Mika Hakkinen???????
-
Kan någon förklara vad det är som är så speciellt med Mika Hakkinen ok han har två världsmästar titlar Anledningen till att jag frågar är för jag är med i Team Mclaren och dom flesta där verkar av guda Mika ok han är bra men inte så bra, jag är inte någon Michael Schumacher fan men Schumi Är en betydligt bättre förare än Mika, Mikas första titel ska han tacka Coulthard för
Den andra ska han tacka både Coulthard och Schumacher för, hade inte Schumi Brutit benet på Silverstone så hade inte Mika vunnit han höll ju på Att få stryk av Eddie Irvine.Är det någon som kommer att komma ihåg Mika om 20 år som en stor förare?
Den andra ska han tacka både Coulthard och Schumacher för, hade inte Schumi Brutit benet på Silverstone så hade inte Mika vunnit han höll ju på Att få stryk av Eddie Irvine.Är det någon som kommer att komma ihåg Mika om 20 år som en stor förare?
-
-
Tja -99 förstörde ju DC mer för Mika än hjälpte honom.
Och om MS inte brutit benet kan man bara gissa sig till vad
som hänt då.
Tilläggas bör också att Mika hade en hel del otur också -99 med fel på bilen etc.
Silverstone bla där han ledde loppet och blev av med hjulet.
2 VM-titlar är inte så lite det. Vilka fler har det under 90-talet förutom MS?
Det är inte Verstappen eller någon du menar nu?
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Hannu den 2002-02-12 08:51 ]</font>
Och om MS inte brutit benet kan man bara gissa sig till vad
som hänt då.
Tilläggas bör också att Mika hade en hel del otur också -99 med fel på bilen etc.
Silverstone bla där han ledde loppet och blev av med hjulet.
2 VM-titlar är inte så lite det. Vilka fler har det under 90-talet förutom MS?
Det är inte Verstappen eller någon du menar nu?
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Hannu den 2002-02-12 08:51 ]</font>
-
- Mr Forza Motorsport
Mika är i sina bästa stunder den snabbaste av de moderna förarna. Tyvärr så kan han inte som Schumacher Sr, anpassa sin körstil till bilen, utan måste ha en perfekt bil. Hans depresiva psyke är inte heller bra för han hänger lätt med huvudet. Han är inte heller någon vidare utvecklare eller pådrivare.
Jag kan hålla med om att han har fått en titel för mycket.
Jag kan hålla med om att han har fått en titel för mycket.
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
Förutom dom 2 titlarna, så har Mika bevisat att han är en snabb förare.On 2002-02-11 22:00, Anders wrote:
Kan någon förklara vad det är som är så speciellt med Mika Hakkinen ok han har två världsmästar titlar Anledningen till att jag frågar är för jag är med i Team Mclaren och dom flesta där verkar av guda Mika ok han är bra men inte så bra, jag är inte någon Michael Schumacher fan men Schumi Är en betydligt bättre förare än Mika, Mikas första titel ska han tacka Coulthard för
Tittar man tillbaka på hans tidigare karriär, så var han redan då en snabb förare med en del podiumplatser. Kvalade bla. ut Senna i sitt första race för McLaren.
Första segern kom på Jerez 97. 97 var McLaren snabba men hade problem med tillförlitligheten.
98 ledde Mika med 10 p inför Silverstone, så att säga att "Schuey" skulle vinna är inget annat än spekulationer.
2000 ledde Mika med ett par poäng gentemot "Schuey" när det återstod 3 race, har för mig att han tog in ca 30sek. på "Schuey" innan kärran packade ihop. Mika hade klar chans att ta sin tredje titel, men det är som sagt också bara spekulationer.
Varför skall man då komma ihåg Mika om 20 år? Givetvis sina 2 titlar och att han hade en härlig inställning till racing.
En fråga till dig Anders: Varför är du överhuvudet medlem i Team McLaren?
PS. Manövern på Spa 2000 kommer världen inte att glömma dom närmaste 100 åren.
