Rosberg jr
-
Ja, och var det inte med motsvarande erfarenhet Kimi började i F1? Nico är bara 17 år och Finland har en brittisk F3-förare Heikki Kovalainen som just nu laddar för Macau efter en strålande rookiesäsong och Kimmo Liimatainen som kör i tyska F3 och vann senast i Holland.
Det trista med Kovalainen är att han är en av Flavios pojkar vilket ger honom minimala chanser att komma framåt mot F1. Nästa steg blir förmodligen Formel Super Renault som hamnar mitt emellan F3 och F3000 med sina 320 hk och ganska mycket elektronik.
Men visst hoppas vi först och främst på att Wirdheim går bra i testerna.
Det trista med Kovalainen är att han är en av Flavios pojkar vilket ger honom minimala chanser att komma framåt mot F1. Nästa steg blir förmodligen Formel Super Renault som hamnar mitt emellan F3 och F3000 med sina 320 hk och ganska mycket elektronik.
Men visst hoppas vi först och främst på att Wirdheim går bra i testerna.
-
Nu fick ju Nico sin testkörning för att han vann Formel BMW och inte för att han skall börja i F1... Jag läste nån recension(av nån Muller?) av förarna i Formel BMW och där stod det att Nico borde vara den bäste för han hade tydligen testat mycket mer än de andra innan säsongen och hade en klar fördel, men att han även var bra.
Jag vete tusan vad som hände Liimatainen i Holland men han har tidigare under säsongen sett ut som en riktig sopa och har knappt tagit sig in på topp-10, till skillnad ifrån sin brittiske stallkompis som har dominerat och vunnit tyska F3. Det är nog ingen som varit så mycket sämre än sin stallkompis. Innan denna säsong var han också tämligen värdelös i tyska F3 - underligt. Kanske extremt långsam att lära sig saker...
Jag vete tusan vad som hände Liimatainen i Holland men han har tidigare under säsongen sett ut som en riktig sopa och har knappt tagit sig in på topp-10, till skillnad ifrån sin brittiske stallkompis som har dominerat och vunnit tyska F3. Det är nog ingen som varit så mycket sämre än sin stallkompis. Innan denna säsong var han också tämligen värdelös i tyska F3 - underligt. Kanske extremt långsam att lära sig saker...