Lite uttalanden

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Former Formula One star Derek Warwick believes Williams driver Juan Pablo Montoya is not on par with World Champion Michael Schumacher, stating that there is "too much emotional involvement" with Montoya.

"Yes, Montoya is brave and sure he is quick, but he still doesn't have the overall package of Michael Schumacher," said Warwick, who raced 131 times before his retirement in 1991.

"Schumacher is unquestionably the best driver today. Montoya may be lucky and win the World Championship this year, but there will be only one real World Champion at the end of the year - and that is Michael Schumacher."

Warwick believes that Schumacher is one of the best he has seen and says that no man on the grid comes anywhere close to his level of supremacy.

"He has reached a level nobody else has - be it Hakkinen, Montoya, Irvine, Villeneuve," said Warwick. "They can only aspire to his level."

Vet inte källan till ovanstående. Det var någon på atlas bulle som postade det.

Damon Hill - I rate Giancarlo Fisichella. Do you?
Jean Alesi - I honestly think that Giancarlo is better than Michael Schumacher in terms of natural talent: he has incredible car control and an ability to concentrate on strategy without losing speed. Except in terms of working to maximise his potential - which Michael does best - Giancarlo is the best driver in F1.
DH - Yes i've always thought Giancarlo was one of the most underrated drivers in f1. A man of his ability should be in a better car than a Jordan. He could be truly fantastic!

Det här är från senaste F1Racing. Fast jag misstänker att Alesi måste ha blivit mutad av zz :wink:

Hoppas verkligen att Montoya inte har en massa "tur" och vinner VM. Det uttalandet av Derek Warwick gjorde mig en smula oroad. Ser hellre att Coulthard vinner i sånt fall.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Titta på hur Fisico disponerar sitt lopp, titta på hans strategiska genialitet, hans förmåga till framförhållning och planering av loppet.

Fisico är en förbenat duktig förare, troligtvis bäst i föltet, synd att det bara är jag och Alesi som ser det.
Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

Jag kan ställa mig bakom uttalandet om Fisichella. Men jag tror att det är däromkring som åsiktlikheterna med ZZ stannar. Så dogmatiskt schumihyllande bör inte en människa vara.

Fisichella till Ferrari, men skulle det vara någon heder i Italienarna skulle de inte byta ut den förare som jag tror de vill byta ut. Fisi och Alonso är de största framtidslöfterna tror jag.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Hur länge behöver man köra innan man slutar vara löfte? Alesi var ju löfte hela karriären :grin:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-02-16 12:32, Lemon wrote:
Hur länge behöver man köra innan man slutar vara löfte? Alesi var ju löfte hela karriären :grin:
:grin: :grin: :grin: men Fisichella har faktiskt piskat upp alla sina stallkamrater, Han krossade Ralfan och förnedrade Wurz, samt bollade med Button. Ja han körde lite 96 men jag minns inte vem som var hans stallkamrat i Minardi men han fick nog storstryk han med.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Ozikahn den 2002-02-16 14:15 ]</font>
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Fisichella kvalade ut Ralf med 10-7. Vet inte om jag skulle vilja kalla det kross.
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Han var bättre iallafall.
Hellstone

Inlägg av Hellstone »

Lite löjligt att kalla det tur om Montoya tar det, tycker jag. Även om Schumi är otroligt bra så tycker jag att Warwicks dyrkan för MS går lite väl långt :roll:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-02-16 14:47, Hellstone wrote:
Lite löjligt att kalla det tur om Montoya tar det, tycker jag. Även om Schumi är otroligt bra så tycker jag att Warwicks dyrkan för MS går lite väl långt :roll:
Håller med!
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Inget fel på Warwicks uttalande. Det visar att han har en sund och välbalanserad syn på racing :cool:
Hellstone

Inlägg av Hellstone »

Jag tror många sa så om Senna när han startade sin F1 karriär