-
-
-
-
-
-
Mika var väl rätt bra när det var riktigt blött, men när det var halvblött så brukade han ha det lite tuffare. Men å andra sidan har man sett MS få däng av Coulthard och Hill i regn, så även han kan vara lite svag i blött då och då.On 2002-02-18 13:19, Lemon wrote:
Så dålig på att köra i regn tycker jag inte Mika var. Han glänste väl aldrig riktigt på blöt bana, men var inte sämre än dom flesta.
-
Öhm.. vad som är 'speciellt' med honom? Han slog Irvine knappt i en hård och jämn kamp om VM, det säger väl allt.. Nej, men skämt åsido så vinner man inte två raka titlar av en slump i modern F1. Förra årets säsong var en plump i Mikas protokoll utan tvekan, men han har ändå visat tillräckligt under sin karriär för att vara en de större förararna i mina ögon.
-
-
Schumi har sagt att det svåraste och bäst genomförda lopp han någonsin kört var Suzuka-00. Detta p.g.a. de ständigt ändrade förhållandena, där det var helt olika grepp i kurvorna under olika varv, med regn och upptorkande om vart annat. Även om Schumi vann det loppet, delvis p.g.a. Mikas problem att komma om varvade förare, kan man ju inte säga att Mika var särskilt mycket sämre än Schumi i det loppet. Definitivt inte jämfört med de andra i loppet... Nu kan ju Schumi tagit i lite eftersom han säkrade titelnt i det loppet, men det var helt klart svåra förhållanden.
Så jag tror nog att Mika i goda stunder även kan köra fort under skiftande förhållanden, men hans problem verkar vara avståndet mellan de "goda stunderna". Förutom nåt misstag när han varit i för stor ledning så tycker jag nästan Häkkinen gjort för få misstag de senaste åren. Han har ytterst sällan kört av för att han pressat för hårt, vilket nästan tyder på att han kört med lite väl stora marginaler. Smart när man har den bästa bilen och om man vill undvika att skada sig, men kanske inte alltid den bästa taktiken om man vill vinna i en lite sämre bil. Så upplevde inte jag Häkkinen i början av hans karriär, men med åldern och vissa erfarenheter kommer väl förståndet...
Så jag tror nog att Mika i goda stunder även kan köra fort under skiftande förhållanden, men hans problem verkar vara avståndet mellan de "goda stunderna". Förutom nåt misstag när han varit i för stor ledning så tycker jag nästan Häkkinen gjort för få misstag de senaste åren. Han har ytterst sällan kört av för att han pressat för hårt, vilket nästan tyder på att han kört med lite väl stora marginaler. Smart när man har den bästa bilen och om man vill undvika att skada sig, men kanske inte alltid den bästa taktiken om man vill vinna i en lite sämre bil. Så upplevde inte jag Häkkinen i början av hans karriär, men med åldern och vissa erfarenheter kommer väl förståndet...
-
-
Hurruvida Mika är en av de bättre förarna behöver man väll inte ifrågasätta?
Dock blir är han duktigt distanserad av Schumi.
Läste ovan om Häkinnen och huruvida han skulle tacka Coulthard hit och dit...
Titeln 98 kan han ju börja med... Någon som har roat sig med att räkna poäng i en spekulativ tabel om inte Coulthard hade "lyft av" på Spa i regnet?
Fy fan säger jag!
(Undrar om Mika hade vunnit 99 om han inte vunnit 98?)
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Integralmannen den 2002-02-20 15:12 ]</font>
Dock blir är han duktigt distanserad av Schumi.
Läste ovan om Häkinnen och huruvida han skulle tacka Coulthard hit och dit...
Titeln 98 kan han ju börja med... Någon som har roat sig med att räkna poäng i en spekulativ tabel om inte Coulthard hade "lyft av" på Spa i regnet?
Fy fan säger jag!
(Undrar om Mika hade vunnit 99 om han inte vunnit 98?)
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Integralmannen den 2002-02-20 15:12 ]</font>