On 2002-02-13 12:38, nicolas wrote:
Snacka om en idiot!
Lämna det här åt sidan din lilla pizza bagande medlem av det italienska brottssyndikatet, följ dina nazi-maffia landsmäns fotspår.
Nu förstår jag varför till och med italienarna själva snackar skit om sina landsmän.
Något säger mig att Williams kommer att plocka hem konstruktörs-VM. FörarVM är inte lika självklart, det kan bli en repris av 1986 där Nelson & Nigel slogs lite väl hårt om saken. Total dominans kommer vi nog inte att få se av någon under året i alla fall..
Tror faktiskt att DC kommer att få det svettigt att köra ifrån nya teamkompisen. Men DC kommer god tvåa och McLaren vinner överlägset konstruktörers-VM (där är vi överrens hoppas jag).
OBS!
Lite önsketänkande är det i mitt tips, tyvärr har vi ju sett i OS hur det går med högt ställda förväntningar men vi får hoppas att det inte går på samma sätt i F1. McLaren måste ha lärt av läxan förra året och fått högre driftsäkerhet på sina vagnar till i år.
1 DC= Som vanligt är det hans år.
2 Stor Schummi= Sysslar med att slåss på alla plan med Montoya
3 Montoya= Skulle vunnit om han inte behövt slåss med Stor Scummi
4 Heidi= Överaskade stort i början av säsongen men fick motorproblem i slutet av den.
5 Ruben = Får inte ens starta i alla loppen då det inte finns nån bil till honom.
6 Räkan= Upptäcker att en F1:a kan vara för snabb ibland
7 Lill Schummi= Tar hjälp av Müleggs städerska som sätter honom på höghöjdsträning.
8 Salo= Plockar överaskande mycket poäng när resten bryter.
Tror faktiskt att DC kommer att få det svettigt att köra ifrån nya teamkompisen. Men DC kommer god tvåa och McLaren vinner överlägset konstruktörers-VM (där är vi överrens hoppas jag).
OBS!
Lite önsketänkande är det i mitt tips, tyvärr har vi ju sett i OS hur det går med högt ställda förväntningar men vi får hoppas att det inte går på samma sätt i F1. McLaren måste ha lärt av läxan förra året och fått högre driftsäkerhet på sina vagnar till i år.
/KGB
Är det här du är och gömmer dig. Jag har saknat dina rally repotage. Jag tror också Kimi kan ge DC och resten en match
Har haft på tok för mycket att göra, både hemma och på jobbet. Har iofs blivit bättre sedan jag bytte jobb i höstas, men har fortfarande mycket att göra.
Sedan har jag börjat skriva rallynyheter här på Forza under Övrig Motorsport.
On 2002-02-12 12:26, AndersF1 wrote:
En gissning på hela resultatet:
WDC:
1. Schumi
2. DC
3. Montoya
4. Räkan
5. Ralf
6. Rubens (kommer att få reda på att det inte blir någon mer säsong i Ferrari och rasar därefter, trots bästa bil)
7. Ville
8. Heidi
9. Fisi
10. Trulli
11. Panis
12. Irvine
13. Delar-Åsa
14. Button
15. HHF
16. Massa
17. Sato
18. Salo
19. McNish
20. Bernoldi
21. Webber
22. Yoong
Sedan kommer det säkert att bli minst 2 inhopp av andra förare.
Vet inte om WCC-resultatet är helt kompatibelt med WDC-resultaten, men nåt kanske är rätt.
Så kom igen med lite gissningar innan februaris utgång, gärna med några tvärsäkra uttalanden som kan tas fram vid säsongsslut.
Återkommer med mer "analyser" när jag har mer tid.
WCC:
1. McLaren (möjligen mer hjärta än hjärna, men Rubens klappar ihop)
2. Ferrari
3. Williams
4. Sauber
5. BAR
6. Renault
7. Jordan
8. Jaguar
9. Arrows
10.Toyota
11.Minardi
Ingen fler som har någon tvärsäker version om hur det står efter Japans GP, innan säsongen startar vid midnatt?
