Hur kommer Ferrari påverkas psykiskt av att använda F2001?

Kungaklassen av motorsport...
Lowe

Inlägg av Lowe »

Hur tror ni det på verkar Ferrari att starta i F2001 istället för i den nya F2002. Positivt eller negativt? Jag personligen tycker beslutet att starta sösongen i den gamla bilen var tråkigt då jag gärna hade sett den nya fina F2002. Fast det är klart startar man i F2001 kan man ju skylla på den om man inte hänger med, Smart? Hmm ja vet inte...
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Somliga verkar lida av taskigt minne. I slutet av förra säsongen när de testade hybriden i Japan. Så sas det väl att de räknade med att köra hybriden de första tre tävlingarna innan de kom ut med den helt nya.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag tror inte något stall startar med en sämre bil för att kunna "skylla på" den. Om Ferarri startar sässongen med F2001 så har dom sina rutiga skäl och randiga orsaker. Inte startar man med F2001 för att kunna skylla på bilen om dom blir frånåkta av Williams (gud förbjude) eller McLaren (outhärdliga tanke), man väljer den för att man inte ännu har förtroende för den nya bilen.

F2002 kommer till "gridden" när den förtjänar att vara där, fram till dess får den hålla tillgodo med Mugello och Fiorano och harva varv, bekänna färg och visa att den inte skämmer ut Scuderias stegrande häst när den väl får delta i race.

Rätt beslut enlig mig.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jo visst ska de inte starta med den nya bilen om den inte är "redo för det".
Det jag tycker är intressant är hur mycket långsammare den kommer att vara än konkurenterna..
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ferarri har alldrig (nästan) varit den snabbaste bilen, dock så vinner dom på att strategi, tillförlitlighet och inställningar fungerat perfekt.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-02-19 19:03 ]</font>
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

hohum precis som 94,95 och 96 då :grin: :wink:

eller all tid innan dess :wink:
stoff

Inlägg av stoff »

Personligen hoppas jag det blir väldigt tight i Australien, typ 3a för Schumi, då kanske dom kör en rövare och exporterar iallefall en F2002a till Malaysia :smile:

/Stoff
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »