på JPM eftersom han gjorde samma resa. Andretti var ju ett annat sidospår i den här topicen.
Jag föreslår bara att man kan hålla just den diskussionen till en enskild topic för det här forumet börjar ärligt talat spåra ur.
-
Gör det? Jag tycker tvärtom. Forumet har varit ganska lugnt sen den heta debatten om ANFRANS krönika.On 2002-11-07 13:30, LuckyStrike1 wrote:
Jag föreslår bara att man kan hålla just den diskussionen till en enskild topic för det här forumet börjar ärligt talat spåra ur.
Jag har ännu inte stött på något F1-forum där inte var och varannan topic handlar om eller spårar ur till en Schumacher vs någon annan förare. Det är helt enkelt något man får lära sig leva med eller så får man sadla om till någonting annat. Konstsim kanske
-
Om Alonso och Massa blir paranteser i F1-historein tycker iallafall jag är lite tidigt att säga någonting om, eller har ZZ tagit över efter Saida??On 2002-11-07 14:55, zz wrote:
Förare som Trulli, Alonso, Massa, Barichello, De la Rosa, Vill..., Häkkinen, mfl är för beiga som förare och personligheter för att överhuvud taget fästa någon uppmärksamhet vid. Dom är och förblir paranteser i F1 historien.
-
Personligen hängde jag bara på i kölvattnet i den redan urspårade debatten om talang vs inställning som startats av "ingen nämnd, ingen glömd"
[Schumacher] och JPM användes bara för att illustera ett exempel, likväl som Andretti. Dessutom är det ju lite roande att slänga ut en krok då och då, för nappar det gör det alltid.
Fast på allmän begäran verkar det vara slutfiskat för säsongen.
Slappna av och ta inte allting så gravallvarligt. Jag lever inte för hata skomakare eler prisa överviktiga colombianska talanger. F1 är en liten del av vad som intresserar mig, men jag är väl lättroad eftersom jag läser och skriver här. zz´s ironi bl.a har fått mig att skratta ett flertal gånger och det är nog saker som detta som gör att jag fortsätter att vara aktiv på forumet. All heder åt dig zz för det.
OK då! Jag gör en fin övergång till ursprungstopicen. DaMatta tror jag får en svår omställning till F1, men jag skall låta honom köra några lopp innan dom faller. Fint va?
/Marsipanen eller Marsipansalami eller vad nu fröknarna föredrar.
[Schumacher] och JPM användes bara för att illustera ett exempel, likväl som Andretti. Dessutom är det ju lite roande att slänga ut en krok då och då, för nappar det gör det alltid.
Fast på allmän begäran verkar det vara slutfiskat för säsongen.
Slappna av och ta inte allting så gravallvarligt. Jag lever inte för hata skomakare eler prisa överviktiga colombianska talanger. F1 är en liten del av vad som intresserar mig, men jag är väl lättroad eftersom jag läser och skriver här. zz´s ironi bl.a har fått mig att skratta ett flertal gånger och det är nog saker som detta som gör att jag fortsätter att vara aktiv på forumet. All heder åt dig zz för det.
OK då! Jag gör en fin övergång till ursprungstopicen. DaMatta tror jag får en svår omställning till F1, men jag skall låta honom köra några lopp innan dom faller. Fint va?
/Marsipanen eller Marsipansalami eller vad nu fröknarna föredrar.
-
-
- Utvisad
Japp, det har du rätt i... men den blekfete finnen fick pisk betydligt fler gånger av den medelmåttige MS.On 2002-11-07 16:27, Jari wrote:
MS är en medelmåtta som fick stryk upprepade gånger av den ack så beige Mika Häkkinen.
Du glömmer att Mika fick foten pga sina usla prestationer.
Om några år vet ingen längre vem Mika Häkkinen var... det är definitionen på medelmåtta det!
/E
PS Lucy, ingen JPM-bashning i detta inlägg... jag hoppas verkligen jag blir så perfekt som du med tanke på att du anser dig vara så duktigt att du kan sätta dig på så höga hästar... men det har ju alltid varit förbjudet att basha andra än Schumacher, eller hur?
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: EnzoF1 den 2002-11-07 16:38 ]</font>
-
-
Är det inte lite väl tidigt att avfärda Alonso som en parantes i F1 historien?? Kan ju vänta tills efter hans första säsong i en konkurrenskraftig bil iaf... eller?On 2002-11-07 14:55, zz wrote:
Förare som Trulli, Alonso, Massa, Barichello, De la Rosa, Vill..., Häkkinen, mfl är för beiga som förare och personligheter för att överhuvud taget fästa någon uppmärksamhet vid. Dom är och förblir paranteser i F1 historien.
-
- Utvisad
Jag tror att alla andra, inga nämnda inga glömda, också uttrycker personliga åsikter om offentliga personer, i detta fall F1-förare... då är det lite trist att bli skriven på näsan av andra (speciellt sådan som knappast betett sig klanderfritt de heller ...)
Skit i att läsa om det inte passar eller håll till på Fria ordet med andra likasinnande. Detta är ju SLP och då vet du ju vad som är att vänta ,;)
Va faan, det finns ju inget gott att säga om JPM så då måste man ju basha honom, speciellt när en massa okunniga skriver upp honom, då känner man ju sitt ansvar som F1-kunnig
/E
Skit i att läsa om det inte passar eller håll till på Fria ordet med andra likasinnande. Detta är ju SLP och då vet du ju vad som är att vänta ,;)
Va faan, det finns ju inget gott att säga om JPM så då måste man ju basha honom, speciellt när en massa okunniga skriver upp honom, då känner man ju sitt ansvar som F1-kunnig
/E