Vete tusan, Ozi, kanske Massa blir ersatt av Verstappen halvvägs in på säsongen?
Som sagt, jag vet inte om WDC- och WCC-resultaten blev helt kompatibla med varandra...
On 2002-02-12 12:26, AndersF1 wrote:
En gissning på hela resultatet:
WDC:
1. Schumi
2. DC
3. Montoya
4. Räkan
5. Ralf
6. Rubens (kommer att få reda på att det inte blir någon mer säsong i Ferrari och rasar därefter, trots bästa bil)
7. Ville
8. Heidi
9. Fisi
10. Trulli
11. Panis
12. Irvine
13. Delar-Åsa
14. Button
15. HHF
16. Massa
17. Sato
18. Salo
19. McNish
20. Bernoldi
21. Webber
22. Yoong
Sedan kommer det säkert att bli minst 2 inhopp av andra förare.
Vet inte om WCC-resultatet är helt kompatiblet med WDC-resultaten, men nåt kanske är rätt.
Så kom igen med lite gissningar innan februaris utgång, gärna med några tvärsäkra uttalanden som kan tas fram vid säsongsslut.
Återkommer med mer "analyser" när jag har mer tid.
WCC:
1. McLaren (möjligen mer hjärta än hjärna, men Rubens klappar ihop)
2. Ferrari
3. Williams
4. Sauber
5. BAR
6. Renault
7. Jordan
8. Jaguar
9. Arrows
10.Toyota
11.Minardi
Hmm, så här i säsongsvilan ser det inte ut som om jag skall få riktigt alla rätt. Men ett rätt har jag iallafall, tyvärr. Högoddsare...
Jag lyckades pricka Schumi, Räkan och Trulli rätt. Lyckades nästan med Montoya och Ralf oxå. I vart fall hade jag gissat att Ralf skulle komma exakt på platsen bakom JPM.
Nej, Ron Dennis har nog inte uppskattat Kimis förtjänster det här året
Hur många av er hade räknat med att någon skulle komma topp sex med elva brutna lopp?
Vad gnäller du om? JAg gav ju Räkan fler poäng än vad han lyckades skrapa ihop i verkligheten. Enda missen i bedömningne är e överksattning av COulthard och en underskattning av Barrichello.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Vad pratar vi om för säsong nu?
Ni vet att det inte blev någon i år va? Man bestämde sig för att köra en årslång F1-karavan i nummerordning för att hedra den slutande Mika Häkkinen.
Nästa år skall alla stallen sätta i sina tävlingsmotorer igen och köra riktig racing.
On 2002-10-14 09:27, JTarnstrom wrote:
Vad gnäller du om? JAg gav ju Räkan fler poäng än vad han lyckades skrapa ihop i verkligheten. Enda missen i bedömningne är e överksattning av COulthard och en underskattning av Barrichello.
Tärnström
Grov underskattning av Barrichello skulle jag vilja säga. Trodde du verkligen att han skulle vara så dålig?
Ja, faktiskt. INte för att jag tycker att han är så bra nu heller. Visserligen tog han lite fler poäng än vad jag hade trott. Det var baserat på att han året innan tog bra mycket färre poäng än vad han borde ha gjort. Karln har ju innan denna säsongen visat sig inkapabel till att vinna lopp överhuvudtaget. INte ens om det har serverats på ett silverfat har han ju kunnat levererat. I år hade han tur att sitta i en av de mest överlägsna bilar som någonsin har byggts. Men jag står för att jag tycker att samtliga förare jag hade placerat före honom inför årets mästerskap är bättre än vad han är.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
OK. Jag tycker också att Barrichello överraskat positivt i år. Han har visat att han kan åka riktigt snabbt på kvalet och det är väl tveklöst så att F2002 passat honom betydligt bättre än tidigare årgångar av Ferrari.
Fast jag förstår inte varför Barrichello envisas med att använda högerfoten till att både bromsa och gasa. Enligt experterna så är det ju bevisligen en körstil som ger sämre varvtider i kurviga avsnitt som t.ex. The Esses på Suzuka.