Officiellt - Ganassi kör IRL med Sheckter och Dixon. vart lä

The American zone...
Olof

Inlägg av Olof »

Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Jag har hört att Ganassi skulle ha kvar åtminstone en bil i CART nästa år. Men inget är väl klart än.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Svensk som man är måste jag ändå säga att det är kul att Tomas Scheckter får en chans hos Ganassi. Årets kraschkung i IRL är ändå en av säsongens snabbaste förare och dessutom en profil. Får hoppas att han mognar till hos Ganassi nu.

Nu finns det ju en risk att Kenny hamnar ute i kylan ... Fernandez i CART verkar ju vara en chans som är kvar, sen finns det väl ändå några IRL stall kvar med platser. Annars får han väl satsa på Busch serien för att komma in i NASCAR så småningom och tjäna stora pengar.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Olof

Inlägg av Olof »

Halliday (Kennys gamla raceeng.) har ju slutat på Fernandez...
Kan det vara något nytt på G?

Hört ryktem om att Nunn kan bli kvar med 1 bil i CART och är i så fall intresserad av Kenny.

Senaste artikeln om Nunn på CART.com ger iaf intryck av att Nunn har fortsatt intresse av CART.

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Kenny, Don Halliday i Rahal har jag hört nånstans.
/Jan
desricz

Inlägg av desricz »

On 2002-10-23 17:00, LuckyStrike1 wrote:
... Fernandez i CART verkar ju vara en chans som är kvar...
Max Papis tror jag är den som ligger bäst till för den sitsen tyvärr...
On 2002-10-23 17.36, jajo wrote:
Kenny, Don Halliday i Rahal har jag hört nånstans.
/Jan
....skulle i så fall vara i IRL har jag hört (läst).

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: desricz den 2002-10-23 17:51 ]</font>
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Team Rahal kickar ju Jimmy Vasser till nästa säsong av ekonomiska skäl - de förlorar Shell och har bara råd med en bil. Ialla fall är det vad jag har hört ... de borde ju inte innebära att Kenny är aktuell där, stallet vill ju behålla Vasser om de bara kunde

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

On 2002-10-23 17:51, desricz wrote:

....skulle i så fall vara i IRL har jag hört (läst).
Rahal ska inte köra IRL nästa år. De är ett av de team som starkast stöder CART enligt tidigare pressrelease.
http://www.champweb.net/phpstuff/index.php?id=549
/Jan
desricz

Inlägg av desricz »

Den där pressreleasen säger inte att Team Rahal endast kommer tävla i Cart nästa år.

Uppgiften om Rahal, Halliday & Bräck är endast en spekulation från Robin Miller på espn.com

"...
I think Kenny is trying to put a package deal together for he and Halliday to go with Rahal to the IRL. Team manager Scott Roembke says they don´t have any deals like that yet but I think it´s in the works. That would leave Rahal with one car in CART."
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Fy fan vilken jävla cirkus. F1 har rena lyxproblemen i jämförelse.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

On 2002-10-23 20:43, desricz wrote:
Den där pressreleasen säger inte att Team Rahal endast kommer tävla i Cart nästa år.
Nej, det har du rätt i. Men man kan tolka den på det sättet att de stall som räknas upp där är de som bara kommer att köra CART. Ser du Ganassi med där? Nej - och de har inte lämnat besked om CART än, bara att de ska ha två bilar i IRL.
Huruvida Kenny+Halliday blir den förhoppningsvis vinnande kombinationen var det säkert Robin Millers "gissning" jag läste. Men att anta att Keny ska köra IRL tror jag gick av bara farten för Mr Miller.
/Jan
desricz

Inlägg av desricz »

Nej jag ser inte Ganassi där, men jag ser Walker och Mo Nunn vilka båda har bilar i både Cart och IRL.
Så din tolkning att de stall som räknas upp där är de som bara kommer att köra CART, tror jag inte stämmer. Däremot är det nog så att de som räknas upp där kommer att ha minst en bil i Cart nästa år.

Man hade ju en presskonferens i Denver där de flesta nuvarande teamägarna informerade om att man skall vara kvar i serien.
http://www.seventhgear.com/html/news/ne ... php?id=668
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Hur det blir med Walker vågar jag inte ens gissa på, men det skulle inte förvåna mig om Morris drar sig ur IRL då han verkar spela en av de mer aktiva rollerna i den här såpan. Men det är bara en gissning naturligtvis. Undrar bara hur det blir med Ganassi, kommer de även att köra CART nu när vindarna kanske vänder?
/Jan
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tja Kenny har ingen sits till nästa år ... inte särskilt ovanligt i motorsportsammanhang. Det som förvärrar det hela lite är ju att IRL och CART konkurrerar med varandra ...

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jag har för mig att Kenny snackade om att köra Nascar i framtiden. Det borde väl ändå vara roligare än att gå tillbaka till IRL? Nascar är väl tuffare än IRL åtminstone!

Sedan läste jag något om att Ecclestone eventuellt skulle köpa in sig på cart! Kanske skulle det vara cartseriens räddning?
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Välkommen in i matchen Sami!
/Jan