GP Valencia

MotoGP, Roadracing, Speedway, Cross, m.m.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Då var det snart dags för Valencias GP, som avslutar året. Känns lite avslaget, men man får väl nöja sig med att 125-racet borde bli spännande med tanke på titelfighten mellan Vincent och Poggiali. MotoGP-klassen kommer väl att bli en paradkörning, där tvåtaktarna inte har en chans. Skall bli kul att se ifall Yamaha kan komma ikapp Honda. Visst är Hondan snabbare, men jag är inte speciellt förtjust i någon av Yamahaförarna som åker fyrtakt, de verkar inte ta i speciellt mycket, utan förväntar sig att hojen skall göra jobbet åt dem.
tl1000s

Inlägg av tl1000s »

Jag hoppas att Suzuki har fått ordentlig fart på sina maskiner så att vi får ett nytt fabrikat i topp!
tl1000s

Inlägg av tl1000s »

Troy Baylis ska vist köra några uppvisningvar på Valecia innan 125 racet.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Tycker att han borde köra i MotoGP-loppet istället! :smile:

Är en del annorlunda Wildcards i helgen. I MotoGP ställer Andrew Pitt (Kawasaki) upp, men även David Garcia på en Proton KR3.
I 250 ställer den amerikanske mästaren Chuck Sorensen upp (Aprilia).
I 125 ställer det kanadensiske(!) superlöftet Chris Peris upp (Honda).
JGM

Inlägg av JGM »

Sista gången vi får se en 2-taktare i toppklassen ?
Loranga

Inlägg av Loranga »

Inte omöjligt. Det är en start-och-stopp - bana, vilket gynnar dock fyrtaktarna. Samtidigt är rakorna väldigt korta, vilket gynnar tvåtaktarna.

Tror nog vi får se tvåtaktarna där uppe igen, dock inte lika säkert som på Phillip Islands träning...

Det som är mest intressant just nu enligt mig är dock däcksfighten. Bridgestone har visat att de är farliga. Skall bli kul att se ifall de kan vara det även på denna bana med låga kurvhastigheter. Även Dunlop verkar fungera bättre nu, de hängde med fint på försäsongen, men var helt under isen under hela europadelen av säsongen.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Vad tror ni om amerikanen och kanadensaren då? Förväntar mig att amerikanaren vinner loppet, något annat kan man väl inte förvänta sig av en amerikan? :razz:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Loranga den 2002-10-30 20:16 ]</font>
JGM

Inlägg av JGM »

Då får han väl ha som första målsättning att ta sig in i de 107 % på kvalet, det verkar vara svårt nog.